- Arapca sınav

Adsense kodları


Arapca sınav

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
efor
Fri 29 March 2013, 02:38 pm GMT +0200
1.   (سلبي) kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? E
  تعجيل 
  فاشل 
  عاجز 
  صحيح 
  إيجابي
2.   “.......... الكتّاب في أول الأمر ....كتابة القرآن الكريم”
Cümlede boş bırakılan yerlere gelebilecek şıkkı bulunuz. C
  اهتموا – إلى 
  اهتم - على 
  اهتموا - ب 
  اهتموا - إلى 
  اهتم - ب
3.      (قديم kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? B
  سلام 
  حديث 
  ماضٍ 
  نسمة 
  أكبر 
4.    وا حَرَّ قلباه ممن قلبه شَبِم     ومن بجسمي وحالي عنده سقم   
şiirinde Nudbe aşağıdakilerden hangisidir? C
  عنده 
  حالي 
  وا حَرَّ قلباه 
  وا حر 
  و من 
5.    (أنْهَكَ) kelimesinin eş anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? D
  استخدم 
  فهم 
  مرض 
  أتعب 
  ذهب 
6.   (أسرة) kelimesinin eş anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? E
  ذهب 
  غاية 
  فهم 
  مرض 
  عائلة 
7.   Verilenlerden hangisi sadeيا  nida harfinin özelliğidir?  C
  Uzak için kullanılması. 
  Muzâf münadanın başına gelmesi. 
  İstiğase için kullanılması. 
  Nüdbe için kullanılması. 
  Yakın için kullanılması.

 
8.   Aşağıdaki cümlelerden hangisinde manevî âmil vardır? E

  جَلَسَ عليٌّ أمام البيتِ 
  إنّ اللهَ عالمُ كلِّ شيء 
  لا طاعةَ مغتابٍ مقبولة 
  خلقَ اللهُ كلَّ شيء 
  محمدٌ رسولُ اللهِ
9.   Aşağıdaki cümlelerin hangisi “istiğase” cümlesi değildir? A
  يا ملكَ البلاد. 
  يا لله من الظلمين 
  يا خالدا لعلي 
  يا محمداه لفاطمة 
  يا للرائد لي 
10.   (غضب) kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? A
  رضى 
  غضبان 
  جهل 
  غدر 
  مغضوب
11.   “في عهد الخلفاء الراشدين لم يكتبوا الأحاديث حتى لا ينشغل بها الناس عن القرآن الكريم”
cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? C

  Raşit halifeler devrinde Kur’an-ı Kerim’le meşgul oldukları için insanlar hadisleri yazmadılar. 
  Raşit halifeler devrindeki insanlar hadisleri yazmadılar çünkü Kur’an-ı Kerim’le meşgul oluyorlardı. 
  Raşit halifeler devrinde, insanlar hadis yazma sebebiyle Kur’an-ı Kerim’den uzak kalmasın diye hadisleri yazmadılar. 
  Raşit halifeler devrindeki insanlar hadisleri yazmadılar ki, Kur’an-ı Kerimle meşgul olsunlar. 
  Hatta Kur’an-ı Kerimle meşgul oldukları için İnsanlar, Raşit halifeler devrinde hadisleri yazmadılar.
12.    (سلبي) kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? E

  تعجيل 
  فاشل 
  عاجز 
  صحيح 
  إيجابي
13.   “.......... الكتّاب في أول الأمر ....كتابة القرآن الكريم”
Cümlede boş bırakılan yerlere gelebilecek şıkkı bulunuz. C

  اهتموا – إلى 
  اهتم - على 
  اهتموا - ب 
  اهتموا - إلى 
  اهتم - ب 
14.   الوقت مهارة، علينا - كوالدين - ممارستها وتعليمها لأبنائنا    cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? C
  Vakit idaresi, uygulamamız ve çocuklarımıza öğretmemiz gereken bir beceridir. 
  Vakit idaresi, anne babaların uygulaması ve çocuklarına öğretmesi gereken bir beceridir. 
  Vakit idaresi, anne baba olarak uygulamamız ve çocuklarımıza öğretmemiz gereken bir beceridir. 
  Vakit idaresi, anne baba olarak bizim ve çocuklarımızın uygulaması gereken bir beceridir. 
  Vakit idaresi, anne baba olarak uygulamamamız ve çocuklarımıza öğretmememiz gereken bir beceridir. 

15.   Aşağıdakilerden hangisi müsteğas leh için söylenemez? E
  müsteğas bih’den sonra gelir. 
  kesreli bir lam ile mecrurdur. 
  lam yerine ( مِنْ ) de kullanılabilir. 
  hazfedilebilir. 
  zamir olarak gelemez.
16.    كان اهتمام المسلمين بهذه المدينة رغبة منهم في تحقيق بشارة النبي صلى الله عليه وسلم
cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? A
  Müslümanların bu şehirlere önem vermelerinin sebebi Nebi (SAV.)’in müjdesini gerçekleştirme istekleriydi. 
  Müslümanların bu şehre önem vermelerinin sebebi Nebi (SAV.)’in mucizesini gerçekleştirme istekleriydi. 
  Müslümanların bu şehre önem vermelerinin sebebi Nebi (SAV.)’in müjdesini gerçekleştirme istekleriydi. 
  Müslümanların bu şehre önem vermemelerinin sebebi Nebi (SAV.)’in müjdesini gerçekleştirme istekleriydi. 
  Müslümanların bu şehre Nebi (SAV.)’in müjdesini gerçekleştirmek istedikleri için önem verdiler. 
17.    المتوجع منه ifadesinin manası nedir? A
  ağıt yakılan kişi 
  üzüntü veren hadise 
  acının yerini gösterir. 
  elem 
  ağlama – sızlanma
18.   وقدْ كانَ اللهُ تعالى . . . . . في الأزلِ ولم يخلقْ الخلقَ.
Cümlesinde boşluğa gelebilecek en uygun kelimeyi seçiniz D
  مجهولا 
  لا يخلق 
  سيخلق 
  خالقاً 
  خلق 
19.    مصطفى gibi maksur isimlerde, mendub münada’nın sonundaki elif nudbe yapılırken, A

  düşürülür. 
  kalır, önüne hâ-i sekt ilave edilir. 
  düşürülür, yerine elif-i memdude, gelir. 
  düşürülür, yerine elif-i memdude ve hâ-i sekt, gelir. 
  kalır.
20.   كل الأسر تعدّ الساعة ستين دقيقة، واليوم 24 ساعة، والأسبوع 7 أيام، ومع هذا قد نَجِد أسرة ناجحة لديها من الوقت ما تحقق فيه أهدافها، وتستمتع بوقتها وتُمارِس عبادتها بيُسْر، وأسرة أخرى أنْهَكَها الجرْي وراء عقارب الساعة، فلا هي عاشت بهدوء، ولا هي حقّقت ما قد ترغَب به، ولا هي استمتعت بحياتها، ولا هي أتقنت عبادتها!الفرق بين الأسرتين هو أن الأولى أدركتْ أهمية الوقت، وتعلمت كيف تُديره، والأخرى غابَ عنها هذا الأمرُ.قال رسول الله صلى الله عليه وسلم مؤكِّداً أهميّة الوقتِ: «نعمتان مَغْبون فيهما كثير من الناس: الصحة، والفراغ» (أخرجه البخاري). فمن استعمل صحته وفراغه في طاعة الله تعالى، وطاعة رسوله فهو المغبوط، ومن استعملها في معصية الله تعالى، ومعصية رسوله فهو المغبون ؛ ذلك لأن الصحة يعقُبها السقمُ، والفراغ يعقبه الشغْل.
Yukarıdaki metne göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
  İnsanların çoğunun değerini bilemediği iki şey, boş vakit ve sağlıktır. 
  Vakit idaresi bakımından aileler iki grupta değerlendirilebilir. 
  Bazı aileler vaktin kıymetini anlamaktan uzaktırlar. 
  Vaktinin kıymetini bilmeyen aileler mevcuttur. 
  Aileler vakitlerini iyi değerlendirmeseler de ibadetlerini hakkıyla yaparlar.

21.   
 الوقت كالمال»، والحسن - رحمه الله - يقول: «أدركت أقواماً كان أحدهم أشح على عمره منه على درهمه»، ذلك لأنه يعلم أن العمر إن ضاع فاتَ ولم ،يقال في الغرب  يُعَوّض وأن الدرهم إن ارْتَحَل يوماً حَلّ في آخر. هنا نرى أن الوقت لا يعادل المال، بل هو أغْلى منه، وكما قال الصحابيُّ الجليل عبدالله بن مسعود: «ما ندمتُ على شيء نَدَمي على يوم غربت شمسُه، فنَقَصَ من أجَلي، ولم يزدْ فيه عملي». إدارة الوقت مهارة، علينا - كوالدين - ممارستها وتعليمها لأبنائنا؛ لأننا إذا كنا من النوع الثاني من الأسر سنحاول أن نُعَوِّض ما فاتَنا من الوقت، والعمل بطُرُق خاطِئة، كالنوع الأقل والسرعة في تناول الطعام، وقيادة السيارة، وإعطاء الترفيه جزءاً أصغر في حياتنا، والتقصير في عبادتنا، وهذا كلّه له تأثير سلبي على حياتنا الشخصيّة والعائليّة.
علينا - كوالدين - ممارستها وتعليمها لأبنائنا؛ لأننا إذا كنا من النوع الثاني من الأسر سنحاول أن نُعَوِّض ما فاتَنا من الوقت، والعمل بطُرُق خاطِئة، كالنوع الأقل والسرعة في تناول الطعام، وقيادة السيارة، وإعطاء الترفيه جزءاً أصغر في حياتنا، والتقصير في عبادتنا، وهذا كلّه له تأثير سلبي على حياتنا الشخصيّة والعائليّة.
Yukarıdaki metne göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır  D OLABİLİR
  Abdullah b. Mesud en çok boşa geçen güne üzülmüştür. 
  Vakit konusunda paradan daha cimri davrananlar vardır. 
  Ailelerin vaktin kıymetini çocuklarına da öğretmeleri gerekir. 
  Batıda vakit ürün olarak değerlendirilir. 
  Aileler vakitlerini iyi değerlendirmediklerinde bunu telafi etmeye çalışırlar.

22.Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?   
 
nudbe müfret marife ise mebnidir. 
nudbenin tabileri nidanınki gibidir. 
nudbe harfleri karine olduğu zaman hazfedilebilir 
nudbe nekire ve mübhem isim olamaz. 
nudbe diğer adı mandup’tur.

23. كل ما عليك عمله هو كتابة كل ما تقوم به من نشاط يومياً لمدة أسبوع، مع كتابة الزمن المستغرق في عمل هذا النشاط
cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
 
Yapman gereken günlük olarak yaptığın faaliyetleri harcanan zamanla beraber bir hafta boyunca yazmaktır. 
Bütün yapman gereken günlük olarak yaptığın faaliyetleri harcanan zamanla beraber bir hafta boyunca yazmaktır. 
Bütün yapman gereken yaptığın faaliyetleri harcanan zamanla beraber bir hafta boyunca yazmaktır. 
Bütün yapman gereken günlük olarak yaptığın faaliyetleri harcanan zamanla beraber yazmaktır.
Günlük olarak yaptığın faaliyetleri harcanan zamanla beraber bir hafta boyunca yazman gerekir.

 
24. (تأجيل) kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir? 
تعجيل 
فاشل 
ضرر 
قصير 
مهم
25.Nida harfleri ile ilgili olarak verilenlerden doğru olanı seçiniz? 
يا Bütün nida harflerinin yerine kullanılabilir. 
وا İstiğase için kullanılır. 
أ Uzak için kullanılır. 
آي Nüdbe için kullanılır. 
Nida harfleri arasında bir fark yoktur.

26.
يا . . . . . . أنت على حقٍّ.  cümlesinde boşluğa gelebilecek en uygun münada hangisidir? 
الطالبُ 
طالبُ 
البان 
طالبيْن 
طالبيْ

27.“لم .......... رواة الحديث ....أخذ العلم من أهل بلدهم”
 Cümlede boş bırakılan yerlere gelebilecek şıkkı bulunuz.

 
يكتفِي - ب
 
يكتفُوا - ب
 
يكتفِ - ب
 
يكتفِي - إلى
 
يكتفون – مع

28.Eğer mendub münada tesniye veya cemi müzekker salim ise aşağıdakilerden hangisi olur?
 
nunlar düşer.
 
nunlar izafetten dolayı düşer.
 
nunlar düşmez.
 
düşer, yerine hâ-i sekt ilave edilir.
 
cemi vavı getirilir.

الوقت مهارة، علينا - كوالدين - ممارستها وتعليمها لأبنائنا
29. cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
 
Vakit idaresi, uygulamamız ve çocuklarımıza öğretmemiz gereken bir beceridir.
 
Vakit idaresi, anne babaların uygulaması ve çocuklarına öğretmesi gereken bir beceridir.
 
Vakit idaresi, anne baba olarak uygulamamız ve çocuklarımıza öğretmemiz gereken bir beceridir.
 
Vakit idaresi, anne baba olarak bizim ve çocuklarımızın uygulaması gereken bir beceridir.
 
Vakit idaresi, anne baba olarak uygulamamamız ve çocuklarımıza öğretmememiz gereken bir beceridir.

30 Aşağıdakilerden hangisi semâî amildir?
 
كتب
 
جاهل
 
لم
 
الفعل المضارع
 
مضاف إليه
31
“قد منع الرسول صلى الله عليه وسلم كتابة الأحاديث أول نزول الوحي، حتى لا تختلط بالقرآن الكريم” 
cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
 
Hz. Peygamber (s.a.v.) Kur’an-ı Kerim vahyinin indiği ilk zamanlarda karışma olabilir diye hadislerin yazılmasını yasaklamadı.
 
Hz. Peygamber (s.a.v.) vahyin indiği ilk zamanlarda hatta Kur’an-ı Kerimle karışmasa da hadislerin yazılmasını menetmişti.
 
Kur’an-ı Kerim Hz. Peygamber (s.a.v.)’e vahiyle inerken karışması muhtemel hadislerin yazılmasına mani oldu.
 
Hz. Peygamber (s.a.v.), vahyin indiği ilk zamanlarda Kur’an-ı Kerimle karışmasın diye hadislerin yazılmasını yasaklamıştır.
 
Hz. Peygamber (s.a.v.), vahyin indiği ilk zamanlarda hadislerle Kur’an-ı Kerim’in karışmasını yasaklamıştır.

32
ياَ لَلشَّابِ و ..........لِلْوَطن   cümlesindeki boşluğa uygun kelime hangisidir?
 
رَجُلٌ
 
مَن
 
لِمَ
 
لَنْ
 
لِلشََّابة

33.İstiğasenin temel bileşenleri arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?
 
istiğase harfi.
 
müsteğas bih.
 
müsteğâs leh.
 
musteğıs.
 
mutaccib aleyh.

34.Mendub müfret olursa, irabı aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?
 
mensuptur.
 
merfudur.
 
mecrurdur.
 
nasb mahallinde damme ile mebnidir.
 
meczum.
35
يا يوسفون Nida üslubunda, münada hakkında verilenlerden doğru olanı seçiniz.
 
المنادى المضاف، في محل نصب
 
المنادى شبيه بالمضاف، منصوب
 
المنادى المفرد، مبني على ما يرفع في محل نصب
 
المنادى الجمع، مرفوع بثبوت النون
 
المنادى العلم، في محل رفع
36
منع الرسول صلى الله عليه وسلم كتابة الأحاديث أول نزول الوحي”
cümlede altı çizili kelimenin zıt anlamlısı hangisidir.
 
زجر
 
أمر
 
استأذن
 
أذن
 
امتنع

37.Aşağıdakilerden hangisi müsteğas leh için söylenemez?
 
müsteğas bih’den sonra gelir.
 
kesreli bir lam ile mecrurdur.
 
lam yerine ( مِنْ ) de kullanılabilir.
 
hazfedilebilir.
 
zamir olarak gelemez.

38.(أظهر) kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir?
    أعلم
    حديث
    مَنَعَ
    أخْفَى
    أخر
39.
يا وطني صاحب الفضل Cümlesinde altı çizili kelimenin irabı ile ilgili yanlış olanı seçiniz. 
Tabidir, fetha ile mansubdur. 
Münadaya tabi bir kelimedir, mansubdur. 
Muzâf bir kelimedir. 
Münada takdiren mansub olduğu için, bu da mansubdur.
Lafzen mansub, mahallen merfudur.

40. الشجاعCümlesinde münadaya tabi olan kelimenin alması gereken hareke nedir?
 
Sadece fetha ile mansub olabilir. 
Sadece damme ile merfu olabilir. 
Fetha ile mansub, mahallen merfu olur. 
Fetha ile mansub veya damme ile merfu olabilir. 
Münadaya tabi olduğu için hareke almaz.
41.
يا زوج أمّ زيب اعمل بجدّ. Cümlesinde münada olan kelime ve irabı ile ilgili hangisi doğrudur?
 
زينب münadadır, fetha ile mansubdur.
زوج münadadır, fetha ile mansubdur.
أم münadadır, mahallen mansubdur. 
زوج münadadır, mahallen mansubdur. 
زوج münadadır, lafzen merfu, takdiren mansubdur.

42.   (............اللهُ متمكناً بمكانٍ.)
cümlesindeki boşluğa aşağıdaki kelimelerden hangisi uygundur?   
لا 
ما 
لنْ 
منْ 
إنْ

43.“قد منع الرسول صلى الله عليه وسلم كتابة الأحاديث أول نزول الوحي، حتى لا تختلط بالقرآن الكريم”
 
cümlesinin en yakın Türkçe karşılığı aşağıdakilerden hangisidir?
 
Hz. Peygamber (s.a.v.) Kur’an-ı Kerim vahyinin indiği ilk zamanlarda karışma olabilir diye hadislerin yazılmasını yasaklamadı. 
Hz. Peygamber (s.a.v.) vahyin indiği ilk zamanlarda hatta Kur’an-ı Kerimle karışmasa da hadislerin yazılmasını menetmişti. 
Kur’an-ı Kerim Hz. Peygamber (s.a.v.)’e vahiyle inerken karışması muhtemel hadislerin yazılmasına mani oldu. 
Hz. Peygamber (s.a.v.), vahyin indiği ilk zamanlarda Kur’an-ı Kerimle karışmasın diye hadislerin yazılmasını yasaklamıştır. 
Hz. Peygamber (s.a.v.), vahyin indiği ilk zamanlarda hadislerle Kur’an-ı Kerim’in karışmasını yasaklamıştır.