sumeyye
Mon 23 July 2012, 04:05 pm GMT +0200
C) Faizcilik Yapan Yahudilerin Kınanması:
«Yahudilerden taşan bir zulüm, onların insanlardan bir çoğunu Allah yolundan alıkoymaları, (Tevrat'ta)
yasaklanmasına rağmen ribâ almaları, halkın mallarını haksız yere yemeleri sebebiyle biz, evvelce kendileri için helal kılman temiz ve güzel şeyleri üzerlerine haram kıldık.» [118]
Bu âyet Medine'de nazil olmuştur. Burada mü'minler dolaylı yoldan ribâya karşı uyarılmıştır. Çünkü Yahudilerin yasaklanmasına rağmen faiz yemeleri kötülenmiştir. Ancak âyette açık bir ribâ yasağı da yer almamış, dikkat çekilmekle yetinilmiştir.
Tevrat'ta faiz yasağı yer almış [119] ancak bu yasağın yalnız Yahudiler arasında geçerli olduğu, Yahudilerin Yahudi olmayanlarla faizli muamele yapabileceği belirtilmiştir [120]
[118] Nisa, 160, 161.
[119] Çıkış, XXII/26; Levililer, XXV/35-37; Yeremya, XV/10
[120] Tesniye, XXIII/19-20.
Dr. Hamdi Döndüren, Çağdaş Ekonomik Problemlere İslami Yaklaşımlar, İklim Yayınları: 62.