rray
reyyan
Mon 4 April 2011, 12:39 pm GMT +0200
İslam Hukuku II Sınav Soruları
1 ) Lukata ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Lukata onu bulan kişinin elinde kayıtsız şartsız emanet hükmündedir.
Lukata onu bulan kişinin mülkiyetine geçer.
Lukatayı elinde bulunduran kişi, bu malı hakimin izni olmaksızın kullanması durumunda malın kullanım bedelini tazmin etmekle yükümlüdür.
Lukata bulan kişi bu malı temellük kasdıyla eline geçirmesi durumunda gâsıb hükmündedir.
Lukatayı elinde bulunduran kişi o malın menfaatine malik olur.
2 ) Aşağıdakilerden hangisi "Şahısvarlığı Haklarını" tanımlar?
Şahıs varlığı hakları bir şahsın, şahsî hak niteliğindeki tüm haklarını ifade eder.
Şahısvarlığı hakların bir şahsın sahip olduğu tüm haklara ve yükümlülüklere verilen addır.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın manevî değere sahip, para ile ölçülemeyen haklarıdır.
Şahısvarlığı hakları malvarlığı haklarının bir türüdür.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın para ile ölçülebilen ve başka şahıslara devredilebilen haklarıdır.
3 ) Aşağıdaki "hak" tanımlarından hangisinde hakkın, hakkın süjesi olan şahıs ile hakkın objesi olan fayda arasında hukuk düzeni tarafından korunan bir bağ olduğu vurgulanmaktadır.
Hak Şâri'in kişiler için tanıdığı faydadır.
Hak Şâriin benimsemesiyle sabit olan ve Şâriin himaye ettiği şeydir.
Hak Şeriatın fert için tanıdığı malî faydadır
Hak Şeri’atta insan veya ALLAH için üçüncü şahıs üzerinde sabit olan şeydir.
Hak Şeriatın belirli bir yararı gerçekleştirmek üzere başkasından bir îfânın gerekmesi veya bir şey üzerinde bir yetki şeklinde benimsediği bir aidiyettir.
4 ) Semen ve kıymet kavramlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Semen bir malın kıymetinden daha az olabilir ancak daha fazla olamaz.
Semen bir malın taraflar arasında anlaşılan bedelidir, kıymet ise bir malın piyasa değeridir.
Kıymet kıyemî malların, semen ise mislî malların bedeline verilen addır.
Semen ve kıymet aynı anlamda kullanılan iki kavramdır.
Semen ve kıymet kavramları ancak kıyemî mallarla ilgili olarak sözkonusu olur.
5 ) Mubah malların ele geçirilerek mülkiyet altına alınması hangi kavramla ifade edilir.
Mukâyaza
İbâhâ
İhrâz
Hakku’t-temellük
Hakku’t-taleb
6) Cümledeki boşluğu aşağıdaki seçeneklerden uygun olanıyla doldurunuz.
Kişinin zimmetine taalluk eden mâlî yükümlülüklere ........... adı verilir.
tazmîn
mükellefiyet
aynî hak
mazmûn
deyn
7) Mal-Menfaat ayrımında malın hangi niteliği göz önünde bulundurulur?
Malın fiziki varlığı.
Malın menkûl veya gayr-ı menkûl olması.
Maldan faydalanılmasının mubah olması.
Malın mütekavvim olması.
Malın artmaya elverişli olması.
8 ) Malın"Tüketilen Mal (İstihlâk Edilen Mal)-Kullanılan Mal" ayrımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Tüketilen malların kullanımları onların maddî varlığının ortadan kalkması sonucunu doğurur.
Tüketilen mallar kıyemî mallardır.
Tüketilen malların iâre olarak verilmeleri mümkündür.
Tüketilen malların ivazlı mübadelesinde fâiz yasağı hiçbir surette sözkonusu olmaz
Tüketilen mallar mislî mallardır.
9 ) Aşağıdakilerden hangisi “mislî mal-kıyemî mal” ayrımının sonuçlarından biridir?
Mislî mallar misilleri ile tazmin edilirler.
Kıyemî mallar mislî mallar ile mübâdele edilemez.
Mislî ve Kıyemî mallar râyiç bedelleri üzerinden tazmin edilirler.
Faiz yasağı ancak kıyemî mallarda sözkonusu olur.
Mislî mallar ister misilleri ister kıymetleri ile tazmin edilebilirler.
10 ) Aşağıdakilerden hangisi “Kul Hakkının” baskın olduğu “Müşterek Hakların” örneklerindendir?
Zimmet borçları
Zina iftirası (kazif) cezası
Kısas hakkı
Hırsızlık cezası
Alacak hakları
11 ) Hanefî Mezhebine göre belirli bir menkûl mallın vakfı aşağıdaki durumlardan hangisinde geçerli olur?
Menkûl malın ortak mülkiyete konu bir mal olması
Menkûl malın gayr-ı mümeyyiz bir kişi tarafından vakfedilmiş olması.
Menkûl malın vakfı konusunda yerleşik bir örfün buluyor olması.
Menkûl malın vâkıf tarafından ölümüne bağlı bir şekilde vakfetmesi.
Menkûl malın bi-gayrıhî mazmûn bir mal olması.
12 ) Bir akarın (arsa) satılması durumunda, o akarı kiralayarak üzerine bir ev yapan kişi ile o araziye bitişik komşu akar sahibi arasında şufa hakkı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina sahibi ve komşu akar sahibi aynı statüde şufa hakkına sahiptirler.
Yalnızca bina sahibinin şufa hakkı vardır.
Yalnızca komşu akar sahibinin şufa hakkı vardır.
Komşu akar sahibinin şufa hakkı bina sahibinin şufa hakkından önce gelir.
Bina sahibi komşu akar sahibine göre öncelikli olarak şufa hakkına sahiptir.
13 ) Bir malın şufa hakkına dayanarak mülkiyetine sahip olma durumuyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Şufa hakkı satılan malın râyiç bedeli ile alıcıya maliyet bedelinden hangisi yüksek ise onu ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan malın yalnızca râyiç bedelini ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi bedel konusunda alıcı ile yeni bir anlaşma yapmak zorundadır.
Şufa hakkı sahibi satıcı ile üzerinde anlaşacağı bedeli ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan mal için alıcının ödemiş olduğu maliyet bedelini ödemekle yükümlüdür.
14 ) Aşağıdaki cümlede boşluğa hangi ifade getirilmelidir?
“ …. zimmete sahip olma niteliğini ifade eden bir kavramdır."
Vücûb ehliyeti
El-hukûku’l-mücerrede
Hakku’l-teallî
Eda ehliyeti
Deyn
15 ) Cümledeki boşluğu aşağdaki seçeneklerden uygun olanı ile doldurunuz.
Gerçek anlamda vakıf olmayıp, devlet arazisi veya gelirlerinin belirli bir cihete tahsis edilmesi şeklinde kurulan vakıflara ........... vakıf adı verilir.
irsâdî
zürrî
mevkûf
muhayyer
ehlî
cananay
Fri 8 April 2011, 06:24 pm GMT +0200
İslam Hukuku II Quiz 1 SınavıSınav
1 ) Lukata ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Lukata onu bulan kişinin elinde kayıtsız şartsız emanet hükmündedir.
Lukata onu bulan kişinin mülkiyetine geçer.
Lukatayı elinde bulunduran kişi, bu malı hakimin izni olmaksızın kullanması durumunda malın kullanım bedelini tazmin etmekle yükümlüdür.
Lukata bulan kişi bu malı temellük kasdıyla eline geçirmesi durumunda gâsıb hükmündedir.
Lukatayı elinde bulunduran kişi o malın menfaatine malik olur.
2 ) Aşağıdakilerden hangisi "Şahısvarlığı Haklarını" tanımlar?
Şahıs varlığı hakları bir şahsın, şahsî hak niteliğindeki tüm haklarını ifade eder.
Şahısvarlığı hakların bir şahsın sahip olduğu tüm haklara ve yükümlülüklere verilen addır.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın manevî değere sahip, para ile ölçülemeyen haklarıdır.
Şahısvarlığı hakları malvarlığı haklarının bir türüdür.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın para ile ölçülebilen ve başka şahıslara devredilebilen haklarıdır.
3 )
Aşağıdaki "hak" tanımlarından hangisinde hakkın, hakkın süjesi olan şahıs ile hakkın objesi olan fayda arasında hukuk düzeni tarafından korunan bir bağ olduğu vurgulanmaktadır.
Hak Şâri'in kişiler için tanıdığı faydadır.
Hak Şâriin benimsemesiyle sabit olan ve Şâriin himaye ettiği şeydir.
Hak Şeriatın fert için tanıdığı malî faydadır
Hak Şeri’atta insan veya Allah için üçüncü şahıs üzerinde sabit olan şeydir.
Hak Şeriatın belirli bir yararı gerçekleştirmek üzere başkasından bir îfânın gerekmesi veya bir şey üzerinde bir yetki şeklinde benimsediği bir aidiyettir.
4 ) Semen ve kıymet kavramlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Semen bir malın kıymetinden daha az olabilir ancak daha fazla olamaz.
Semen bir malın taraflar arasında anlaşılan bedelidir, kıymet ise bir malın piyasa değeridir.
Kıymet kıyemî malların, semen ise mislî malların bedeline verilen addır.
Semen ve kıymet aynı anlamda kullanılan iki kavramdır.
Semen ve kıymet kavramları ancak kıyemî mallarla ilgili olarak sözkonusu olur.
5 ) Mubah malların ele geçirilerek mülkiyet altına alınması hangi kavramla ifade edilir.
Mukâyaza
İbâhâ
İhrâz
Hakku’t-temellük
Hakku’t-taleb
3/5 Cevap Listesi 1 2 3 4 5
İslam Hukuku II Quiz 2
1 ) Cümledeki boşluğu aşağıdaki seçeneklerden uygun olanıyla doldurunuz.
Kişinin zimmetine taalluk eden mâlî yükümlülüklere ........... adı verilir.
tazmîn
mükellefiyet
aynî hak
mazmûn
deyn
2 ) Mal-Menfaat ayrımında malın hangi niteliği göz önünde bulundurulur?
Malın fiziki varlığı.
Malın menkûl veya gayr-ı menkûl olması.
Maldan faydalanılmasının mubah olması.
Malın mütekavvim olması.
Malın artmaya elverişli olması.
3 ) Malın"Tüketilen Mal (İstihlâk Edilen Mal)-Kullanılan Mal" ayrımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Tüketilen malların kullanımları onların maddî varlığının ortadan kalkması sonucunu doğurur.
Tüketilen mallar kıyemî mallardır.
Tüketilen malların iâre olarak verilmeleri mümkündür.
Tüketilen malların ivazlı mübadelesinde fâiz yasağı hiçbir surette sözkonusu olmaz
Tüketilen mallar mislî mallardır.
4 ) Aşağıdakilerden hangisi “mislî mal-kıyemî mal” ayrımının sonuçlarından biridir?
Mislî mallar misilleri ile tazmin edilirler.
Kıyemî mallar mislî mallar ile mübâdele edilemez.
Mislî ve Kıyemî mallar râyiç bedelleri üzerinden tazmin edilirler.
Faiz yasağı ancak kıyemî mallarda sözkonusu olur.
Mislî mallar ister misilleri ister kıymetleri ile tazmin edilebilirler.
5 ) Aşağıdakilerden hangisi “Kul Hakkının” baskın olduğu “Müşterek Hakların” örneklerindendir?
Zimmet borçları
Zina iftirası (kazif) cezası
Kısas hakkı
Hırsızlık cezası
Alacak hakları
İslam Hukuku II Vize
1 ) Hanefî Mezhebine göre belirli bir menkûl mallın vakfı aşağıdaki durumlardan hangisinde geçerli olur?
Menkûl malın ortak mülkiyete konu bir mal olması
Menkûl malın gayr-ı mümeyyiz bir kişi tarafından vakfedilmiş olması.
Menkûl malın vakfı konusunda yerleşik bir örfün buluyor olması.
Menkûl malın vâkıf tarafından ölümüne bağlı bir şekilde vakfetmesi.
Menkûl malın bi-gayrıhî mazmûn bir mal olması.
2 ) Bir akarın (arsa) satılması durumunda, o akarı kiralayarak üzerine bir ev yapan kişi ile o araziye bitişik komşu akar sahibi arasında şufa hakkı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina sahibi ve komşu akar sahibi aynı statüde şufa hakkına sahiptirler.
Yalnızca bina sahibinin şufa hakkı vardır.
Yalnızca komşu akar sahibinin şufa hakkı vardır.
Komşu akar sahibinin şufa hakkı bina sahibinin şufa hakkından önce gelir.
Bina sahibi komşu akar sahibine göre öncelikli olarak şufa hakkına sahiptir.
3 ) Bir malın şufa hakkına dayanarak mülkiyetine sahip olma durumuyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Şufa hakkı satılan malın râyiç bedeli ile alıcıya maliyet bedelinden hangisi yüksek ise onu ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan malın yalnızca râyiç bedelini ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi bedel konusunda alıcı ile yeni bir anlaşma yapmak zorundadır.
Şufa hakkı sahibi satıcı ile üzerinde anlaşacağı bedeli ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan mal için alıcının ödemiş olduğu maliyet bedelini ödemekle yükümlüdür.
4 )
Aşağıdaki cümlede boşluğa hangi ifade getirilmelidir?
“ …. zimmete sahip olma niteliğini ifade eden bir kavramdır."
Vücûb ehliyeti
El-hukûku’l-mücerrede
Hakku’l-teallî
Eda ehliyeti
Deyn
5 ) Cümledeki boşluğu aşağdaki seçeneklerden uygun olanı ile doldurunuz.
Gerçek anlamda vakıf olmayıp, devlet arazisi veya gelirlerinin belirli bir cihete tahsis edilmesi şeklinde kurulan vakıflara ........... vakıf adı verilir.
irsâdî
zürrî
mevkûf
muhayyer
ehlî
dedecim
Fri 8 April 2011, 08:16 pm GMT +0200
cevaplarınıda yazalım lütfen
yüsra72
Sat 9 April 2011, 08:54 pm GMT +0200
CEVAPLAR
1 ) Lukata ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Lukata onu bulan kişinin elinde kayıtsız şartsız emanet hükmündedir.
Lukata onu bulan kişinin mülkiyetine geçer.
Lukatayı elinde bulunduran kişi, bu malı hakimin izni olmaksızın kullanması durumunda malın kullanım bedelini tazmin etmekle yükümlüdür.
Lukata bulan kişi bu malı temellük kasdıyla eline geçirmesi durumunda gâsıb hükmündedir.***
Lukatayı elinde bulunduran kişi o malın menfaatine malik olur.
2 ) Aşağıdakilerden hangisi "Şahısvarlığı Haklarını" tanımlar?
Şahıs varlığı hakları bir şahsın, şahsî hak niteliğindeki tüm haklarını ifade eder.
Şahısvarlığı hakların bir şahsın sahip olduğu tüm haklara ve yükümlülüklere verilen addır.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın manevî değere sahip, para ile ölçülemeyen haklarıdır. ***
Şahısvarlığı hakları malvarlığı haklarının bir türüdür.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın para ile ölçülebilen ve başka şahıslara devredilebilen haklarıdır.
3 ) Aşağıdaki "hak" tanımlarından hangisinde hakkın, hakkın süjesi olan şahıs ile hakkın objesi olan fayda arasında hukuk düzeni tarafından korunan bir bağ olduğu vurgulanmaktadır.
Hak Şâri'in kişiler için tanıdığı faydadır.
Hak Şâriin benimsemesiyle sabit olan ve Şâriin himaye ettiği şeydir.
Hak Şeriatın fert için tanıdığı malî faydadır
Hak Şeri’atta insan veya ALLAH için üçüncü şahıs üzerinde sabit olan şeydir.
Hak Şeriatın belirli bir yararı gerçekleştirmek üzere başkasından bir îfânın gerekmesi veya bir şey üzerinde bir yetki şeklinde benimsediği bir aidiyettir****.
4 ) Semen ve kıymet kavramlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Semen bir malın kıymetinden daha az olabilir ancak daha fazla olamaz.
Semen bir malın taraflar arasında anlaşılan bedelidir, kıymet ise bir malın piyasa değeridir. ****
Kıymet kıyemî malların, semen ise mislî malların bedeline verilen addır.
Semen ve kıymet aynı anlamda kullanılan iki kavramdır.
Semen ve kıymet kavramları ancak kıyemî mallarla ilgili olarak sözkonusu olur.
5 ) Mubah malların ele geçirilerek mülkiyet altına alınması hangi kavramla ifade edilir.
Mukâyaza
İbâhâ
İhrâz****
Hakku’t-temellük
Hakku’t-taleb
6) Cümledeki boşluğu aşağıdaki seçeneklerden uygun olanıyla doldurunuz.
Kişinin zimmetine taalluk eden mâlî yükümlülüklere ........... adı verilir.
tazmîn
mükellefiyet
aynî hak
mazmûn
deyn ****
7) Mal-Menfaat ayrımında malın hangi niteliği göz önünde bulundurulur?
Malın fiziki varlığı. ****???
Malın menkûl veya gayr-ı menkûl olması.
Maldan faydalanılmasının mubah olması.
Malın mütekavvim olması.
Malın artmaya elverişli olması.
8 ) Malın"Tüketilen Mal (İstihlâk Edilen Mal)-Kullanılan Mal" ayrımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Tüketilen malların kullanımları onların maddî varlığının ortadan kalkması sonucunu doğurur.****
Tüketilen mallar kıyemî mallardır.
Tüketilen malların iâre olarak verilmeleri mümkündür.
Tüketilen malların ivazlı mübadelesinde fâiz yasağı hiçbir surette sözkonusu olmaz
Tüketilen mallar mislî mallardır.
9 ) Aşağıdakilerden hangisi “mislî mal-kıyemî mal” ayrımının sonuçlarından biridir?
Mislî mallar misilleri ile tazmin edilirler. ***
Kıyemî mallar mislî mallar ile mübâdele edilemez.
Mislî ve Kıyemî mallar râyiç bedelleri üzerinden tazmin edilirler.
Faiz yasağı ancak kıyemî mallarda sözkonusu olur.
Mislî mallar ister misilleri ister kıymetleri ile tazmin edilebilirler.
10 ) Aşağıdakilerden hangisi “Kul Hakkının” baskın olduğu “Müşterek Hakların” örneklerindendir?
Zimmet borçları
Zina iftirası (kazif) cezası
Kısas hakkı ***
Hırsızlık cezası
Alacak hakları
11 ) Hanefî Mezhebine göre belirli bir menkûl mallın vakfı aşağıdaki durumlardan hangisinde geçerli olur?
Menkûl malın ortak mülkiyete konu bir mal olması
Menkûl malın gayr-ı mümeyyiz bir kişi tarafından vakfedilmiş olması.
Menkûl malın vakfı konusunda yerleşik bir örfün buluyor olması.*****
Menkûl malın vâkıf tarafından ölümüne bağlı bir şekilde vakfetmesi.
Menkûl malın bi-gayrıhî mazmûn bir mal olması.
**12 ) Bir akarın (arsa) satılması durumunda, o akarı kiralayarak üzerine bir ev yapan kişi ile o araziye bitişik komşu akar sahibi arasında şufa hakkı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina sahibi ve komşu akar sahibi aynı statüde şufa hakkına sahiptirler.
Yalnızca bina sahibinin şufa hakkı vardır.
Yalnızca komşu akar sahibinin şufa hakkı vardır.***?
Komşu akar sahibinin şufa hakkı bina sahibinin şufa hakkından önce gelir.
Bina sahibi komşu akar sahibine göre öncelikli olarak şufa hakkına sahiptir.
***13 ) Bir malın şufa hakkına dayanarak mülkiyetine sahip olma durumuyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Şufa hakkı satılan malın râyiç bedeli ile alıcıya maliyet bedelinden hangisi yüksek ise onu ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan malın yalnızca râyiç bedelini ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi bedel konusunda alıcı ile yeni bir anlaşma yapmak zorundadır.
Şufa hakkı sahibi satıcı ile üzerinde anlaşacağı bedeli ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan mal için alıcının ödemiş olduğu maliyet bedelini ödemekle yükümlüdür. ****?
14 ) Aşağıdaki cümlede boşluğa hangi ifade getirilmelidir?
“ …. zimmete sahip olma niteliğini ifade eden bir kavramdır."
Vücûb ehliyeti *****
El-hukûku’l-mücerrede
Hakku’l-teallî
Eda ehliyeti
Deyn
15 ) Cümledeki boşluğu aşağdaki seçeneklerden uygun olanı ile doldurunuz.
Gerçek anlamda vakıf olmayıp, devlet arazisi veya gelirlerinin belirli bir cihete tahsis edilmesi şeklinde kurulan vakıflara ........... vakıf adı verilir.
irsâdî ****
zürrî
mevkûf
muhayyer
ehlî
Arkadaşlar emin olmadıklarıma soru işaretini koydum. tam olarak emin olmadığım için kimseyi yanıltmak istemem.
dedecim
Sun 10 April 2011, 09:50 pm GMT +0200
teşekkürler devamınıda lütfen ekleyelim hepberaber arkadaşlar birlikten kuvvet doğar rabbim yar ve yardımcımız olsun inş saygılarımla
ömerseve
Mon 11 April 2011, 11:59 pm GMT +0200
1 ) Semen ve kıymet kavramlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Semen ve kıymet kavramları ancak kıyemî mallarla ilgili olarak sözkonusu olur.
Semen bir malın taraflar arasında anlaşılan bedelidir, kıymet ise bir malın piyasa değeridir.
Kıymet kıyemî malların, semen ise mislî malların bedeline verilen addır.
Semen ve kıymet aynı anlamda kullanılan iki kavramdır.
Semen bir malın kıymetinden daha az olabilir ancak daha fazla olamaz.
2 ) Lukata ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Lukata onu bulan kişinin mülkiyetine geçer.
Lukatayı elinde bulunduran kişi o malın menfaatine malik olur.
Lukata onu bulan kişinin elinde kayıtsız şartsız emanet hükmündedir.
Lukatayı elinde bulunduran kişi, bu malı hakimin izni olmaksızın kullanması durumunda malın kullanım bedelini tazmin etmekle yükümlüdür.
Lukata bulan kişi bu malı temellük kasdıyla eline geçirmesi durumunda gâsıb hükmündedir.
3 ) Aşağıdakilerden hangisi menfaatin bedel karşılığı temliki olan icârenin bağlayıcı (lâzım), menfaatin bedelsiz temliki olan iârenin ise bağlayıcı olmayan (gayr-ı lâzım) bir akit olmasının hukuki sonuçlarındandır?
Bir malı iâre olarak alan kişi bunu bir başkasına icâre olarak veremez.
Bir malı icâre ile alan kişi bu malı bir başkasına iâre olarak veremez.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedelsiz olarak bir başkasına kullanmak üzere veremez.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında ancak kısa bir süre için bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
ömerseve
Tue 12 April 2011, 12:12 am GMT +0200
1 ) Rehinle ilgili olarak “Hapis Hakkı” hangi anlama gelir?
Mürtehinin râhinin vermeyi vaat ettiği rehni mahkeme yoluyla elde etme hakkı.
Mürtehinin alacağının tamamını tahsil edene dek rehni elinde tutma hakkı.
Râhinin borcunu ödememesi durumunda mürtehinin mahkemeye müracaat ederek râhinin borcunu ödeyinceye kadar hapiste tutulmasını talep hakkı.
Râhinin, rehnedilen malı mürtehine teslim etmeden önce elinde tutma hakkı.
Râhinin rehni teslim etmeden önce rehinden cayma yetkisi.
2 ) Bir malın şufa hakkına dayanarak mülkiyetine sahip olma durumuyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Şufa hakkı sahibi satılan malın yalnızca râyiç bedelini ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan mal için alıcının ödemiş olduğu maliyet bedelini ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satıcı ile üzerinde anlaşacağı bedeli ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi bedel konusunda alıcı ile yeni bir anlaşma yapmak zorundadır.
Şufa hakkı satılan malın râyiç bedeli ile alıcıya maliyet bedelinden hangisi yüksek ise onu ödemekle yükümlüdür.
3 ) Bir Eşya Hukuku kavramı olan “nisbî hak” ifadesinde nisbîlikten kastedilen anlamı aşağıdaki ifadelerden hangisi açıklar?
I. Nisbî hak, hakkın bakış açısına göre değişen bir kavram olduğunu ifade eder.
II. Nisbî hak bir hakkın herkese değil, belirli bir kişiye karşı ileri sürülebilir bir hak olduğunu ifade eder.
III. Nisbî haklar bir eşya ile ilgili hakladır.
IV. Nisbî haklar aynî hakların bir bölümünü oluşturur.
V. Nisbî haklar mülkiyet hakkının kavramıyla aynı anlamda kullanılır.
Nisbî haklar mülkiyet hakkının kavramıyla aynı anlamda kullanılır.
Nisbî haklar aynî hakların bir bölümünü oluşturur.
Nisbî hak, hakkın bakış açısına göre değişen bir kavram olduğunu ifade eder.
Nisbî haklar bir eşya ile ilgili hakladır.
Nisbî hak bir hakkın herkese değil, belirli bir kişiye karşı ileri sürülebilir bir hak olduğunu ifade eder.
ömerseve
Tue 12 April 2011, 12:16 am GMT +0200
arkadaşlar bu son bana çıkan soruyu aynen kopyaladım Ama soruyu anlamadım bilen varsa açıklasın
böyle soru mu olur Allah aşkına
ahmet26
Tue 12 April 2011, 07:58 am GMT +0200
FARKLI SORULARI PAYLAŞALIM ARKADAŞLAR
Rehinle teminat altına alınan hakkın(merhun bih) mazmun bi gayrihi olmaması şartını aşağıdaki ifadelerden hangisi açıklar?
A merhun bihin ancak haksız bir fiil sonucu tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olması
B merhun bihin başka bir şey ile doğrudan teminat altına alınmamış olması
C merhun bihin gayri lazım bir akdin konusu olması
D merhun bihin tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olmaması
E merhun bihin tazmin yükümlülüğü doğurmayan bir hak olması
Aşağıdakilerden hangileri “sınırlı ayni haklar” kavramında “sınırlı” kelimesiyle ifade edilmek temel anlamdır?
A bir malın sınırlarının belirli olması
B bir mal üzerindeki yetkilerin nisbi olması
C bir malın üzerindeki yetkilerin kamu menfaati sebebiyle sınırlandırılmış olması
D bir mal üzerindeki yetkilerin sınırlı olması
E bir mal üzerindeki mutlak yetkinin akit ile sınırlandırılmış olması
Aşağıdaki ifadelerden hangisi zimmet kavramıyla ilgili olarak söylenebilir?
A kişi ancak mal varlığı kadar zimmet borcuna sahip olabilir
B zimmet fukahanın ittifakıyla kişinin ölümyle sona erer
C ehli zimmetin zimmet akdinden yararlanabilmeleri için vücup ehliyetine sahip olmaları gerekir
D hanefi mezhebine göre zimmet kişinin vefatıyla sona ermez, ciddi derecede zedelenir
E zimmetin kişinin doğumuyla başladığı konusunda fukaha arasında ihtilaf söz konusu değildir.
ahmett
Tue 12 April 2011, 10:22 am GMT +0200
Allah hepimizin yardımcısı olsun.........
marziye
Tue 12 April 2011, 10:50 am GMT +0200
)
Cümledeki boşluğu aşağıdaki uygun kelimelerden biriyle doldurunuz.
“ …...... Mezhebine göre kiralanmış bir malın menfaati vakfedilebilir”
Maturîdî
****Mâlikî
Hanbelî
Hanefî
Şâfiî
marziye
Tue 12 April 2011, 11:38 am GMT +0200
3 )
Aşağıdakilerden hangisi menfaatin bedel karşılığı temliki olan icârenin bağlayıcı (lâzım), menfaatin bedelsiz temliki olan iârenin ise bağlayıcı olmayan (gayr-ı lâzım) bir akit olmasının hukuki sonuçlarındandır?
Bir malı icâre ile alan kişi bu malı bir başkasına iâre olarak veremez.
****Bir malı iâre olarak alan kişi bunu bir başkasına icâre olarak veremez.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedelsiz olarak bir başkasına kullanmak üzere veremez.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında ancak kısa bir süre için bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
marziye
Tue 12 April 2011, 11:44 am GMT +0200
5 )
Aşağıdakilerin hangisi Hanefî Mezhebine göre menfaatlerin mütekavvim mal olarak değerlendirilmemesinin sonuçlarındandır?
Manfaatler satım akdine konu olamazlar.
Menfaatler ancak menfaatlerle mübâdele edilebilir.
Menfaatler ancak misilleriyle tazmin olunur.
Menfaatlerin haksız kullanımı tazmin yükümlülüğü ortaya çıkarmaz.??????
Menfaatlerin tazmini kıymetleri üzerinden yapılır.
marziye
Tue 12 April 2011, 12:15 pm GMT +0200
)
“İslam Hukuku” kavramıyla ilgili olarak hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur.
I. İslam Hukuku kavramı klasik dönemde sınırları belirlenmiş ve köklü bir şekilde kurallar üzerine oturtulmuş bir kavramdır.
II. İslam Hukuku kavramı fıkhın tüm konularını içine alacak bir çerçeveye sahiptir.
III. İslam Hukuku kavramı klasik dönem Fıkıh kavramını tam olarak karşılar.
IV. İslam Hukuku kavramı modern dönemde oluşturulmuş bir kavramdır.
V. İslam Hukuku kavramı fıkhın kapsamı içinde yeralan ibâdet konularını büyük oranda içine almaz.
IV ve V
????I ve IV
I ve II
I
II ve V
1 )
Bir akarın (arsa) satılması durumunda, o akarı kiralayarak üzerine bir ev yapan kişi ile o araziye bitişik komşu akar sahibi arasında şufa hakkı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Yalnızca bina sahibinin şufa hakkı vardır.
Yalnızca komşu akar sahibinin şufa hakkı vardır.
Bina sahibi komşu akar sahibine göre öncelikli olarak şufa hakkına sahiptir.
Komşu akar sahibinin şufa hakkı bina sahibinin şufa hakkından önce gelir.
Bina sahibi ve komşu akar sahibi aynı statüde şufa hakkına sahiptirler.
2 )
Rehinle teminat altına alınan hakkın (merhûn bih) mazmûn bi-gayrihî olmaması şartını aşağıdaki ifadelerden hangisi açıklar?
Merhûn bihin gayr-ı lâzım bir akdin konusu olması.
Merhûn bihin bir başka şey ile doğrundan teminat altına alınmamış olması.
Merhûn bihin ancak haksız bir fiil sonucu tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olması.
Merhûn bihin tazmin yükümlülüğü doğurmayan bir hak olması.
Merhûn bih’in tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olmaması.
3 )
Hanefî Mezhebine göre kural olarak menkûl malların vakfedilmesi câiz değildir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina araziden bağımsız olarak vakfedilebilir ancak ağaçlar araziden bağımsız olarak vakfedilemez.
Bina ve ağaçlar vakfedildiğinde bunlara bağlı bulunan arazi doğrudan vakfedilmiş olur.
Bina ve ağaçlar hiçbir şekilde vakfedilemezler.
Bina ve ağaçlar ancak üzerindeki arazi ile birlikte vakfedilebilirler.
Bina ve ağaçlar üzerinde bulundukları araziden bağımsız olarak vakfedilebilirler.
4 )
Aşağıdakilerden hangisi irtifak haklarından değildir?
Hakku isâleti’s-selc
Hakku’ş-şirb
Rehin
Hakku’l-mesîl
Hakku’t-teallî
5 )
Aynî hak kavramı hakkında aşağıdakilerden hangileri yanlıştır?
I. Aynî hak bir mal üzerindeki yetkiyi ifade eder.
II. Aynî haklar ancak belirli bir çevreye karşı ileri sürülebilir.
III. Mülkiyet hakkı bir aynî haktır.
IV. İrtifak hakları aynî hak çeşitlerindendir.
V. Aynî haklar sınırlı ve sınırsız aynî haklar şeklinde ikiye ayrılır.
???I, III, IV ve V
II
III ve V
I
I ve III
marziye
Tue 12 April 2011, 12:26 pm GMT +0200
4 )
Aşağıdakilerden hangisi bir "Sınırlı Aynî Hak" çeşididir?
???Âriye
Geçiş Hakkı
Önalım hakkı
Vedîa
Şufa
2 )
Şahsî hak kavramıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangileri söylenebilir?
I. Şahsî hak kavramı bir şahsın kanun tarafından korunan menfaatlerinin tümünü ifade eder.
II. Şahsî hak kavramı bir hakkın belirli bir şahıstan talep edilebileceğini ifade eder.
III. Şahsî hak bir mal üzerindeki zilyedlik ilişkisini ifade eder.
IV. Şahsî hak ve nisbî hak aynı anlamda kullanılır.
V. Şahsî hak nisbî hak kavramından daha geniş bir yetkiyi ifade eder.
II
IV
III ve V
???II ve IV
I ve V
davut26
Tue 12 April 2011, 04:33 pm GMT +0200
boşluk doldurma sorusu çıktı.
Özel Hukuk kuralları ...................kavramları sayesinde kişilerin birbirleriyle olan hukuki lişkilerini düzenler.
Cvp: nisbi hak ve borç
(2.hfta sayfa 6)
davut26
Tue 12 April 2011, 04:40 pm GMT +0200
arkadaşlar "milk-ibaha-hukuk" la ilgili bi soru vardı ibahayı soruyordu. soruyu tam hatırlamıyorum ama cevabını biliyorum.
cevap:İbaha kişiye milk veya hak nitelikli bireysel yetki vermeyen, salt izin ve ruhsatları ifade eden bir kavramdır.
3.hf syf.7
yakup66
Tue 12 April 2011, 05:34 pm GMT +0200
Aşağıdakilerden hangisi menfaatin bedel karşılığı temliki olan icârenin bağlayıcı (lâzım), menfaatin bedelsiz temliki olan iârenin ise bağlayıcı olmayan (gayr-ı lâzım) bir akit olmasının hukuki sonuçlarındandır?
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında ancak kısa bir süre için bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedelsiz olarak bir başkasına kullanmak üzere veremez.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
Bir malı iâre olarak alan kişi bunu bir başkasına icâre olarak veremez.
Bir malı icâre ile alan kişi bu malı bir başkasına iâre olarak veremez.
emine42
Tue 12 April 2011, 08:16 pm GMT +0200
Allah hepinizden razı olsun. Emeklerinize sağlık.
dedecim
Tue 12 April 2011, 08:44 pm GMT +0200
değerli arkadaşlar hepsinin cevaplarını bir arda toplayıp sunabilirseniz müteşekkir oluruz saygılarımla
yakup66
Tue 12 April 2011, 09:25 pm GMT +0200
2 )
Cümledeki boşluğu aşağıdaki uygun kelimelerden biriyle doldurunuz.
Ebû Hanîfye göre vakıf …......... bir tasarruftur.
mevkûf
lâzım
gayr-ı lâzım
gayr-ı sahîh
bağlayıcı
omerkorkmaz
Wed 13 April 2011, 02:40 pm GMT +0200
2 )
Cümledeki boşluğu aşağıdaki uygun kelimelerden biriyle doldurunuz.
Ebû Hanîfye göre vakıf …......... bir tasarruftur.
mevkûf
lâzım
gayr-ı lâzım****
gayr-ı sahîh
bağlayıcı
sevket
Wed 13 April 2011, 07:43 pm GMT +0200
Ayn mülkiyeti ile aynı anlama gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Mücerred Mülkiyet
Şuyû Halinde Mülkiyet
Deyn mülkiyeti
Menfaat Mülkiyeti
Rakabe mülkiyeti ****
arkadaşlar bu soru çıktı banada farklı olarak.
Mehmed
Wed 13 April 2011, 11:22 pm GMT +0200
İSLAM HUKUKU II
1 ) Lukata ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Lukata onu bulan kişinin elinde kayıtsız şartsız emanet hükmündedir.
Lukata onu bulan kişinin mülkiyetine geçer.
Lukatayı elinde bulunduran kişi, bu malı hakimin izni olmaksızın kullanması durumunda malın kullanım bedelini tazmin etmekle yükümlüdür.
Lukata bulan kişi bu malı temellük kasdıyla eline geçirmesi durumunda gâsıb hükmündedir.xxx
Lukatayı elinde bulunduran kişi o malın menfaatine malik olur.
2 ) Aşağıdakilerden hangisi "Şahısvarlığı Haklarını" tanımlar?
Şahıs varlığı hakları bir şahsın, şahsî hak niteliğindeki tüm haklarını ifade eder.
Şahısvarlığı hakların bir şahsın sahip olduğu tüm haklara ve yükümlülüklere verilen addır.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın manevî değere sahip, para ile ölçülemeyen haklarıdır. xxxx
Şahısvarlığı hakları malvarlığı haklarının bir türüdür.
Şahısvarlığı hakları bir şahsın para ile ölçülebilen ve başka şahıslara devredilebilen haklarıdır.
3 ) Aşağıdaki "hak" tanımlarından hangisinde hakkın, hakkın süjesi olan şahıs ile hakkın objesi olan fayda arasında hukuk düzeni tarafından korunan bir bağ olduğu vurgulanmaktadır.
Hak Şâri'in kişiler için tanıdığı faydadır.
Hak Şâriin benimsemesiyle sabit olan ve Şâriin himaye ettiği şeydir.
Hak Şeriatın fert için tanıdığı malî faydadır
Hak Şeri’atta insan veya ALLAH için üçüncü şahıs üzerinde sabit olan şeydir.
Hak Şeriatın belirli bir yararı gerçekleştirmek üzere başkasından bir îfânın gerekmesi veya bir şey üzerinde bir yetki şeklinde benimsediği bir aidiyettir. xxxxx
4 ) Semen ve kıymet kavramlarıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Semen bir malın kıymetinden daha az olabilir ancak daha fazla olamaz.
Semen bir malın taraflar arasında anlaşılan bedelidir, kıymet ise bir malın piyasa değeridir.xxx
Kıymet kıyemî malların, semen ise mislî malların bedeline verilen addır.
Semen ve kıymet aynı anlamda kullanılan iki kavramdır.
Semen ve kıymet kavramları ancak kıyemî mallarla ilgili olarak sözkonusu olur.
5 ) Mubah malların ele geçirilerek mülkiyet altına alınması hangi kavramla ifade edilir.
Mukâyaza
İbâhâ
İhrâz xxxx
Hakku’t-temellük
Hakku’t-taleb
6) Cümledeki boşluğu aşağıdaki seçeneklerden uygun olanıyla doldurunuz.
Kişinin zimmetine taalluk eden mâlî yükümlülüklere ........... adı verilir.
tazmîn
mükellefiyet
aynî hak
mazmûn
deyn xxxx
7) Mal-Menfaat ayrımında malın hangi niteliği göz önünde bulundurulur?
Malın fiziki varlığı.xxxxx
Malın menkûl veya gayr-ı menkûl olması.
Maldan faydalanılmasının mubah olması.
Malın mütekavvim olması.
Malın artmaya elverişli olması.
8 ) Malın"Tüketilen Mal (İstihlâk Edilen Mal)-Kullanılan Mal" ayrımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Tüketilen malların kullanımları onların maddî varlığının ortadan kalkması sonucunu doğurur.xxxx
Tüketilen mallar kıyemî mallardır.
Tüketilen malların iâre olarak verilmeleri mümkündür.
Tüketilen malların ivazlı mübadelesinde fâiz yasağı hiçbir surette sözkonusu olmaz
Tüketilen mallar mislî mallardır.
9 ) Aşağıdakilerden hangisi “mislî mal-kıyemî mal” ayrımının sonuçlarından biridir?
Mislî mallar misilleri ile tazmin edilirler.xxxxxx
Kıyemî mallar mislî mallar ile mübâdele edilemez.
Mislî ve Kıyemî mallar râyiç bedelleri üzerinden tazmin edilirler.
Faiz yasağı ancak kıyemî mallarda sözkonusu olur.
Mislî mallar ister misilleri ister kıymetleri ile tazmin edilebilirler.
10 ) Aşağıdakilerden hangisi “Kul Hakkının” baskın olduğu “Müşterek Hakların” örneklerindendir?
Zimmet borçları
Zina iftirası (kazif) cezası
Kısas hakkı xxxxxxxxx
Hırsızlık cezası
Alacak hakları
11 ) Hanefî Mezhebine göre belirli bir menkûl mallın vakfı aşağıdaki durumlardan hangisinde geçerli olur?
Menkûl malın ortak mülkiyete konu bir mal olması
Menkûl malın gayr-ı mümeyyiz bir kişi tarafından vakfedilmiş olması.
Menkûl malın vakfı konusunda yerleşik bir örfün buluyor olması.xxxxxxxxxx
Menkûl malın vâkıf tarafından ölümüne bağlı bir şekilde vakfetmesi.
Menkûl malın bi-gayrıhî mazmûn bir mal olması.
12 ) Bir akarın (arsa) satılması durumunda, o akarı kiralayarak üzerine bir ev yapan kişi ile o araziye bitişik komşu akar sahibi arasında şufa hakkı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina sahibi ve komşu akar sahibi aynı statüde şufa hakkına sahiptirler.
Yalnızca bina sahibinin şufa hakkı vardır.
Yalnızca komşu akar sahibinin şufa hakkı vardır. xxxxxxxxxxxx
Komşu akar sahibinin şufa hakkı bina sahibinin şufa hakkından önce gelir.
Bina sahibi komşu akar sahibine göre öncelikli olarak şufa hakkına sahiptir.
13 ) Bir malın şufa hakkına dayanarak mülkiyetine sahip olma durumuyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Şufa hakkı satılan malın râyiç bedeli ile alıcıya maliyet bedelinden hangisi yüksek ise onu ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan malın yalnızca râyiç bedelini ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi bedel konusunda alıcı ile yeni bir anlaşma yapmak zorundadır.
Şufa hakkı sahibi satıcı ile üzerinde anlaşacağı bedeli ödemekle yükümlüdür.
Şufa hakkı sahibi satılan mal için alıcının ödemiş olduğu maliyet bedelini ödemekle yükümlüdür. xxxxx
14 ) Aşağıdaki cümlede boşluğa hangi ifade getirilmelidir?
“ …. zimmete sahip olma niteliğini ifade eden bir kavramdır."
Vücûb ehliyeti xxxxxxxxxxxxxx
El-hukûku’l-mücerrede
Hakku’l-teallî
Eda ehliyeti
Deyn
15 ) Cümledeki boşluğu aşağdaki seçeneklerden uygun olanı ile doldurunuz.
Gerçek anlamda vakıf olmayıp, devlet arazisi veya gelirlerinin belirli bir cihete tahsis edilmesi şeklinde kurulan vakıflara ........... vakıf adı verilir.
irsâdî xxxxxxxxxxxxxxxxxx
zürrî
mevkûf
muhayyer
ehlî
16 ) Aşağıdakilerden hangisi menfaatin bedel karşılığı temliki olan icârenin bağlayıcı (lâzım), menfaatin bedelsiz temliki olan iârenin ise bağlayıcı olmayan (gayr-ı lâzım) bir akit olmasının hukuki sonuçlarındandır?
Bir malı iâre olarak alan kişi bunu bir başkasına icâre olarak veremez.
Bir malı icâre ile alan kişi bu malı bir başkasına iâre olarak veremez. xxxxxxxxxxxxx
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedelsiz olarak bir başkasına kullanmak üzere veremez.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
İâre alan kişi iâre aldığı malı bedel karşılığında ancak kısa bir süre için bir başkasına kullanmak üzere verebilir.
17 ) Rehinle ilgili olarak “Hapis Hakkı” hangi anlama gelir?
Mürtehinin râhinin vermeyi vaat ettiği rehni mahkeme yoluyla elde etme hakkı.
Mürtehinin alacağının tamamını tahsil edene dek rehni elinde tutma hakkı. xxxxxxxxx
Râhinin borcunu ödememesi durumunda mürtehinin mahkemeye müracaat ederek râhinin borcunu ödeyinceye kadar hapiste tutulmasını talep hakkı.
Râhinin, rehnedilen malı mürtehine teslim etmeden önce elinde tutma hakkı.
Râhinin rehni teslim etmeden önce rehinden cayma yetkisi.
18 ) Bir Eşya Hukuku kavramı olan “nisbî hak” ifadesinde nisbîlikten kastedilen anlamı aşağıdaki ifadelerden hangisi açıklar?
I. Nisbî hak, hakkın bakış açısına göre değişen bir kavram olduğunu ifade eder.
II. Nisbî hak bir hakkın herkese değil, belirli bir kişiye karşı ileri sürülebilir bir hak olduğunu ifade eder.xxxxxx
III. Nisbî haklar bir eşya ile ilgili hakladır.
IV. Nisbî haklar aynî hakların bir bölümünü oluşturur.
V. Nisbî haklar mülkiyet hakkının kavramıyla aynı anlamda kullanılır.
19)Rehinle teminat altına alınan hakkın(merhun bih) mazmun bi gayrihi olmaması şartını aşağıdaki ifadelerden hangisi açıklar?
A merhun bihin ancak haksız bir fiil sonucu tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olması
B merhun bihin başka bir şey ile doğrudan teminat altına alınmamış olmasıxxxxxxxxxx
C merhun bihin gayri lazım bir akdin konusu olması
D merhun bihin tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olmaması
E merhun bihin tazmin yükümlülüğü doğurmayan bir hak olması
20)Aşağıdakilerden hangileri “sınırlı ayni haklar” kavramında “sınırlı” kelimesiyle ifade edilmek temel anlamdır?
A bir malın sınırlarının belirli olması
B bir mal üzerindeki yetkilerin nisbi olması
C bir malın üzerindeki yetkilerin kamu menfaati sebebiyle sınırlandırılmış olması
D bir mal üzerindeki yetkilerin sınırlı olmasıxxxxxxxxxxxxx
E bir mal üzerindeki mutlak yetkinin akit ile sınırlandırılmış olması
21)Aşağıdaki ifadelerden hangisi zimmet kavramıyla ilgili olarak söylenebilir?
A kişi ancak mal varlığı kadar zimmet borcuna sahip olabilir
B zimmet fukahanın ittifakıyla kişinin ölümyle sona erer
C ehli zimmetin zimmet akdinden yararlanabilmeleri için vücup ehliyetine sahip olmaları gerekir
D hanefi mezhebine göre zimmet kişinin vefatıyla sona ermez, ciddi derecede zedelenirxxxxxxxxx
E zimmetin kişinin doğumuyla başladığı konusunda fukaha arasında ihtilaf söz konusu değildir.
22)Cümledeki boşluğu aşağıdaki uygun kelimelerden biriyle doldurunuz.
“ …...... Mezhebine göre kiralanmış bir malın menfaati vakfedilebilir”
Maturîdî
****Mâlikî xxxxxxxxxxxxxx
Hanbelî
Hanefî
Şâfiî
23) Aşağıdakilerin hangisi Hanefî Mezhebine göre menfaatlerin mütekavvim mal olarak değerlendirilmemesinin sonuçlarındandır?
Manfaatler satım akdine konu olamazlar.
Menfaatler ancak menfaatlerle mübâdele edilebilir.
Menfaatler ancak misilleriyle tazmin olunur.
Menfaatlerin haksız kullanımı tazmin yükümlülüğü ortaya çıkarmaz. xxxxxxxxxxxx
Menfaatlerin tazmini kıymetleri üzerinden yapılır.
24)“İslam Hukuku” kavramıyla ilgili olarak hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur.
I. İslam Hukuku kavramı klasik dönemde sınırları belirlenmiş ve köklü bir şekilde kurallar üzerine oturtulmuş bir kavramdır.
II. İslam Hukuku kavramı fıkhın tüm konularını içine alacak bir çerçeveye sahiptir.
III. İslam Hukuku kavramı klasik dönem Fıkıh kavramını tam olarak karşılar.
IV. İslam Hukuku kavramı modern dönemde oluşturulmuş bir kavramdır.
V. İslam Hukuku kavramı fıkhın kapsamı içinde yeralan ibâdet konularını büyük oranda içine almaz.
IV ve V xxxxxxxxxxxxxxxxx
I ve IV
I ve II
I
II ve V
25 )Rehinle teminat altına alınan hakkın (merhûn bih) mazmûn bi-gayrihî olmaması şartını aşağıdaki ifadelerden hangisi açıklar?
Merhûn bihin gayr-ı lâzım bir akdin konusu olması.
Merhûn bihin bir başka şey ile doğrundan teminat altına alınmamış olması. xxxxxxxxxxxxx
Merhûn bihin ancak haksız bir fiil sonucu tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olması.
Merhûn bihin tazmin yükümlülüğü doğurmayan bir hak olması.
Merhûn bih’in tazmin yükümlülüğü doğuran bir hak olmaması.
26 )Hanefî Mezhebine göre kural olarak menkûl malların vakfedilmesi câiz değildir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina araziden bağımsız olarak vakfedilebilir ancak ağaçlar araziden bağımsız olarak vakfedilemez.
Bina ve ağaçlar vakfedildiğinde bunlara bağlı bulunan arazi doğrudan vakfedilmiş olur.
Bina ve ağaçlar hiçbir şekilde vakfedilemezler.
Bina ve ağaçlar ancak üzerindeki arazi ile birlikte vakfedilebilirler. xxxxxxxxxxx
Bina ve ağaçlar üzerinde bulundukları araziden bağımsız olarak vakfedilebilirler.
27 )Aşağıdakilerden hangisi irtifak haklarından değildir?
Hakku isâleti’s-selc
Hakku’ş-şirb
Rehin xxxxxxxxxxxxxxx
Hakku’l-mesîl
Hakku’t-teallî
28 )Aynî hak kavramı hakkında aşağıdakilerden hangileri yanlıştır?
I. Aynî hak bir mal üzerindeki yetkiyi ifade eder.
II. Aynî haklar ancak belirli bir çevreye karşı ileri sürülebilir.xxxxxxxxxxxx
III. Mülkiyet hakkı bir aynî haktır.
IV. İrtifak hakları aynî hak çeşitlerindendir.
V. Aynî haklar sınırlı ve sınırsız aynî haklar şeklinde ikiye ayrılır.
I, III, IV ve V
II
III ve V
I
I ve III
29)Aşağıdakilerden hangisi bir "Sınırlı Aynî Hak" çeşididir?
Âriye
Geçiş Hakkı xxxxxxxxxxxxxxx
Önalım hakkı
Vedîa
Şufa
30)Şahsî hak kavramıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangileri söylenebilir?
I. Şahsî hak kavramı bir şahsın kanun tarafından korunan menfaatlerinin tümünü ifade eder.
II. Şahsî hak kavramı bir hakkın belirli bir şahıstan talep edilebileceğini ifade eder.
III. Şahsî hak bir mal üzerindeki zilyedlik ilişkisini ifade eder.
IV. Şahsî hak ve nisbî hak aynı anlamda kullanılır.
V. Şahsî hak nisbî hak kavramından daha geniş bir yetkiyi ifade eder.
II
IV
III ve V
II ve IV xxxxxxxxxxx
I ve V
31)Özel Hukuk kuralları ...................kavramları sayesinde kişilerin birbirleriyle olan hukuki lişkilerini düzenler.
Cvp: nisbi hak ve borç
32)"milk-ibaha-hukuk" la ilgili bi soru
cevap:İbaha kişiye milk veya hak nitelikli bireysel yetki vermeyen, salt izin ve ruhsatları ifade eden bir kavramdır.
33)Cümledeki boşluğu aşağıdaki uygun kelimelerden biriyle doldurunuz.
Ebû Hanîfye göre vakıf …......... bir tasarruftur.
mevkûf
lâzım
gayr-ı lâzım xxxxxxxxxxxxxx
gayr-ı sahîh
bağlayıcı
34) mülkiyeti ile aynı anlama gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Mücerred Mülkiyet
Şuyû Halinde Mülkiyet
Deyn mülkiyeti
Menfaat Mülkiyeti
Rakabe mülkiyeti ****xxxxxxxxxxx
Salihalp
Wed 13 April 2011, 11:41 pm GMT +0200
banada şu farklı sorular çıktı;
**Gasb hükümleriyle ilgili olarak Hanefî Mezhebine göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
**Aynî hak-şahsî hak” kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
burakeff
Thu 14 April 2011, 02:03 am GMT +0200
Gasb hükümleriyle ilgili olarak Hanefî Mezhebine göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Gâsıb gasbettiği malın yalnızca aynını tazmin etmekle yükümlüdür.
Gâsıb gasbettiği malı tazminle yükümlü değildir.
Gâsıb gasbettiği malın hem aynını hem de menfaatini tazminle yükümlüdür.
Gâsıb gasbettiği malı, yalnızca bu mal hala elinde ise geri vermekle yükümlüdür.
Gâsıb gasbettiği malın yalnızca menfaatini tazminle yükümlüdür.
emine42
Thu 14 April 2011, 06:44 am GMT +0200
Allah razı olsun. Rabbim yar ve yardımcınız olsun.
eyyup
Thu 14 April 2011, 02:31 pm GMT +0200
4 )
Hanefî Mezhebine göre kural olarak menkûl malların vakfedilmesi câiz değildir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Bina ve ağaçlar hiçbir şekilde vakfedilemezler.
Bina ve ağaçlar vakfedildiğinde bunlara bağlı bulunan arazi doğrudan vakfedilmiş olur.
Bina araziden bağımsız olarak vakfedilebilir ancak ağaçlar araziden bağımsız olarak vakfedilemez.
Bina ve ağaçlar ancak üzerindeki arazi ile birlikte vakfedilebilirler.
Bina ve ağaçlar üzerinde bulundukları araziden bağımsız olarak vakfedilebilirler.
zeyneppp
Fri 15 April 2011, 12:44 am GMT +0200
37-Aynî hak-şahsî hak” kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.
I ve IV
III
I ve V
I
III ve IV
arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
kralabdulcabbar
Fri 15 April 2011, 12:50 am GMT +0200
37-Aynî hak-şahsî hak” kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.
I ve IV
III
I ve V
I
III ve IV
arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
Bu soruda hata var ya da cevap şıklarında.. itiraz edelim!!
yüsra72
Fri 15 April 2011, 07:52 am GMT +0200
37-Aynî hak-şahsî hak� kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.
I ve IV
III
I ve V
I
III ve IV
arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
Bu soruda hata var ya da cevap şıklarında.. itiraz edelim!!
buna b şıkkı dedim ama doğru olduğuna emin değilim
kralabdulcabbar
Sat 16 April 2011, 02:45 am GMT +0200
37-Aynî hak-şahsî hak� kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.
I ve IV
III
I ve V
I
III ve IV
arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
Bu soruda hata var ya da cevap şıklarında.. itiraz edelim!!
buna b şıkkı dedim ama doğru olduğuna emin değilim
doğru cevap III gibi ama eğerIII doğruysa I'de doğrudur..
akbar
Sat 16 April 2011, 10:06 pm GMT +0200
1)
Ayn mülkiyeti ile aynı anlama gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Şuyû Halinde Mülkiyet
Mücerred Mülkiyet
Rakabe mülkiyeti *
Deyn mülkiyeti
Menfaat Mülkiyeti
Bir mal üzerindeki yetkilerin sınırlı olması.
Bir mal üzerindeki mutlak yetkinin akit ile sınırlandırılmış olması.
Bir mal üzerindeki yetkilerin nisbî olması.
Bir malın üzerindeki yetkilerin kamu menfaati sebebiyle sınırlandırılmış olması.
Bir malın sınırlarının belirli olması.
Komşu akar sahibinin şufa hakkı bina sahibinin şufa hakkından önce gelir.
Yalnızca bina sahibinin şufa hakkı vardır.
Bina sahibi komşu akar sahibine göre öncelikli olarak şufa hakkına sahiptir.
Bina sahibi ve komşu akar sahibi aynı statüde şufa hakkına sahiptirler.
Yalnızca komşu akar sahibinin şufa hakkı vardır.
Kişi ancak mal varlığı kadar zimmet borcuna sahip olabilir.
Ehl-i zimmetin zimmet akdinden yararlanabilmeleri için vücûb ehliyetine sahip olmaları gerekir.
Zimmet fukahânın ittifakıyla kişinin vefatıyla sona erer.
Hanefî Mezhebine göre zimmet kişinin vefatıyla sona ermez, ciddi derecede zedelenir.
Zimmetin kişinin doğumuyla başladığı konusunda fukahâ arasında ihtilaf sözkonusu değildir.
5 )
Cümledeki boşluğu aşağıdaki uygun kelimelerden biriyle doldurunuz.
Ebû Hanîfye göre vakıf …......... bir tasarruftur.
gayr-ı lâzım
lâzım
mevkûf
bağlayıcı
gayr-ı sahîh
zeynep 24
Sun 17 April 2011, 10:49 am GMT +0200
hukuk sınavına giren arkadaşlar,hala cesaret edip sınava giremedim ben.sorular aynı mı :-\ :-\ :-\
f.i.k.r.e.t
Sun 17 April 2011, 06:05 pm GMT +0200
değişik bi soru çıkmadığı için yazmıyorum zeynep arkadaşım rahatlıkla girebilirsin
yüsra72
Sun 17 April 2011, 07:37 pm GMT +0200
37-Aynî hak-şahsî hak� kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.
I ve IV
III
I ve V
I
III ve IV
arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
Bu soruda hata var ya da cevap şıklarında.. itiraz edelim!!
buna b şıkkı dedim ama doğru olduğuna emin değilim
doğru cevap III gibi ama eğerIII doğruysa I'de doğrudur..
evet gerçekten bu soruda yanlışlık var.ne yapsan olmuyor
görülmüyor dersek ıv-v doğru olması lazım.yok görülüyorsa ı ve ııı doğru olması gerekirdi.zaten cevabımdan emin değilim
olmayınca ııı.dedim belki roma hukukunda temel haklardan değildir diye :D
HAC*HÜM
Mon 18 July 2011, 01:47 pm GMT +0200
Mal-Menfaat ayrımında malın hangi niteliği göz önünde bulundurulur?
************* Malın fiziki varlığı.
Malın menkûl veya gayr-ı menkûl olması.
Maldan faydalanılmasının mubah olması.
Malın mütekavvim olması.
Malın artmaya elverişli olması.
muaviye
Mon 18 July 2011, 02:23 pm GMT +0200
KURANI KERİM TERCÜME TEKNİKLERİ VE İSLAM HUKUKU 2 SINAVINA GİREN ARKADAŞLAR HATIRLADIKLARI SORULARI PAYLAŞABİLİRLER Mİ. :) ;)
Mehmed
Mon 18 July 2011, 03:12 pm GMT +0200
Mal-Menfaat ayrımında malın hangi niteliği göz önünde bulundurulur?
************* Malın fiziki varlığı.
Malın menkûl veya gayr-ı menkûl olması.
Maldan faydalanılmasının mubah olması.
Malın mütekavvim olması.
Malın artmaya elverişli olması.
bu soru geçen ki sınavlarda da çıkmıştı. diğer sorular da aynı olur mu acaba.
Mehmed
Wed 20 July 2011, 08:26 pm GMT +0200
islam hukuku2 soruları da aynı çıkıyor arkadaşlar.
t.şahin
Sat 10 December 2011, 04:42 pm GMT +0200
Sorular için teşekkürler...
serkant56
Thu 20 December 2012, 12:20 am GMT +0200
arkadaşlar islam felsefesi tarihi soruları var mı yardımcı olursanız sevinirim
reyyan
Thu 20 December 2012, 11:44 am GMT +0200