hafiza aise
Thu 2 December 2010, 04:01 pm GMT +0200
29. Davete İcabetin Gerekliliği
Veiime yemeğine davet edilenlerin, yemek davetine katılmaları vaciptir. Bu hususu Hz. Peygamber (s.a) şu hadisleriyle bildirmişlerdir:
a) "Esiri kurtarın, düğün yemeğine gidin ve hastaları ziyaret edin. [60]
b) "İçinizden biri Velime yemeğine davet edildiğinde, davete mutlaka icabet etsin. Davete icabet etmeyen hem Allah'a hem de Rasulü'ne karşı gelmiş olur. [61]
30. Oruçlu Olsa Bile Kişi Davete İcabet Etmelidir
"Biriniz düğün yemeğine davet edildiğinde, davete icabet etsin; eğer oruçlu değilse yesin, oruçlu ise dua etsin.[62]
Bu hadisten oruçlu olunsa bile davete icabetin vucubiyeti anlaşılmaktadır![63]
31. Davet Sahibinin Hatırı İçin (Nafile) Oruç Bozulabilir
Davetli olan kişi, eğer nafile orucu tutuyorsa, davet sahibi de ısrar ederse, orucunu bozabilir.
a) "içinizden biri (velime) yemeğine davet edildiğinde, icabet etsin. Daha sonra dilerse yer, dilerse yemez. [64]
b) "Nafile oruç tutan istediğini yapabilir, dilerse yer, dilerse orucuna devam eder.[65]
[60] Buhari, 9/198, Abd b. Humeyd, Müntehab, 65/1
[61] Buhari, 9/198, Müslim, 4/152, Müsned-i Ahmed, Beyhakî 7/262 Nasıruddin Elbani, Hadîs-i Şeriflere Göre Evlenme Adabı, Arslan Yayınları: 49.
[62] Müslim, 4/153, Müsned-i Ahmed, 2/507, Beyhaki, 7/263, Taberânî, 3/83
[63] Nasıruddin Elbani, Hadîs-i Şeriflere Göre Evlenme Adabı, Arslan Yayınları: 49-50.
[64] Müslim, imam Ahmed, 3/392. Nevevî şöyle der: "Eğer davetli kişinin orucu nafile ise ve onun yememesi davet sahibini üzüyorsa orucunu bozması efdaldir". Bu görüş İbn Tey-miye'nin eUFeteva adlı eserinde de zikredilmiştir. 4/143
[65] Hakim, 1/439, Beyhakî, 4/276 Nasıruddin Elbani, Hadîs-i Şeriflere Göre Evlenme Adabı, Arslan Yayınları: 50-51.
Veiime yemeğine davet edilenlerin, yemek davetine katılmaları vaciptir. Bu hususu Hz. Peygamber (s.a) şu hadisleriyle bildirmişlerdir:
a) "Esiri kurtarın, düğün yemeğine gidin ve hastaları ziyaret edin. [60]
b) "İçinizden biri Velime yemeğine davet edildiğinde, davete mutlaka icabet etsin. Davete icabet etmeyen hem Allah'a hem de Rasulü'ne karşı gelmiş olur. [61]
30. Oruçlu Olsa Bile Kişi Davete İcabet Etmelidir
"Biriniz düğün yemeğine davet edildiğinde, davete icabet etsin; eğer oruçlu değilse yesin, oruçlu ise dua etsin.[62]
Bu hadisten oruçlu olunsa bile davete icabetin vucubiyeti anlaşılmaktadır![63]
31. Davet Sahibinin Hatırı İçin (Nafile) Oruç Bozulabilir
Davetli olan kişi, eğer nafile orucu tutuyorsa, davet sahibi de ısrar ederse, orucunu bozabilir.
a) "içinizden biri (velime) yemeğine davet edildiğinde, icabet etsin. Daha sonra dilerse yer, dilerse yemez. [64]
b) "Nafile oruç tutan istediğini yapabilir, dilerse yer, dilerse orucuna devam eder.[65]
[60] Buhari, 9/198, Abd b. Humeyd, Müntehab, 65/1
[61] Buhari, 9/198, Müslim, 4/152, Müsned-i Ahmed, Beyhakî 7/262 Nasıruddin Elbani, Hadîs-i Şeriflere Göre Evlenme Adabı, Arslan Yayınları: 49.
[62] Müslim, 4/153, Müsned-i Ahmed, 2/507, Beyhaki, 7/263, Taberânî, 3/83
[63] Nasıruddin Elbani, Hadîs-i Şeriflere Göre Evlenme Adabı, Arslan Yayınları: 49-50.
[64] Müslim, imam Ahmed, 3/392. Nevevî şöyle der: "Eğer davetli kişinin orucu nafile ise ve onun yememesi davet sahibini üzüyorsa orucunu bozması efdaldir". Bu görüş İbn Tey-miye'nin eUFeteva adlı eserinde de zikredilmiştir. 4/143
[65] Hakim, 1/439, Beyhakî, 4/276 Nasıruddin Elbani, Hadîs-i Şeriflere Göre Evlenme Adabı, Arslan Yayınları: 50-51.