sümeyra
Fri 20 January 2012, 05:26 am GMT +0200
Amel İmandan Bir Parça Mıdır?
Ehl-i Sünnet inancına göre, ameller imanın cüz'ü değildir. Bunu gösteren deliller şunlar
dır:
1. Amel, imana dahil olamaz; çünkü, imanın hakikati tasdik; amelinki ise tatbiktir. Bu bakımdan, aralarında kül ve cüz münasebeti bulunamaz.
2. Kur'an-ı Kerim ve hadis-i şeriflerde, ameller daima iman üzerine atfolunmuştur. Gramor kaidesine göre ise, atfolan başka; kendisine bir şey atfedilen de başka olmak zorundadır. «...Ellezîne âmenû ve amilü's-sâlihâti...» [63] şeklindeki ibareler Kur'an-ı Kerim'de sık sık geçer. Burada amel, imana atfedilmiştir. Amel, imandan ayrı dır.
3. Amellerin kabule şayan olabilmesi İman şarttır. Nitekim, şu ayet-i kerime bunu ifade eder.
«Kim, iyi iyi amellerde, bir mü'min olarak bulunursa...»[64]
4. Bazı ameller terk edildiği halde iman yine sabit kalmaktadır. Şu âyet-i kerime buna delildir:
«Eğer mü'minlerden iki zümre birbiriyle döğüşürlerse aralarını düzeltin...» [65]
Bütün bunlar, amel ile imanın ayrı şeyler olduklarına delildir.
O halde, amel imandan bir parça değildir. [66]
Ehl-i Sünnet inancına göre, ameller imanın cüz'ü değildir. Bunu gösteren deliller şunlar
dır:
1. Amel, imana dahil olamaz; çünkü, imanın hakikati tasdik; amelinki ise tatbiktir. Bu bakımdan, aralarında kül ve cüz münasebeti bulunamaz.
2. Kur'an-ı Kerim ve hadis-i şeriflerde, ameller daima iman üzerine atfolunmuştur. Gramor kaidesine göre ise, atfolan başka; kendisine bir şey atfedilen de başka olmak zorundadır. «...Ellezîne âmenû ve amilü's-sâlihâti...» [63] şeklindeki ibareler Kur'an-ı Kerim'de sık sık geçer. Burada amel, imana atfedilmiştir. Amel, imandan ayrı dır.
3. Amellerin kabule şayan olabilmesi İman şarttır. Nitekim, şu ayet-i kerime bunu ifade eder.
«Kim, iyi iyi amellerde, bir mü'min olarak bulunursa...»[64]
4. Bazı ameller terk edildiği halde iman yine sabit kalmaktadır. Şu âyet-i kerime buna delildir:
«Eğer mü'minlerden iki zümre birbiriyle döğüşürlerse aralarını düzeltin...» [65]
Bütün bunlar, amel ile imanın ayrı şeyler olduklarına delildir.
O halde, amel imandan bir parça değildir. [66]