Hadice
Sat 15 January 2011, 09:28 pm GMT +0200
Ayın Yarılması Olayı (Şakku’l-Kamer)
188. Zaman zaman Muhammed (AS) ile hemşehrileri arasında tartışmalar oluyordu. Bir gün işi biraz fazla ileri götürüp, kendisinden eğer gerçekten Allah’ın Elçisi ise, ayı ikiye bölmesini istediler. İslam’a göre, bir kimsenin vahiy alan bir peygamber olabilmesi için hiç de mucize göstermesi gerekmez, zira bir kimse peygamber bile olsa, her şey insana değil Allah’a bağlıdır ve onun emriyle meydana gelmektedir. Bununla birlikte, bütün insanlık tarihi içerisinde zühd ve takvâ sahibi insanlara mucize ya da kerametler yakıştırılmıştır. Bu durumda Muhammed (AS)’ın hayatında da bu tür şeylerin olması bizi şaşırtmamalıdır. Tarihçilerin bize söylediklerine bakılırsa, Muhammed (AS), yukarıda sözü edilen tartışmadan sonra, aya işaret etmiş ve onu ikiye ayırmıştır. Kısa bir süre sonra, her iki parça birleşip önceki halini almıştır. Bu olaya tanık olan kimileri İslam’ı kabul ederken, bazıları da bu olayda kendisini sihirbazlıkla suçlamak için bir kanıt bulmaya çalışmışlardır.233 (Ayrıca bk. § 234.)
189. Anlamsız bir hal alan mucize istekleri giderek daha da çoğaldı.234 Kur’an’da bu konuyla ilgili birçok ayet vardır.235 Müşrikler ondan Allah’ı maddi olarak göstermesini, ölüleri diriltmesini istediler. Göğe kadar çıkan bir merdiven yapmasını, altından evler inşa etmesini, Mekke’deki dağları kaldırıp oraya Suriye’deki gibi ırmaklar akıtmasını, Muhammed’in doğruluğunu kendilerine kanıtlayacak ve herkesçe görülebilen bir melek indirmesini isteyenler vs. bile çıktı. Resulullah (AS) kendilerine şöyle diyordu: Allah her şeye gücü yetendir, ama ben mucize göstermek için gönderilmedim; benim tek görevim size rehberlik etmek ve Allah’ın emirlerinden yüz çevirerek sapkınlığa düşen kimseleri uyarmaktır.
233 Buhârî, 65. bölüm (Kitabu’t-Tefsir /54/1 No 1-2; Ebû Nu’aym, s. 95
234 İbn Hişâm, s. 198 vd. ; Belâzurî, Ensâb, I, § 254-333.
235 Bk. Kur’an, 6/35-37, 13/27/37, 17/90-93, 25/21, 44/96, 45/25 vs.