- ALLAH birdir niçin biz deniyor

Adsense kodları


ALLAH birdir niçin biz deniyor

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sidretül münteha
Sun 12 December 2010, 06:26 pm GMT +0200
ALLAH birdir, niçin Biz deniyor


Defalarca bildirmiştir. Birkaçı şöyle:
(İlahınız bir tek ilahtır. Ondan başka ilah yoktur.) [Bekara 163]
(ALLAH’tan başka ilah yoktur.) [Bekara 255, Al-i İmran 2, Nisa 87, Taha 8, Tegabün 13]

(Ondan başka ilah yoktur.) [A.İmran 6,18, Enam 102, Tevbe 31, Hud 14, Rad 30, Müminun 116, Kasas 88, Fatır 3, Zümer 6, Mümin 3,62,65, Müzzemmil 9]

(Tanrı üçtür demeyin! ALLAH, ancak bir tek ilahtır.) [Nisa 171]
(O ancak bir tek ilahtır.) [Enam 19]
(İlahınız tek bir ilahtır.) [Nahl 22]

(İki ilah edinmeyin, O ancak bir ilahtır. O halde yalnız benden korkun.) [Nahl 51]

(ALLAH’tan başka ilahlar olsaydı, bu ilahlar, Arşın sahibi ALLAH’a elbette bir yol ararlardı. İlahlıkta ortaklık olmaz. Onun için, ALLAH ile savaşıp Onu yok etmeye çalışırlardı.) [İsra 42]

(ALLAH’tan başka ilah olsaydı, her ilah, kendi yarattığını idare eder, bir gün elbette biri diğerlerine galip gelirdi. ALLAH, onların vasfettiklerinden münezzehtir.) [Müminun 91]

(Sizin ilahınız, elbette kendisinden başka ilah olmayan ALLAH’tır.) [Taha 98]

(ALLAH’tan başka, yerde-gökte ilahlar olsaydı, yerin-göğün nizamı bozulurdu. Arşın rabbi olan ALLAH, onların vasfettiklerinden münezzehtir, ALLAH’tan başka ilah yoktur.) [Enbiya 22]

(Ey Resulüm, senden önceki her peygambere, "Benden başka ilah yoktur. Bana kulluk edin" diye vahyettik.) [Enbiya 25]

(ALLAH her şeyin yaratıcısıdır. O birdir.) [Rad 16]
(Her şeyi O yaratmıştır.) [Enam 101]
(Yaratmak Ona mahsustur.) [Araf 54]

(İlahınız birdir.) [Saffat 4]
(O ALLAH birdir.) [Zümer 4]
(O ALLAH tektir.) [İhlas 1]


ALLAH niye biz ve o diyor?
Sual: Meşhur bir ateist “Kur’an çelişkilerle doludur, ALLAH kelamı olsa, bir yerde ben, bir yerde biz, bir yerde o diye söylemez. Mesela Fatiha’da alemlerin rabbi diye üçüncü şahıs olarak söylüyor” diyor. Böyle diyenlere nasıl bir cevap vermeliyiz?
CEVAP
Bu ateistin ifadeleri, din düşmanlığından çok, onun cahilliğini göstermektedir. Fatiha bir duadır. Müminlerin nasıl dua etmesi gerektiği bildirilmektedir. Meali şöyledir:

Alemlerin rabbi, ceza gününün tek sahibi, rahman ve rahim olan ALLAH’a hamd olsun. Ey rabbimiz, sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi nimet verdiğin kimselerin doğru yoluna ilet, gazaba uğrayanlarla sapıtanların yolundan uzak tut.

Kur’anda ben, biz, o gibi ifadelerin kullanılışı hakkında İsmail Hakkı Bursevi hazretleri buyuruyor ki:
Sultanların dört türlü konuşma tarzı vardır:
1- Ben yaptım der.
2- Biz yaptık der.
3- Kendinden bahsetmeden (Şunlar emredildi) der.
4- Yalnız unvanı ile (Sultanınız size şunu emretti, şunlar size yasak kılındı) der. Üçüncü şahıs olarak o diye de bildirir.


ALLAHü teâlânın, bazen ben, bazen biz demesi, halkın aşina olduğu sultanlara mahsus bir hitap tarzıdır. O, sultanlar sultanıdır. Yukarıdaki gibi dört tarzla da hitap etmiştir. Kur’an-ı kerimden üçer örnek verelim:

1- Ben dediğine örnekler:
Yalnız benden korkun. (Bekara 40)
Ben tevbe edenin tevbesini kabul ederim. (Bekara 160)
Kullarım beni sorarlarsa, bilsinler ki ben, onlara yakınım. Benden isteyenin, bana dua edenin duasını kabul ederim. (Bekara 186)

2- Biz dediğine örnekler:
Biz şükredenlerin mükafatını vereceğiz. (Al-i İmran 145)
Biz kâfirler için perişan edici bir azap hazırladık. (Nisa 37)
Biz Cehennemi kâfirler için bir zindan yaptık. (İsra 8 )

3- Kendinden bahsetmeden verdiği emirlere örnekler:
Oruç size farz kılındı. (Bekara 183)
Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. (Nisa 24)
Namaz, müminlere belirli vakitlerde farz kılınmıştır. (Nisa 103)

4- Üçüncü şahıs olarak bildirdiğine örnekler:
ALLAH ki sizi yarattı. (Rum 40)
O Rab ki, yeri sizin için bir zemin, göğü de bir tavan yaptı. (Bekara 22)
O, yerde ne varsa hepsini sizin için yarattı. (Bekara 29)

ALLAHü teâlânın Ben demesi yüce zatına göre, Biz demesi, isim ve sıfatlarına göredir. İsim ve sıfatlarının çokluğu zatının birliğine zıt değildir. Çünkü isim ve sıfatların hepsi, zata aittir. (Ruh-ul-beyan c.1, s.37)


Rablerin rabbi demek
 Mektubat-ı Rabbanide, (Ellerimizi rablerin rabbi olan yüce ALLAH’a açtık) deniyor. Rabler diye çoğul kullanmak uygun mu?

Bazı kelimelerin birkaç manası olur. Rab kelimesi de böyledir. Rab = Besleyen, yetiştiren, terbiye eden demektir. O zaman yukarıdaki ifade, (Ellerimizi terbiye edenlerin terbiye edeni olan yüce ALLAH’a açtık) anlamına gelir.


ALINTI

kardelen7d
Wed 5 March 2014, 02:37 pm GMT +0200
RABBİmizin tek olduğunu biliyoruz ya gerisi mühim değil

damla6d
Tue 22 March 2016, 06:19 pm GMT +0200
#Esselamu aleykum..Bu sadece insanların nasıl dua etmesi gerektiğini belirliyor..Yani biz dua ederkr Fatiha suresinde "Alemlerin rabbi, ceza gününün tek sahibi, rahman ve rahim olan Allah’a hamd olsun." diyerek başlıyor..Rabbim razı olsun..#

mevlüde06
Tue 22 March 2016, 07:10 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam ve rahmetullah.onemli bir konuya deginilmis.bilmeyen bie insan icin Kur 'an daki bu ifadeler celiski gibi algilaniyor ancak Kur an da en ufak bir celiakiden soz etmek mumkun degildir haşa.
Allah razi olsun.net bir sekilde aciklanmis zaten konu.

melda 6D
Tue 22 March 2016, 07:20 pm GMT +0200
Selamün aleyküm . Soruyu çok güzel  açıklamışsınız. Umarım anlaşılmıştır . Allah razı olsun. Rabbim Kuran ' ı anlamayı yaşamayı nasip etsin inşallah.

rabiayldz
Tue 22 March 2016, 07:25 pm GMT +0200
Ve aleykümselam ve rahmatululahi ve berakatuh.Allah'dan başka ilah yoktur.Gerçekten bazı insanlar yüzünden neler oluyor.Gerçekten bu konu çok önemli bir konu.Rabbim razı olsun.

Allah c.c razı olsun.