Eslemnur
Fri 5 November 2010, 01:05 am GMT +0200
4. İslâm Eğitimcilerinin Görüşleri
İslâm eğitim sisteminin ana kaynakları olan Kur'ân-ı Kerîm ve Hz. Peygamberin Sünneti'nden sonra, konuyla ilgili olarak İslâm Hukukundan çeşitli bilgiler aktarılmıştı. Burada ise, yine İslâm eğitim sisteminin kaynaklarından biri olan İslâm eğitimcilerinin görüşlerine yer verilerek, konu tamamlanmaya çalışılacaktır. İslâm eğitimcileri, fikirlerini genellikle Kur'ân ve Sünnet'in ortaya koyduğu temel prensipler doğrultusunda açıklamışlar; ancak şartların gerektirdiği durumlarda hem sosyo-pedagojik, hem de psiko-pedagojik açıdan oldukça dikkat çekici ve günümüz için de geçerli sayılabilecek görüşler ortaya koymuşlardır. Bu eğitimcilerin bazen birbirine paralel, bazen de aksi görüşler ileri sürdükleri görülmektedir. İslâm eğitimcilerinin, birbirlerinin görüşlerinden etkilenmiş olabilecekleri ihtimali gözden uzak tutulmamalıdır. Bu muhtemel etkileşimi belirleyebilmek amacıyla, aynı görüşü paylaşan İslâm eğitimcileri kronolojik sıraya uyularak ele alınacaktır.[313] Konuya girmeden önce, bir noktanın tesbitinin faydalı olacağı inancındayız: İslâm eğitimcilerinin Batı eğitimcilerinden belirgin bir farkı vardır. Bu ise, Batı eğitim sistemi içinde, genellikle Hristiyanlık öğretisinden etkilenerek dayağı savunan pedagoglar olmasına karşılık, İslâm eğitimcileri arasında bu şekilde, disiplini sağlamak için yegâne çarenin dayak olduğunu savunan herhangi bir eğitimci olmadığı gerçeğidir. Bu nedenle İslâm eğitimcileri, "Belirli Şartlarla Cezaya İzin Verenler" ve "Cezaya Kesinlikle Karşı Olanlar" başlıkları altında ele alınacaktır.