fakir
Wed 11 February 2009, 08:32 pm GMT +0200
Allah-u Zülcelâl'in sıfatları Selbî ve Subûtî olmak üzere iki kısımdır:
1- Selbi (Zati) Sıfatlar:
Vücud: Var olmak demektir. Varlığı kendisindendir. Her şeyin varlığı, O'nun sayesindedir.
Kıdem: Ezeli yani bir başlangıcı olmamasıdır.
Bekâ: Ebedi, yani bir sonu olmamasıdır.
Muhalefetün Lil-Havadis: Yarattığı hiçbir şeye benzemez, hayalle tasavvur edilemez,
Kıyam bi-zat'ihi: Varlığı kendisindendir. Başkasına muhtaç değildir,
Vahdaniyet: Allah'ın tek (bir) olmasıdır.
2- Subûtî Sıfatlar:
Hayat: Allah-u Zülcelâl'in diri olmasıdır,
İlim: Olmuş ve olacak her şeyi bilmesidir,
İrade: Vukû bulacak her şeyi kendi dilediği şekilde ve zamanda yaratmasıdır.
Kudret: Allah-u Zülcelâl'in bütün mümkünatta (var olan) tesir ve tasarrufa kadir olmasıdır.
Semi': Allah-u Zülcelâl'in her şeyi işitmesidir.
Basar: Allah-u Zülcelâl'in her şeyi görmesidir,
Kelam: Allah-u Zülcelâl'in sese ve harfe muhtaç olmaksızın konuşmasıdır.
Tekvin: Allah-u Zülcelâl'in istediğini, istediği şekilde yaratmasıdır.
Ehl-i Sünnet alimleri bu konuda şöyle demiştir:
"Allah-u Zülcelâl sıfatlarla vasıflanmıştır. O; eksiklik, acizlik ve fani şeylerden münezzehtir. O'nun sıfatları sonradan vücud bulup bilahare yok olan arazlar cinsinden değildir. O'nun sıfatları ezeli ve ebedidir, zatıyla mevcuttur. Bu sıfatlar, hiçbir surette yaratılmışların sıfatlarına benzemez."
1- Selbi (Zati) Sıfatlar:
Vücud: Var olmak demektir. Varlığı kendisindendir. Her şeyin varlığı, O'nun sayesindedir.
Kıdem: Ezeli yani bir başlangıcı olmamasıdır.
Bekâ: Ebedi, yani bir sonu olmamasıdır.
Muhalefetün Lil-Havadis: Yarattığı hiçbir şeye benzemez, hayalle tasavvur edilemez,
Kıyam bi-zat'ihi: Varlığı kendisindendir. Başkasına muhtaç değildir,
Vahdaniyet: Allah'ın tek (bir) olmasıdır.
2- Subûtî Sıfatlar:
Hayat: Allah-u Zülcelâl'in diri olmasıdır,
İlim: Olmuş ve olacak her şeyi bilmesidir,
İrade: Vukû bulacak her şeyi kendi dilediği şekilde ve zamanda yaratmasıdır.
Kudret: Allah-u Zülcelâl'in bütün mümkünatta (var olan) tesir ve tasarrufa kadir olmasıdır.
Semi': Allah-u Zülcelâl'in her şeyi işitmesidir.
Basar: Allah-u Zülcelâl'in her şeyi görmesidir,
Kelam: Allah-u Zülcelâl'in sese ve harfe muhtaç olmaksızın konuşmasıdır.
Tekvin: Allah-u Zülcelâl'in istediğini, istediği şekilde yaratmasıdır.
Ehl-i Sünnet alimleri bu konuda şöyle demiştir:
"Allah-u Zülcelâl sıfatlarla vasıflanmıştır. O; eksiklik, acizlik ve fani şeylerden münezzehtir. O'nun sıfatları sonradan vücud bulup bilahare yok olan arazlar cinsinden değildir. O'nun sıfatları ezeli ve ebedidir, zatıyla mevcuttur. Bu sıfatlar, hiçbir surette yaratılmışların sıfatlarına benzemez."