- Önemliliğinin Açıklaması

Adsense kodları


Önemliliğinin Açıklaması

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
GizEmLi_yAzaR
Tue 11 December 2007, 03:36 am GMT +0200
Tasavvufun insan için önemini ve İslam dininin bir rüknü olduğunu şöyle ifade etmek mümkündür:
Ashab-ı biram, tabiîn ve tebe-i tabiîn İslam aleminin en hayırlı insanları olarak kabul edilmiş, bunun böyle olduğunu, bizzat Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem açık olarak bildirmiştir
    "İnsanların hayırlısı benim devrimdekilerdir. Sonra bunların arkasından gelenler ve onların arkasından gelenlerdir. Ondan sonra yalan yayılacak, onların sözlerine ve fiillerine itimat etmeyin."(Buhari, Şehadet:9, Müslim, Fezailü’s-Sahabe:210)
Bu konu da Abdülaziz Debbağ Hazretleri de şöyle buyurmuştur:
"Bu insanlar (ashab-ı kiram ve tabiîn) hep Hakk'a bağlı, daima Hak'tan bahseden, uyandıkları zaman zikirle uyanan ve hareketleri ile Hakk'la beraber olan insanlardı. Müstesnası pek nadirdir."
Ashab-ı kiram ve tabiîn esasen özlerinde saf oldukları için onlarda hayır da çoktu. Vücutlarında ve alınlarında, Hakk'ın nuru parlardı. Onlarda ilim zahir olmuş, görünür hale gelmişti. İçtihad derecesine ulaşmışlardı. Bu insanlardan sonra zulmet, Ümmet-i Muhammed'i boğmaya başladı. Niyetler bozuldu ve arzulara fesat karıştı. İşte, bu selefin adet ve yaşayışlarından uzaklaşılmaya başlandığı için tasavvuf ve tarikat insanlar için zorunlu hale gelmiştir.
Şer'i sorumluluk iki kısımdır:
1- Zâhiri amel.
2- Bâtınî amel.
Zâhirî amel; kişinin cismi ve âzâlarının yerine getirmesi gerekli emirler ve nehiylerdir. Bunlar, namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek, zina yapmamak, hırsızlık yapmamak, içki içmemek gibi sorumluluklardır.
Bâtınî amel denilen; kalbe yönelik olan emir ve nehiyler, birinci kısma binaen daha önemlidir. Çünkü insanın maneviyatı, zâhirî amellerine temel oluşturur. İmansız olarak yapılan ibadetin yerini bulması beklenebilir mi? Bunun için manevi amel, zâhirî amelden daha önemlidir. Nitekim Allah-u Zülcelal, âyet-i          kerimede şöyle buyurmuştur:
   
"...Kim Allah'ın Rahmetine müstahak olmak için         Rabbiyle karşılaşmayı temenni ediyorsa salih amel yapsın, Allah'a ibadette şirk koşmasın." (Kehf; 110)
Allah-u Zülcelal bu ayet-i kerimede kalbi halis tutmayı emretmektedir. Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve                sellem’de ashab-ı kirama kalbin ıslahını emretmiş ve kalplerini o cihete "teveccüh" ettirmiş, yönlendirmiştir. Bunun için kalbin gizli olan hastalıklardan temizlenmesinin gerekliliğini bildirerek şöyle buyurmuştur:
"Uyanık olun, insanın cesedinde bir et parçası vardır. Eğer o et parçası iyi olursa, bütün vücut iyi olur. Eğer o fesada uğrarsa bütün vücutta fesada (bozulmaya) uğrar. Dikkat edin o da kalptir."(Buhari, İman:39, Müslim, Sehv:107, Müsakat:20)
Allah-u Zülcelal'in nazargâhı, yani insanları değerlendir-meye tabi tutarken baktığı yer insanların kalbidir. Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem bu konuda şöyle buyurmuştur.
"Muhakkak Allah sizin cesetlerinize, suretlerinize bakmaz. Tam tersine, kalplerinize bakar."( Müslim, Bir ve Sıla: 4651)
Bu hadis-i şerifte kalbin ıslahı için teşvik, kalbin temizliği için emir vardır.
Öyle ise bizlere düşen görev, kalbimizdeki kötü sıfatları izale edip, yerine güzel ahlak ve Allah-u Zülcelal'in hoşuna gidecek sıfatları yerleştirmektir. Çünkü insanın Allah'a karşı salih olabilmesi için kalbinin ıslah olması şarttır.


Allah-u Zülcelal bir ayet-i kerimede:


     "0 gün ne mal, ne de oğullar fayda vermez; Ancak Allah'a selim bir kalble gelen (fayda görür.)" ( Şûara; 88-89 )
Başka bir âyet-i kerimede ise:


"İman edenlerin Allah’ı anma ve O’ndan inen Kur’an sebebiyle kalplerinin ürpermesi zamanı gelmedi mi? Onlar daha önce kendilerine kitap verilenler gibi olmasınlar; onların üzerinden uzun zaman geçti de kalpleri katılaştı, onlardan bir çoğu yoldan çıkmış kimselerdir." (Hadid; 16)
Bunun için insan kalbini kötü sıfatlardan, manevi hastalıklardan temizlemelidir. Bu kalb temizliği de ancak tasavvufu yaşamakla mümkündür.
Tasavvufun ilk şartı, kalbi Allah'ın zatından başka her şeyden temizlemektir. Bunun anahtarı ise kalbi, Allah'ın zikrinde istiğrak (zikir nurunun kalbi kaplaması) haline vardırmaktır.
Evet, şânı anlatıldığı gibi olan bu tasavvuf yolunda, nasıl şüphe izi aranır. Bütün mü’min kardeşlerimizi akılları ile şuurlu olarak düşünmeye davet ediyoruz. İslamın temel rükunlarından biri olan "ihsan makamını" yakalamak, ancak onun alameti olan tasavvufla mümkündür.
Tasavvuf, emir ve nehiy tahtında sabretmektir.
Tasavvuf, isterse kovsun sevgilinin kapısına baş koymaktır.

 

selsebil
Sat 27 June 2009, 10:37 pm GMT +0200
Cemal,kemal ve ihsan ...
İnsanın kalbi ruhu bu üçünün olmasını ister bu yüzden Allahu zülcelale iltica eder çünkü ondadır bu sıfatların tamamı
Başka şeylerde aramak insanı çıkmaza sokabilir
Tasavvuf kalbi temizlemede bizlere yardımcı olan bir yol
Kalb temizliği Allahı çokca zikretmekte ve emir ve yasaklarına zahiri ve batını şekilde uymaktadır
Rabbim bizlerede kalbimizi temizlemeyi nasip eylesin...
Allah razı olsun güzel paylaşımınız için hocam

hafizvuslat
Sat 21 November 2009, 11:38 pm GMT +0200
Kalplerimiz masiva ile kirlenmis durumda...Dunyanin sevgisi,mal ve evlat sevgisi ile istilah edilmis durumda,ama care yine bizde.Akillica davranip kamil bir Murside teslim olmaliyiz ki,kalplerimiz ebedi felaha erebilsin,dogru Sevgiyi bulabilsin...
Rabbim nasip etsin...

Hocam Allah cc razi olsun...
Sevgi ve Dua ile...

sumeyye
Tue 2 February 2010, 09:53 pm GMT +0200
Tasavvuf, emir ve nehiy tahtında sabretmektir.
Tasavvuf, isterse kovsun sevgilinin kapısına baş koymaktır.


Esselamu aleykum Rabbim (c.c.)  razi olsun hocam..
 

derya
Tue 2 February 2010, 10:11 pm GMT +0200
Rabbim kalplerimizi senin zikrinle mutmain eyle...
Sana tertemiz bir kalple gelebilmeyi nasip eyle...
Allah razı olsun hocam.

Sems
Tue 23 February 2010, 10:19 pm GMT +0200
Alıntı
Tasavvuf, emir ve nehiy tahtında sabretmektir.
Tasavvuf, isterse kovsun sevgilinin kapısına baş koymaktır.

Allah (c.c) sizden razı olsun hocam.

Canani
Sat 2 July 2011, 11:07 pm GMT +0200
Amin amin amin Rabbim razı olsun ..Rabbim hizmetinizi daha da artrsın inşaalah..

ehlidunya
Sat 24 September 2011, 08:37 pm GMT +0200
Bu günümüzde tasavvufun öneminin anlaşılması için harika bir paylaşım olmuş allah razı olsun hocam peygamber

efendimizin belirttiği gibi ümmetine belli bir zaman sonra fitne girecek ve bunun sonucunda tasavvuf ve tarikat ehli

bu duruma manevi bir ilaç olacak ...

ceren
Sun 9 November 2014, 03:46 pm GMT +0200
Aleykümselam.Rabbim razı olsun paylaşımdan hocam.İnsan Alalh'a salih bir niyetle bağlanmak istiyorsa kalbini temizlemeli.Kalbine Allah dan başkasını almamalı.Bunu da bizler tasavvufla yapabiliriz.Allah'ı andıkça,Allah'ı zikir ettikçe bunu yapmış oluruz.

Rabia K
Wed 25 March 2015, 02:53 pm GMT +0200
şer-i sorumluluk iki kısıma ayrılır biri zahiri digeri batını  dır

damla6d
Mon 13 April 2015, 09:05 pm GMT +0200
ESSALAMU ALEYKUM VE RAHMETULLAH:
Tasavvuf, emir ve nehiy tahtında sabretmektir.
Tasavvuf, isterse kovsun sevgilinin kapısına baş koymaktır.
Bu bana çok lazımdı.Sınavda çıkabilir belki.

Bilal2009
Tue 28 July 2015, 02:02 am GMT +0200
Ve aleykümüsselam ve rahmetüllah,  Tasavvuf kalpteki kara lekeleri temizleyen bir vasitadir. Kalpteki kara leke dediğimiz kötü huylar ancak zikrullah ile temizlenir. Rabbim ( celle celaluhu ) bizleri zikir ile kalbi huzura erisenlerden eylesin.

mevlüde06
Tue 28 July 2015, 12:33 pm GMT +0200
Ve aleykumusselam ve rahmetullah.tasavvufta manevi ameller zahiri amellerden cok daha onemli.insallah bizlerde zikr ile kalbimizi kirden ,pastan temizleyenlerden oluruz..Allah razi olsun.