hafiza aise
Fri 3 June 2011, 03:30 pm GMT +0200
e) Belirli Bir Kadınla Zina Ettiği İtirafında Bulunan Kimse Hakkındaki Hükmü:
Hz. Peygamber (s.a.), belirli bir kadınla zina ettiğini itiraf eden bir kimse hakkında zina cezasını uygulamış, ayrıca iftira cezası tatbik etmemiştir. Sünen'âe Sehl b. Sa'd hadisinde şöyle anlatılır: "Bir adam Hz. Peygamber'e (s.a.) geldi ve adını verdijği bir kadınla zina ettiğine dair ikrarda bulundu. Hz. Peygamber (s.a.) kadına haber gönderdi ve durumu sordu. Kadın, zina ettiğini inkâr etti. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.), adama had cezası (celd) vurdu. Kadım İse serbest bıraktı. "[420]
Bu uygulama iki hususu içeriyor:
1— Kadın yalanlasa bile (ikrarda bulunan) adama haddin gerekliliği. Ebu Hanife ve Ebu Yusuf, kadının inkârı durumunda erkeğe had uygulanmayacağı görüşündedirler.
2— Kadına iftira etmiş olacağı için ayrıca bir kazif (iftira) cezası gerekmeyeceği.
Ebu Davud'un Sözen'inde İbn Abbas'tan rivayet ettiği hadise gelince ki, şöyledir: Bir adam Hz. Peygamber'e (s.a.) geldi ve bir kadınla zina ettiğine dair dört defa ikrarda bulundu. Hz. Peygamber (s.a.) de bekâr olduğu için yüz değnek vurdu. Sonra kadının aleyhine kendisinden beyyine istedi. Kadın ise: "Vallahi yalan ya Rasûlallah!" dedi. Bu kez de adama iftira cezası olarak seksen değnek vurdu.[421]
İşte bu hadis hakkında Nesâî: "Bu, münker bir hadistir." demiştir. Hadisin isnadında Kasım b. Feyyaz e]-Enbarî es-San'inî vardır ki, pek çokları onu tenkit etmişlerdir. İbn Hibbân da bu hadisle ihticacda bulunmanın bâtıl olduğunu söylemiştir. [422]
[420] Ebu Davud, 4466. Senedi sahihtir.
[421] Ebu Davud, 4467.
[422] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 5/158
Hz. Peygamber (s.a.), belirli bir kadınla zina ettiğini itiraf eden bir kimse hakkında zina cezasını uygulamış, ayrıca iftira cezası tatbik etmemiştir. Sünen'âe Sehl b. Sa'd hadisinde şöyle anlatılır: "Bir adam Hz. Peygamber'e (s.a.) geldi ve adını verdijği bir kadınla zina ettiğine dair ikrarda bulundu. Hz. Peygamber (s.a.) kadına haber gönderdi ve durumu sordu. Kadın, zina ettiğini inkâr etti. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.), adama had cezası (celd) vurdu. Kadım İse serbest bıraktı. "[420]
Bu uygulama iki hususu içeriyor:
1— Kadın yalanlasa bile (ikrarda bulunan) adama haddin gerekliliği. Ebu Hanife ve Ebu Yusuf, kadının inkârı durumunda erkeğe had uygulanmayacağı görüşündedirler.
2— Kadına iftira etmiş olacağı için ayrıca bir kazif (iftira) cezası gerekmeyeceği.
Ebu Davud'un Sözen'inde İbn Abbas'tan rivayet ettiği hadise gelince ki, şöyledir: Bir adam Hz. Peygamber'e (s.a.) geldi ve bir kadınla zina ettiğine dair dört defa ikrarda bulundu. Hz. Peygamber (s.a.) de bekâr olduğu için yüz değnek vurdu. Sonra kadının aleyhine kendisinden beyyine istedi. Kadın ise: "Vallahi yalan ya Rasûlallah!" dedi. Bu kez de adama iftira cezası olarak seksen değnek vurdu.[421]
İşte bu hadis hakkında Nesâî: "Bu, münker bir hadistir." demiştir. Hadisin isnadında Kasım b. Feyyaz e]-Enbarî es-San'inî vardır ki, pek çokları onu tenkit etmişlerdir. İbn Hibbân da bu hadisle ihticacda bulunmanın bâtıl olduğunu söylemiştir. [422]
[420] Ebu Davud, 4466. Senedi sahihtir.
[421] Ebu Davud, 4467.
[422] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 5/158