- Allah Rasûlü nün Sünnet Kelimesini el Takısı İlave etmesi

Adsense kodları


Allah Rasûlü nün Sünnet Kelimesini el Takısı İlave etmesi

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

Array
sumeyye
Wed 21 September 2011, 01:01 pm GMT +0200
6. Allah Rasûlü (S.A.V.) 'nün Sünnet Kelimesini "el" Takısı İlave Ederek Dinde izlenen Peygamber Yolu Manasında Kullanması



Ebu Said el-Hudrî (r.a.) anlatıyor: İki adam sefere çıktı. Namaz vakti gelince, yanlarında su bulunmadığından temiz top­rak ile teyemmüm alıp namaz kıldılar. Sonra aynı vakit içinde su ile karşılaştılar. Bunun üzerine biri, namazı ve abdesti iade etti. Diğeri ise iade etmedi. Sonra Allah Rasûlü (SAV.)'nün yanma varıp olayı arzettiler. Allah Rasûlü iadede bulunmayana hitaben: "Sünnete isabet ettin, daha önce kıldığın namaz sana yeter" dedi. Abdest alıp namazını iade edene de şöyle dedi: "Sana da iki kat ecir vardır. [86]

Allah Rasûiü (S.A.V.) "sünnete isabet ettin" derken bura­daki sünnet kelimesiyle Allah'tan gelen şer'î yolu kasd etmekte­dir.

Huzeyfe (r.a.) şöyle der: Allah Rasûlü (S.A.V.) bize iki hadis îrâd etti. Bunlardan birinin gerçekleştiğini gördüm. Diğerini İse beklemekteyim. Allah Rasûlü Şöyle buyurdu: "Emanet, insanların kalplerinin derinliklerine indi. Sonra insanlar Kur'an'dan bir şeyler Öğrendi. Sonra sünnetten bir şeyler öğrendi. [87]

Hafız İbnİ Hacer, Fethu'1-Bârî isimli eserinde şunlan kay­deder: Bu rivayette insanların sünnetten önce Kur'an'ı öğren­diklerine dair bir İşaret bulunmaktadır. Burada sünnet kelime­siyle insanların Peygamber'den aldıkları (vacip ve mendup da­hil) her şey kastedilmektedir. [88]

İşte "dinde izlenen Peygamber yolu veya nebevi yöntem" ifadesiyle kasdettiğimiz mana budur.[89]




[86] Ebu Davud, Taharet, 127, hadis nr: 334; Nesâî, 1/213 Hadisin mezkur lafzı Nesâî'ye aittir.

[87] Buharî, Fiten, 13, hadis nr: 7086 (İbni Hacer, Fethu'l-Bârî, 13/38) Burada sadece giriş kısmı verilen bu hadis, emanetin ve eminlik vasfının insanlar arasından kalkacağı uyarısında bulunmaktadır. Hadiste geçen emanet kimi sarihlere göre imandır, kimine göre de ayette (Ahzab, 72) İnsanlara teklif edildiği bildirilen emanetle özdeştir. -Çev.-

[88] Fethu'1-Barî, 13/39

[89] Muhammed Salih Ekinci, Hüccet Değeri ve Tedvin Açısından Sünnet, Rağbet Yayınları: 52-53.