- Abdullah bin Mesûd (Radıyallahü anh)den

Adsense kodları


Abdullah bin Mesûd (Radıyallahü anh)den

Smf Seo Versiyon , -- Seo entegre sistem.

rray
sümeyra
Thu 15 December 2011, 03:34 pm GMT +0200
4250) "... Abdullah bin Mes'ûd (Radıyallahü anh)den

4250) "... Abdullah bin Mes'ûd (Radıyallahü anh)den rivayet edildiği­ne göre; Resûlullah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu, demiştir:

Günahtan tevbe eden kimse, hiç günahı olmayan kimse gibidir."

Not: Sindi şöyle demiştir : Zevâid sahibi bu hadisi Zevâid adlı kitabında an­latmış ve: Bunun senedi sahih olup râvileri güvenilir zâtlardır, dedikten sonra bu sözüne bir şey eklememiş, bu kadarla yetinmiş ve hadisi kendi haline bırakmıştır. El-Makasıdü'l-Hasana'da da: Bu hadisi İbn-i Mâce de, Taberânî el-Kebîr'de ve Beyhaki eş-Şuabta Ebû Ubeyde bin Abdullah bin Mes'ûd aracılığıyla babasından (yani Abdullah bin Mes'ûd'den) merfû hadis olarak rivayet etmişler ve râvileri güveni­lir zâtlardır. Hattâ şeyhimiz bu hadisi hasen saymıştır. Sebebi ise bu hadisi te*yid eder mâhiyette başka hadislerin bulunmasıdır. Aksi takdirde hasen sayılmaman gerekir. Çünkü Ebû Ubeyde'nin babasından hadîs işitmediğini kesinlikle söyleyen» lerin sayısı bir değildir, diye bilgi verilmiştir.[127]

 

İzahı
 

4248. hadis Zevâid nevindendir. Bu hadis, günahların çokluğunun tevbeye mâni olmadığına ve günahlar ne kadar çok olursa olsun on­lardan edilecek tevbenin kabule şayan olduğuna delâlet eder.

4249. hadis de Zevâid nevindendir. Bu hadîste geçen bâzı kelime­leri açıklayalım:

Râhile: Binit ve yük taşıyan deve demektir.                  ,

Felât i Susuz ve canlının yaşamasına müsâid olmayan çöl ve sah­ra demektir.

Vecbe: Hayvanın ayak sesi mânâsında kullanılmıştır. Bu hadîste, Allah'ın kulunun tevbe etmesine çok razı olduğu bir misal ile bildiril­mektedir.

4250. hadîste, günahtan tevbe eden kimsenin günahsız kimse gibi olduğu bildirilmektedir. Bu hadis, günah çeşidi ne olursa olsun on­dan tevbe etmenin geçerli olduğuna delâlet eder. Çünkü hadîste her­hangi bir kayıt ve sınırlama yoktur. Ayrıca sağlıklı yâni şartlarına ve usûlüne uygun olarak edilen tevbenin kabul olunacağı da hadisin zahirinden anlaşılır. Hadiste günahtan tevbe eden kimse, günahsız kimseye benzetilmiştir. Bu benzetmeden maksad tevbe eden kişinin o günahtan dolayı cezalandırılmaması olabilir. Yâni günah işlememiş olan kimse nasıl cezalandırılmıyacaksa, günahından tevbe eden de onun gibi cezâlandırılmıyacaktır. ikinci bir ihtimal tevbe eden kişinin günahının defterinden silinmesidir.

Bu hadiste de tevbe etmenin faziletine delâlet eder ve günahkâr kulları  tevbe etmeye teşvikte bulunur.




Bilal2009
Fri 30 March 2018, 02:40 pm GMT +0200
Esselamü aleyküm Rabbim bizleri tevbe eden ve tevbesi kabul olanlardan eylesin Paylaşım için Rabbim razı olsun.

sedanurr
Fri 30 March 2018, 05:15 pm GMT +0200
Ve aleykümselam Rabbim bizleri çokça tevbe edenlerden eylesin

Sevgi.
Sat 31 March 2018, 01:32 am GMT +0200
Aleyküm Selam. Rabbimiz tevbe eden kulunu sever. Bizlerde samimi bir kalp ile tevbe edenlerden olalım inşaAllah