- Hakkı bâtıldan ayırmak

Adsense kodları


Hakkı bâtıldan ayırmak

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
hafiza aise
Wed 19 September 2012, 03:43 pm GMT +0200
Hakkı bâtıldan ayırmak



Hak rumuzlu okuyucumuz: “Hak ne demektir? Batıl ne demektir? Hak ile bâtılı nasıl bilip ayırt edeceğiz? Bâtıla gidenler de hak diye gidiyorlar. Bu durumda hakkı nasıl gösterip ispat edeceğiz?”


Hak, Allah’ın kitabında emir ve tasvip buyurduğu, ölçüsünü, boyutlarını ve sınırlarını yine bizzat vahiyle çizdiği, devamında cenneti vaad ettiği esenlik ve insanlık yoludur. Bâtıl ise, Allah’ın kitâbında uyardığı ve nehy ettiği aykırı ve tutarsız yolların tamamıdır. Bâtıl yolların kalıcılığı ve yaşanması hususunda şeytanın bir hayli çaba ve gayretleri var. Hak yolda ise, Allah muîn ve yardımcıdır.
Hak ile bâtılı ayırt etmek için Allah’ın kitabına ve Resûlullah Aleyhissalâtü Vesselâm’ın sünnetine itimad etmeliyiz. Başka bir mihenk ve ölçü aramamalıyız. Bilmeliyiz, itimad etmeliyiz ve inanmalıyız ki, Allah’ın kitabına ve Resûlullah Aleyhissalâtü Vesselâm’ın sünnetine aykırı olan her görüş, düşünce, yol, tarz, biçim ve şekil bâtıldır. Kitabullah’ta ve Resûlullah Aleyhissalâtü Vesselâm’ın sünnetinde tasvip gören her yol, görüş, düşünce, tarz ve biçimse haktır, hakikattir, güzeldir, doğrudur, güvenlidir, selâmetlidir, emîndir. Nitekim Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm: “Size iki şey bırakıyorum. Bunlara tutunursanız dalâlete ve bâtıla girmezsiniz. Bunlar: Allah’ın Kitabı ve Resûlullah’ın (asm) sünnetidir” buyurmuştur.
Esâsen, Allah Teâlâ’nın isimlerinden birisidir “Hak”1. Hak ismi, Cenab-ı Hakk’ın Kur’ân’da Kendi Zât-ı Akdes’i için zikrettiği esmâdandır. Cenâb-ı Hak şöyle buyurur: “Sonra Hak ve Mevlâ’ları olan Allah’a döndürülürler. Dikkat edin; hüküm Onundur. Ve O, hesap görenlerin en süratlisidir.”2 Bir diğer âyette Cenâb-ı Hak; “İşte Hak olan Rabb’iniz Allah budur! Hakk’ın dışında ancak dalâlet vardır! O halde (dalâlete) nasıl döndürülüyorsunuz?”3 buyurmaktadır.
Binâenaleyh, Cenâb-ı Hakk’ın zâtı hak, mevcûdiyeti hak, vahdâniyeti hak, isimleri ve sıfatları hak, vahyi, kelâmı ve emri hâlis hak ve hakîkattır. Cenâb-ı Hakk’ın ulûhiyeti haktır ve gerçektir; Varlığı Kendi’nden ve zorunludur; Zâtı hakîkî mevcuttur. Cenâb-ı Hak hakkı emreder, hakkı ister, haktan râzı olur, haksızlığı nehy eder. Hakkı inkâr etmek küfrândır, butlândır, dalâlettir, zulmettir, vahâmettir, hasârettir.
Hak ismi gereğince insanın hiçbir amelinin boşa gitmeyeceğini beyan eden4 Bedîüzzaman Hazretleri, yapılan iyiliklerin, ibâdetlerin ve hizmetlerin mükâfâtının da, işlenen kötülüklerin cezâsının da muhakkak görüleceğini kaydeder. Bedîüzzaman Hazretlerine göre, Hak ismi tek başına Haşrin vukûuna delil olan isimlerdendir. Zîrâ hâdiselere dikkatle bakılsa görülecektir ki: Şu dünyada hiç kimse ve hiçbir canlı yaratılış bakımından haksızlığa uğratılmamakta; her canlıya ve herkese, hayatı ile birlikte sahip olduğu bütün haklar kâmilen verilmektedir.5 İnsanın ebede uzanan istek ve ihtiyaçlarının giderilmesi, yaptığı hizmet ve ibâdetlerin mükâfâtının verilmesi, hatâlarının ya affa uğraması, yahut hesabının sorulması, zulümlerinden ve haksızlıklarından dolayı muâheze edilmesi, mâsum veya mazlum olduğunda hakkının zâlimlerden alınması, hayır ve hasenât adına kimin ne ameli varsa-–az/çok—hepsinin sevâbının eksiksiz verilmesi İsm-i Hakk’ın gereğidir.6
Saîd Nursî Hazretlerine göre insan, Kur’ân’ın verdiği bütün haberlere “hak” nazarıyla bakmalı ve inanmalıdır. Bu çerçeveden meselâ, öldükten sonra dirilmek, haşir, şefaat, Cennet, Cehennem ve ebedî hayatla ilgili haberler Kur’ân’a dayandığından, “hak”tır. İnsan, bunların vâki olacağını fıtraten de hisssedebilir. Çünkü fânî ve geçici bir hayat, en büyük saltanat da olsa, insanı aslâ doyurmamaktadır. Öyle ki, yüksek bir saltanat içinde, fakat sonu hiçlikle ve yoklukla biten bir milyon senelik bir “fânî ömür”, insan hayâlini tatmin etmekten uzaktır. İnsan fıtratı “hiçliğe, sırf ademe ve yokluğa” aslâ râzı olmamaktadır. Başka bir ifâdeyle, en büyük fânî, insanın en küçük duygusunu tatmin etmemektedir. Öyleyse, insanın sırf ebede uzanan duyguları, âhiret hayatının “hak” olduğunu açık bir dil ile haber vermektedir. Hak ismiyle yakînen anlıyoruz ki, bu dünya insana bir misâfirhane ve âhireti için bir bekleme salonundan ibârettir. Âhiret hayatı gelecektir. İnsan ebede gidecektir.7
Fâtır-ı Hakîm’in, bizâtihî “Hak” olduğundan mahlûkâtın hiçbir hukûkunu zâyi etmediğini ve etmeyeceğini vurgulayan Bedîüzzaman Hazretleri, ölmüş yeryüzünü gözümüz önünde yüz binler defa ihyâ eden Cenâb-ı Hakk’ın; ölmüş insanı da vaad ettiği gibi ihyâ edeceğinin ve insana yepyeni bir hayat ihsân edeceğinin, yalnız “Hak” isminden anlaşılabileceğini kaydeder.8

Dipnotlar:

1- Tirmizî, Daavât, 86,

2- En’am Sûresi, 6/62,

3- Yûnus Sûresi, 10/32,

4- Mektûbât, s. 222,

5- Sözler, s. 586,

6- Şuâlar, s. 199,

7- Sözler, s. 84,

8- Sözler, s. 3813


SÜLEYMAN KÖSMENE

ceren
Wed 6 April 2016, 12:27 pm GMT +0200
Esselamu aleykum.Hak yol allahin bizlere sundugu helal dairede yasamak ve onun yolunda gidip onun emir ve yasaklarina uymaktir.Batil yol ise seytanin yolu yani allahin bziden uzak durmamizi istedigi yoldur.Rabbim bizleri hak ile batili ayiran hak yolda giden kullardan eylesin inşallah...

Rüveyha
Wed 6 April 2016, 03:26 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam.Âmin ecmain İnşaAllah..Bu ahir zaman da hak ile batılı ayırmak çok kolay değil .İnşaAllah sağlam bir imanla,Allah dostlarının yardımıyla bu daha kolay hale gelir..Allah razı olsun kardeşim

Lal-i Hal
Wed 6 April 2016, 04:54 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam ve rahmetullah.amin ecmain insallah.
Hakki tam anlamiyla bilil anlamk batili gorebilmek ve bunlari ayirt edebilmek bu zamnda gercekten cok cok zor.
Rabbim yardimcimiz olsn insallah.Rabbim yanlis yola sapmaktan bizleri muhafaza eywlsin isnallah

damla6d
Wed 6 April 2016, 04:58 pm GMT +0200
#Esselamu aleykum..Hakk ve batılı karıştırmamak lazımdır..Rabbim razı olsun..#

HALACAHAN
Mon 31 October 2016, 04:48 pm GMT +0200
Hak, Allah’ın kitabında emir ve tasvip buyurduğu, ölçüsünü, boyutlarını ve sınırlarını yine bizzat vahiyle çizdiği, devamında cenneti vaad ettiği esenlik ve insanlık yoludur. Bâtıl ise, Allah’ın kitâbında uyardığı ve nehy ettiği aykırı ve tutarsız yolların tamamıdır. Bâtıl yolların kalıcılığı ve yaşanması hususunda şeytanın bir hayli çaba ve gayretleri var. Hak yolda ise, Allah muîn ve yardımcıdır.
Rabbim.Bizleri hak yol üzerine yaşayanlardan eylesin ..

HALACAHAN
Fri 2 December 2016, 11:56 pm GMT +0200
Hakki batildan ayirmak bu zamnada hicte kolay degil .Ama rabbim nize bu idraki nasip eder insaallah

ceren
Wed 21 March 2018, 02:01 pm GMT +0200
Aleykümselam.Rabbim bizleri kur anın rehberliğinde peygamber efendimizi sünnetinde islamın izin verdiği ölcüde yaşayan ve hak ile batılı ayırıp allahın rızasına rahmetine kavuşan kullardan olalım inşallah...

Bilal2009
Wed 21 March 2018, 05:10 pm GMT +0200
Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri her daim hakkin yanında olan kullarından eylesin Rabbim paylaşım için razı olsun