- Din Sosyolojisi 4.Hafta Soruları

Adsense kodları


Din Sosyolojisi 4.Hafta Soruları

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
reyyan
Mon 4 April 2011, 11:28 pm GMT +0200
Din Sosyolojisi 4.Hafta Soruları



S1) Din Sosyolojisi’nin Sistematik Kurucuları Kimlerdir?

C1) Max Weber, Ernst Troeltsch, Joachim Wach, G. Mensching

S2) İlk sistematik ve bağımsız din sosyolojisinin kurucusu kimdir?

C2) Max Weber

S3) Max Weber'in din sosyolojisi ile ilgili en önemli eseri hangisidir?

C3) Protestan Ahlakı ve Kapitalist Zihniyet

S4) Weber’in metodolojisinin anahtar kavramını ne teşkil etmiştir?

C4) Weber’in metodolojisinin anahtar kavramını ideal tipler teşkil etmiştir.

S5) Weber’in incelemelerinin ana problemi ne olmuştur?

C5)Weber’in incelemelerinin ana problemi, dini olaylarla ekonomik olaylar arasındaki münasebetin
aydınlatılması olmuştur.

S6)Weber'in incelemelerinden çıkan sonuçlar nelerdir?

C6)Dini olaylar iktisadi olaylarla karşılıklı olarak birbirlerine tabidirler.
Din faktörünü metodolojik değişken olarak ele alan Weber, dinin ekonomik hayat üzerindeki tesirlerini gösterebilmek için de, dinin ekonomik ahlakını inceleme konusu yapmaktadır.Weber’e göre bir dinin ekonomik ahlakı, o dinin kendi üyelerinden istediği ve kabul ettirdiği pratik davranış biçimlerinin mecmuundan ibarettir.

S7)Weber, Kapitalizm ve Protestan ahlakı arasındaki münasebetleri araştırırken, Protestanlığın ve Kalvinizmin bir alt dalı olarak ne ile karşılaşmıştır?

C7)Weber, Kapitalizm ve Protestan ahlakı arasındaki münasebetleri araştırırken, Protestanlığın ve
Kalvinizmin bir alt dalı olan Püritenizm’deki ilahi takdir öğretisiyle karşılaşmıştır.Bu öğretiye göre bir
Hıristiyan kulun cennette gidip gitmeyeceği daha dünyada iken ilahi olarak takdir edilmiştir.

S8)Weber, ekonomik hayat içerisinde geleneğin hakim olduğu bir toplumda, gelenek zincirinin kırılarak büyük bir değişme ve devrimin olmasını ne ile mümkün olacağını söylemiştir?

C8)Weber, ekonomik hayat içerisinde geleneğin hakim olduğu bir toplumda, gelenek
zincirinin kırılarak büyük bir değişme ve devrimin olmasının ancak, bu toplumda gerçekleşecek büyük
bir rasyonalizasyonla mümkün olacağını belirtmektedir.

S9) Ernst Troeltsch'ın din sosyolojisi bağlamındaki en önemli çalışması nedir?

C9) Din sosyolojisi bağlamındaki en önemli çalışması Hıristiyan Kilise ve Gruplarının Toplumsal Doktrini’dir.

S10)Troeltsch’ün ayırt ettiği Hıristiyanlık tiplerinden birincisi nedir?

C10)Troeltsch’ün ayırt ettiği Hıristiyanlık tiplerinden birincisi İncil Hıristiyanlığı’dır.

S11)Troeltsch’ün ayırt ettiği Hıristiyanlık tiplerinden ikincisi nedir?

C11)Aziz Paulus’un Hıristiyanlığı’dır.

S12)Troeltsch’ün ayırt ettiği Hıristiyanlık tiplerinden üçüncüsü nedir?

C12)İptidai Katolikliktir

S13)Troeltsch, Weberden de istifade ederek üç tip dini grup tiplemesi yapmaktadır.Bunlar nelerdir?

C13)Bunlar kilise, mezhep ve mistik gruptur.

S14)Din sosyolojisini sistematik olarak gerçek anlamda kuran kişi kim olarak kabul edilmektedir?

C14)Din sosyolojisini sistematik olarak gerçek anlamda kuran kişi olarak Joachim Wach, kabul edilmektedir.

S15)Joachim Wach göre din sosyolojisi nasıldır?

C15) J. Wach, din sosyolojisini tek bir dinle sınırlamak yerine bütün dinleri inceleyen bir
bilim olarak düşünmüştür. Bu bağlamada o, özel din sosyolojisi bilimlerine karşıdır. Ona göre mesela bir
Hıristiyanlık Din Sosyolojisi, bir Budist din sosyolojisi olmaz. Ona göre din sosyolojisi tekdir ve bütün dinleri kendi
açısından inceler.

S16)J. Wach, din sosyolojisini nasıl tarif etmektedir?

C16)Din sosyolojisi; din ve toplumun karşılıklı ve karmaşık ilişkilerini,
dini grupları, dini önderleri sistematik ve bağımsız bir şekilde inceleyen bilim dalıdır.

S17)J. Wach'a göre bilimler kaça ayrılmaktadır ve bunlar nelerdir?

C17)J. Wach'a göre bilimler genel olarak üçe ayrılabilir. Bunlar:1- İnsan Bilimleri,2- Din Bilimleri,3- Tabiat Bilimleri

S18)Wach’a göre dini tecrübe nedir?

C18)J. Wach,hocası R. Otto’nun tanımını esas almaktadır. R. Otto’ya göre din; korkutucu ve büyüleyici sırdır. Wach’a göre bu korkutucu ve büyüleyici sırla ilgili bir şey yaşamaya dini tecrübe denir. Dini tecrübe ancak dine inanan insanlar
tarafından yaşanabilir.

S19)J. Wach, dini tecrübenin kaç  çeşit anlatımı ya da ifade şekli olduğunu savunmaktadır?

C19)J. Wach, dini tecrübenin üç çeşit anlatımı ya da ifade şekli olduğunu savunmaktadır. Bunlar dini tecrübenin teorik,
pratik ve sosyolojik anlatımlarıdır.

S20)Din sosyolojisi nasıl bir bilim dalıdır?

C20)Din sosyolojisi normatif yani, kanun koyucu bir bilim dalı değil, deskriptif yani tasvir edici bir bilim dalıdır.

S21)Din Sosyolojisi’nin kaç temel araştırma metodu vardır ve bunlar nelerdir?

C21)Din Sosyolojisi’nin üç temel araştırma metodu vardır. Bunlar:
1- Vasıflama
2- Karşılaştırma
3- Açıklama

S22)Vasıflama (Deskripsiyon) Metodu nedir?

C22)Vasıflama (Deskripsiyon) Metodu: Sosyal karakterli dini olayların vasıflanması demek, onların gözlenmesi
(observation) demektir. İki türlü gözlem vardır:a) Dolaysız gözlem,b) Dolaylı Gözlem

S23)Dolaysız Gözlem Yapılırken Uygulanan Teknikler Nelerdir?

C23)1- Örnekleme Tekniği, 2- Monografi Tekniği, 3- İstatistik Tekniği, 4- Olay incelemesi Tekniği, 5- Saha Araştırması, 6- Anket Tekniği,7- Mülakat Tekniği

S24)G. Mensching, dinleri kaça ayırır?

C24)G. Mensching, dinleri 1- Milli Dinler, 2- Evrensel Dinler şeklinde ikiye ayırmaktadır.



Hazırlayan:Reyyan

Dipnot:
Lütfen alıntıladığınız kısımların linkini belirtiniz. Aksi takdirde "Hak" dava edilecektir... Sitenin emeğine saygı gösteriniz...

Bu yazılar www.ilimdunyasi.com kaynaklıdır...

zahdem
Mon 4 April 2011, 11:38 pm GMT +0200
beni de heyecanlandırdınız.kim ki bu üstün cesaretli arkadaş. ilk gün vizeye girmiş diye düşündüm.

reyyan
Mon 4 April 2011, 11:48 pm GMT +0200
Mübarek hocam başlığı okumadınız mı siz sanırım sadece sorular kısmına odaklandınız...

zahdem
Tue 5 April 2011, 12:22 am GMT +0200
vizeler guızler başladı ya.akıl direk oraya kayıyor.