- Etnik Durum

Adsense kodları


Etnik Durum

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
seymanur K
Sat 15 October 2011, 10:08 am GMT +0200
Etnik Durum :


Araplar; Tevrat'a dayanan rivayetlere göre ikinci Âdem dî­ye anılan Hz. Nuh'un oğlu Sam soyundan geldikleri ileri sürülen ve genel olarak dillerinin temel bakımından bir olması veya bir­birine benzemesi dolayısıyla Sâmî Uluslar adı verilen, iç ve Gü­ney Arabistan'dan yaptıkları göçlerle Mezopotamya, Suriye ve Filistin'i Sâmî bir ülke haline getiren ve Arap, Yahudi (İbrânî, İsrâilî), Âramî, Süryânî, Habeşî ve Finike'lilerin dahil bulundu­ğu toplulukların baş tipini teşkil ederler. [10]

Arap -kabilelerinin soy ve menşe'leri üzerinde yazılan “ensâb” kitaplarına göre en eski Arap ulusları, zamanla ortadan kalkmış olan Âd, Semûd ve İmlîk (Ç. Amâlika) kavimleridir, ki bunlara, helak olmuş arablar anlamına “el-Arabu'1-Bâide” ve asıl arablar anlamına “el-Arab'ul-Âribe” veya “el-Arabu'l-Arbâ” deni­lir. Hz. Nuh'un torunlarından Kahtan (veya Yaktan)'dan türe­miş olanların el-Arabu'1-Âribe'lerle karışmasından meydana gel­miş olan arablara “el-Arabu'l-Mütearribe”, bunlardan Hz. İsmail soyundan gelenlerle karışanlara da “el-Arabu'1-Müsta'ribe” denilir. Diğer yönden Arablar ikiye ayrılırlar:

 1) Güney Arabları, bunlara Yemenliler veya Kahtanlılar denilir;

 2) Kuzey Arabları, bunlara da Hz. İsmail'in torunlarından bazılarına nisbetle Adnanlılar, Maadllıar veya Nizarhlar adı verilir. [11]

Kahtanlılar “Kehlan” ve “Himyer”, Adnanlılar da “Rebi'a” ve “Mudar” olmak üzere ikiye ve bunlardan herbiri bir çok kol­lara ayrılırlar. Fakat Arabların soyları hakkındaki “ensâb” kitap­larının verdiği bilgilerin kesinliği şüphelidir. Diğer taraftan ku­zey ve güney Arabları arasında elbette kuraklık ve sair sebeblerle yapılan karşılıklı göçler sonucunda karışmalar olmuştur. Genel olarak güneyliler medenî, kuzeyliler de bedevî idiler. [12]

İslamiyetin doğuşu sırasında Suriye ve Irak bölgelerinde bulunan ehâlinin büyük kısmı; kuzey ve doğuda Süryânîler; güney­de Yahudiler, Âramîler'le Nabathlar'ın kalıntıları, Arab olan Gassanîler'le Münzirîler ve diğer Arab kabilelerinden meydana geli­yordu. Sahillerde Romalılar'dan kalma bir takım halk ile daha kuzeyde İranlılar'dan türeme halklar biribirine karışmış vaziyet­le idi. Aralarındaki bağ, dil ve soydan ziyade dînî rabıta idi. [13]




[10] Neşet Çağatay, islamdan. Önce Arab Tarihi ve öahiliye Çağı, 2. basa, A.Ü.İF.  Yayınlarından, Ankara,  1963   a   2,9

[11] A. Emin, a.g.6.,, s. 5,6; N. Çağatay, a.g.e., s. 10; C. Zeydan, Medeniyet-i İslaralye Tarihi, Çev. Zeki Mağamiz, İstanbul(1328, c. I, s. 9.

[12] A. Emin,, a.g.e., s. 5,7,8.

[13] C. Zeydan, a.ge., c, V, s. 15,16.

Dr. Abdulkadir Şener, İslam Hukukunun Kaynaklarından Kıyas, Istıhsan Ve Istıslah, Diyanet İsleri Başkanliği Yayınları:7.