> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Dokuz Eylül İlitam > Ana Konularıyla Kuran > Ünite 11 Ders Özetleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ünite 11 Ders Özetleri  (Okunma Sayısı 2455 defa)
05 Kasım 2013, 17:44:09
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« : 05 Kasım 2013, 17:44:09 »



11.ÜNİTE / KURANDA ÖLÜMDEN SONRAKİ HAYAT

Ahiret hayatı, adil ve hakim olan bir Allah inancının olmazsa olmaz neticesidir. (A‘la 87/16-19),,, (Taha 20/15, 16)
israiloğullarını uyarıcı nitelikte olan ırkçılıklarını yüzlerine vuran şu ayet yer almaktadır.
“(Ey Muhammed, onlara:) ġayet (iddia ettiğiniz gibi) ahiret yurdu Allah katında diğer insanlara değil de yalnızca size aitse ve bu iddianızda doğru iseniz haydi
ölümü temenni edin (bakalım), de. Onlar, kendi elleriyle önceden yaptıkları iĢler (günah ve isyanları) sebebiyle hiç bir zaman ölümü temenni
etmeyeceklerdir. Allah zalimleri iyi bilir. And olsun ki, onların hayata diğer insanlardan ve hatta Allah'a eĢ koĢanlardan da daha düĢkün olduklarını görürsün.
Her biri ömrünün bin yıl olmasını ister. Oysa uzun ömürlü olması onu azabdan uzaklaĢtırmaz. Allah onların yaptıklarını görür.‖ (Bakara 94)
Allah Teala Hristiyanlara ahiret inancını doğrudan Hz. Ġsa üzerinden bildirmiĢtir: ―Doğduğu gün, öleceği gün ve diri olarak kabirden kaldırılacağı gün ona
selam olsun!... «Doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kabirden kaldırılacağım gün esenlik banadır.»‖ (Meryem 19/15, 33)
Bu iki semavi dinin mensupları cenneti kendilerine has kıldıkları için bu ayetlere muhatap olmuşlardır.
Allaha şirk koşan Cahiliye Arapları da ahirete inanmış ve dünya hayatını sonsuz kabul etmişler.Kendilerini yok eden şeyin dehr(zaman ) olduguna
inanmışlardır.Kuran bu topluma inerken hem Allah’ın varlığı birliği hem de ahret inancını yerleştirmeye çalışmıştır.Bunu yaparken somut varlıklardan
müşahadelere yer vermiştir.

KURANDA AHİRET İLE İLGİLİ KAVRAMLAR

BA’S/ بعث : Sözlükte asli olarak ‗harekete geçirmek‘ anlamına gelen bu kelime, ‗ بعد البعث
الموت /el-ba‘s ba‘de‘l-mevt‘ Şeklindeki kullanımıyla ölümden sonraki yeniden diriliŞi ifade eder.
NEŞR/ نشر : Sözlükte asli olarak ‗genişlemek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya bağlamında vakti geldiğinde bitkilerin topraktan çıkıp büyümesini ve geliŞmesini,
ahiret bağlamında ise ölüp toprak olan insanın kıyametin kopmasıyla birlikte yeniden dirilip hayat bulmasını ifade eder.
iHYÂ/ إحیاء : Sözlükte asli olarak ‗yeniden can verip harekete geçirmek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya bağlamında hem yağmur sayesinde kurumuş toprağın
tekrar yeşermesini, hem de insanın ilk defa dünyaya gelişini, ahiret bağlamında ise ölüp toprak olmuş kimselerin yeniden canlanıp diriltilmesini ifade eder.
NEŞET/ نشأة - İNŞÂ’/ إنشاء : Sözlükte asli olarak ‗yükseltmek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya bağlamında bir temel üzerinde yükseltip geliĢtirmek suretiyle varlık
sahasına çıkarmayı, ahiret bağlamında ise kıyametle birlikte yıkılıp yok edilen varlık aleminin ahirette yepyeni bir dizayn ile tekrar yaratılıp varedilmesini ifade
eder.
HALK/ خلق : Sözlükte asli olarak ‗farklı unsurları birleştirip yeni ve güzel bir bütün oluşturmak‘ anlamına gelen bu kelime, dünya bağlamında insanın ruh ve beden
olarak ilk yaratılıŞını, ahiret bağlamında ise varlık aleminin ahirette yeniden yaratılmasını ifade eder.
AVDET/ عودة - iÂDE/ إعادة : Sözlükte asli olarak ‗bir şeyi geri döndürmek‘ anlamına gelen bu kelime, Kıyametin kopmasıyla yok olan mevcudatı ikinci bir yaratmayla
yeniden varetmeyi ifade eder
BA’SERA/ بعثرة : Sözlükte asli olarak ‗üstü kapalı olan bir şeyi açığa çıkarmak‘ anlamına gelen bu kelime, ölüp toprak altına gömülen varlıkların Kıyametin
kopmasıyla birlikte kabirlerinden kalkıp yeniden diriltilmesini ifade eder.
HURÛC/ خروج - iHRÂC/ إخراج : Sözlükte asli olarak ‗açığa çıkarmak‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatında ölüp gidenlerin Kıyametten sonra diriltilip yeniden
ortaya çıkartılmalarını ifade eder:
KIYÂM/ قیام : Sözlükte asli olarak ‗ayağa kalkmak‘ anlamına gelen bu kelime, ‗ یو
القیامة /Kıyamet günü‘ şeklinde isim tamlaması olarak ölüp giden her şeyin Kıyametin kopuğuyla birlikte yeniden dirilip ayağa kalkmasını ifade eder.
RÜCÛ’/ رجوع : Sözlükte asli olarak ‗geri dönmek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatını yaşadıktan sonra ölüp giden kimselerin ahirette Allah‘ın huzuruna geri
döndürülmelerini ifade eder.
RADD/ ردَّ : Sözlükte asli olarak ‗bir şeyi geri döndürmek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatına imtihan için gönderilen insanoğlunun ahirette Allah‘ın
huzuruna geri döndürülmelerini ifade eder.
MASÎR/ مصیر : Sözlükte asli olarak ‗aslına dönüş‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatını yaşayıp ölen kimselerin ahirette Allah‘ın huzuruna dönüşlerini ifade
eder.
İYÂB/ إیاب – MEÂB/ مآب : Sözlükte asli olarak ‗dönüp dolaşıp varacağı yere ulaşmak‘ anlamına gelen bu kelime, insanoğlunun dünya hayatında farklı işlere
yöneldikten sonra ölüp ahirette Allah‘ın huzuruna varıp ulaşmasını ifade eder.
HAŞR/ حشر : Sözlükte asli olarak ‗toplamak‟ anlamına gelen bu kelime, yaratılıp yeryüzüne gönderilen ve burada bir ömür geçiren insanoğlunun öldükten sonra
Rabbinin huzurunda toplanıp bir araya gelmesini ifade eder
iNKILÂB/ انقلاب : Sözlükte asli olarak ‗dönüşmek‟ anlamına gelen bu kelime, belli bir yapıyla dünyaya gelen ve burada farklı tecrübeler yaşayan insanın ölümünden
sonra ahirette yepyeni bir yaratılışla Rabbine dönüp ulaşmasını ifade eder
MÜNTEHÂ/ منتھى : Sözlükte asli olarak ‗bir şeyin son bulduğu nihai nokta‘ anlamına gelen bu kelime, insanoğlunun ölümden sonra Kıyametle birlikte ulaşacağı
son varış yerinin Rabbinin huzuru olmasını ifade eder:
LiKÂ/ لقاء : Sözlükte asli olarak ‗karşılaşıp buluşma‘ anlamına gelen bu kelime, insanoğlunun ahirette Rabbine kavuşup onunla buluşmasını ifade eder.

III. KUR’AN’IN MEKKi VE MEDENi AYETLERiNDE AHiRET iNANCI
Ahiret inancı, Kur‘an ahlakının temel zeminini oluşturmuştur. bu dünyada Allah tarafından bildirilen ahlaki ilkelere bağlı yaşayanlar bunun karşılığını fazlasıyla
alacakları gibi, uymayanlar da cezasını eksiksiz çekeceklerdir. Medine dönemiyle birlikte ahiret inancı temel bir akide haline gelmiŞtir. Bu bağlamda ahiret
inancıyla ilgili Ehli Kitab‘a ve münafıklara ait yanlış anlayış ve yaklaşımlar gündeme getirilip eleştirilmiştir:
Bu dönem islam dininin kurumsallaşıp bir devlet yapısını alma dönemidir.Bu nedenle ayetlerde cennet cehennem merkezli sakındırma özendirme uslubuyla
toplumsal hukuki mevzulara deginilmiştir.

IV.KUR’AN’DA AHİRETİN VARLIĞINA DAiR ORTAYA KONAN DELiLLER:
a) AKLİ DELİLLER: Tamamen maddeci bir düşünce yapısına sahip Mekke müşriklerine yeniden diriliş, öncelikle onları ikna edip susturacak mantıki delillerle ortaya
konmuştur:
1. İlk defa yoktan yaratan, ikinci kez diriltmeye de kadirdir
2. Zorunu yaratan, daha kolayını yaratmaya da kadirdir
3. Zıddını yaratan, benzerini yaratmaya da kadirdir

b) TECRÜBİ DELİLLER
Kur‘an‘da Kıyamet sonrası yeniden diriliş, ikinci olarak dünya hayatında herkesin yaşayıp şahit olduğu somut beşeri tecrübeler ışığında ortaya konmuştur:
Kışın solup kuruyan tabiatın baharla birlikte yeniden canlanması
Gece uykuya dalan insanın sabah kalkıp uyanması

c) TARiHİ DELİLLER: Yeniden diriliş, son olarak Kur‘an kıssalarında yer alan somut tarihi örnekler ışığında ortaya konup ispat edilmiştir:
1. Ashab-ı Kehf‘in mağarada uyutulması.
2. Hz. İbrahim‘in elinde kuŞların diriltilmesi
3. Hz. Musa‘nın öldürdüğü adamın diriltilmesi, ,
4. Hz. Musa kavminin diriltilmesi
5. İsrailoğullarından birinin merkebiyle birlikte diriltilmesi
6. Hz. Musa ve yol arkadaşı/Hızır‘ın azığı olan balığın diriltilmesi
8. Hz. İsa‘nın kuş ve ölüleri diriltmesi

V. KUR’AN’DA AHİRET HAYATINI ANLATAN AYETLERİN MAHİYETİ:
Bildiğimiz üzere içinde yaşadığımız dünya hayatı zaman, mekan ve sebeplerle kayıtlı maddi bir alemde gerçekleşmektedir, gayb alemi ise, bu gibi kayıtlardan
bağımsız olup, dünyadan tamamen farklı bir boyut ve mahiyete sahiptir.
Kur‘an bizlere hem gayb alemine, hem de dünya hayatına dair bilgi ve haberler vermektedir. Genel olarak Kur‘an‘da, gayb alemine dair bilgi ve haber içeren
ayetler müteşabih, dünya hayatına dair bilgiler içeren ayetler ise muhkem kabul edilmiştir.
Dolayısıyla zaman ve mekan boyutundan uzak olan bu alana yaklaşımda, Ehli sünnet alimlerinin müteşabih ayetleri ele almada belirledikleri esas ve ölçüleri bilip
buna uygun bir yaklaşım tarzı benimsemek elzemdir.
Teşabüh‟, sözlük anlamı itibarıyla ‗benzemek, benzeşmek, kapalı olmak‘ gibi anlamlara gelmektedir. Buradan türeyen ‗müteşabih‟ ise, birbiriyle benzeşen, bu
nedenle birbirinden ayırt edilmesi zor olan, aralarındaki güçlü benzerlik nedeniyle birbirinden ayırt edilmesi, dolayısıyla anlaşılması güç olan iki şeyden her birini
ifade etmek için kullanılmıştır.
Bu bağlamda Yüce Allah, Kur‘an‘da gayb alemine ait hususları bize asli halleriyle değil, bunların bizim anlayabileceğimiz tarzda benzerleriyle anlatmıştır.
Başta Hz. Peygamber olmak üzere sahabe ve onlardan hemen sonra gelen selef alimleri bu hususları olduğu halleri üzere bırakıp kendilerine iman etmekle
yetinmişlerdir.
İslam‘ın fetihler yayılması ve farklı kültürlerle etkileşim içine girmesi sonucunda ortaya birbiriyle tezat arzeden uç yaklaşımlar çıkmıştır. Bunun üzerine sonraki
dönem Ehli Sünnet anlamaya tevile yönelmiş.Netice itibarıyla müteşabih ayetlerdeki gaybi hususlarla ilgili olarak bir uçta teşbih ve tecsim, diğer uçta nefy, ta‘til
ve tahyil ve bu ikisi arasında müteahhirun Ehli Sünnet alimlerinin te‘vile dayalı yöntemi olmak üzere üç farklı yaklaşım tarzı ortaya çıkmıştır.
Bunlardan ilki, Allah Teala‘yı sonradan yaratılan varlıklar düzeyine indirgediği, ikincisi yine pek çok ayetin hil...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Ünite 11 Ders Özetleri
« Posted on: 19 Mart 2024, 09:00:10 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Ünite 11 Ders Özetleri rüya tabiri,Ünite 11 Ders Özetleri mekke canlı, Ünite 11 Ders Özetleri kabe canlı yayın, Ünite 11 Ders Özetleri Üç boyutlu kuran oku Ünite 11 Ders Özetleri kuran ı kerim, Ünite 11 Ders Özetleri peygamber kıssaları,Ünite 11 Ders Özetleri ilitam ders soruları, Ünite 11 Ders Özetleriönlisans arapça,
Logged
23 Aralık 2013, 12:24:32
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« Yanıtla #1 : 23 Aralık 2013, 12:24:32 »

1-AHİRET İNANCININ GEREKLİLİGİ NEYE BAĞLIDIR?
Tevhid anlayışına dayanan bütün ilahi dinlerde ahiret inancı mevcuttur. Zira ahiret hayatı, adil ve hakim olan bir Allah inancının olmazsa olmaz neticesidir. ġayet ahiret hayatı yoksa, Allah mefhumunun da fazla bir anlamı kalmayacaktır.

2-İSRAİLOĞULLARININ ‘SAYILI BIRKAÇ GÜN MUSTESNA BIZE ATEŞ DOKUNAMAYACAKTIR’ DEMELERİ NEYE DAYANIR?
 Kendi hevalarınca ürettikleri şu yanlış ırkçı tutumdur:  ―Yahudiler ve Hıristiyanlar «Biz Allah'ın oğulları ve sevgilileriyiz» dediler.‖ (5/18)

3-İSRAİLOĞULLARINA MEVLANIN CEVABI NASIL OLMUŞTUR?
Kur‘an‘da onların bu iddiaları çok çarpıcı bir teklifle çürütülüp boşa çıkarılmıştır: “(Ey Muhammed, onlara:) ġayet (iddia ettiğiniz gibi) ahiret yurdu Allah katında diğer insanlara değil de yalnızca size aitse ve bu iddianızda doğru iseniz haydi ölümü temenni edin (bakalım), de. Onlar, kendi elleriyle önceden yaptıkları iĢler (günah ve isyanları) sebebiyle hiç bir zaman ölümü temenni etmeyeceklerdir. Allah zalimleri iyi bilir. And olsun ki, onların hayata diğer insanlardan ve hatta Allah'a eĢ koĢanlardan da daha düĢkün olduklarını görürsün. Her biri ömrünün bin yıl olmasını ister. Oysa uzun ömürlü olması onu azabdan uzaklaĢtırmaz. Allah onların yaptıklarını görür.‖

4-CAHİLİYYE DÖNEMİNDE ARAPLARDA AHİRET İNANCI NASILIDIR?
Araplar dini bütünüyle dünyevi boyuta indirgemiş ve tamamen arzu ve isteklerini tatmine yönelmişler, buna bağlı olarak da zamanı ve dünya hayatını sonsuz kabul etmişlerdir. Kendilerini yok eden şeyin dehr/zaman olduğunu düşünen bu kimseler nazarında, ahiret inancı neredeyse tamamen yok olma noktasına gelmiştir

5-ARAPLARIN DEHR İNANCINA  DELİLİMİZNEDIR? ―Dediler ki: Hayat ancak bu dünyada yaşadığımızdır. Ölürüz ve yaşarız. Bizi ancak zaman helâk eder. Bu hususta onların hiçbir bilgisi de yoktur. Onlar sadece zanna göre hüküm veriyorlar.‖ (Casiye 45/24)
***********KURAN-I AZİMÜŞŞAN’DA  AHİRETLE İLGİLİ KAVRAMLAR **************************

6-BA’S NEDİR?
Sözlükte harekete geçirmektir.Ölümden sonraki yeniden dirilişi ifade eder.

7-AYETİ KERİMEDE BA’S NERERDE ZIKR EDİLMİŞTİR?
İnkâr edenler, kesinlikle diriltilmeyeceklerini ileri sürdüler. De ki: Hayır! Rabbime andolsun ki mutlaka diriltileceksiniz, sonra yaptıklarınız size haber verilecektir. Bu, Allah'a göre kolaydır.‖ (Teğabün 64/7)

8-NEŞR NEDİR?
Sözlükte genişlemek demektir.TANIM olarak, dünya bağlamında vakti geldiğinde bitkilerin topraktan çıkıp büyümesini ve gelişmesini, ahiret bağlamında ise ölüp toprak olan insanın kıyametin kopmasıyla birlikte yeniden dirilip hayat bulmasını ifade eder.

9-NEŞR KURAN-I KERIMDE NEREDE ZİKREDİLMİŞTİR?
Rüzgârları gönderip de bulutu harekete geçiren Allah'tır. Biz onu ölü bir bölgeye göndeririz de ölümünden sonra toprağa onunla hayat veririz. Ölülerin yeniden dirilmesi de böyle olacaktır.‖ (Fatır 35/9)

10-İHYA NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗yeniden can verip harekete geçirmek‘ tir.Terim dünya bağlamında hem yağmur sayesinde kurumuş toprağın tekrar yeşermesini, hem de insanın ilk defa dünyaya gelişini, ahiret bağlamında ise ölüp toprak olmuş kimselerin yeniden canlanıp diriltilmesini ifade eder

11-KURAN-I AZİM’DE İHYA NEREDE BAHSEDİLMİŞTİR?
Siz cansız iken size can veren Allah’ı nasıl inkar edersiniz?sonra sizi öldürecek,tekrar sizi diriltecekve sonunda ona döndürüleceksiniz(bakara 28)

12-NEŞ’ET NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗yükseltmek‘ anlamına gelir.Tanım olarak dünya bağlamında bir temel üzerinde yükseltip geliştirmek suretiyle varlık sahasına çıkarmayı, ahiret bağlamında ise kıyametle birlikte yıkılıp yok edilen varlık aleminin ahirette yepyeni bir dizayn ile tekrar yaratılıp varedilmesini ifade eder.

13-KUR’AN-I MUBİN’ DE NEŞ’ET  NASIL ZİKREDILIR NEŞ’ETTEN ?
**Şüphesiz tekrar diriltmek de O'na aittir.‖ (Necm 53/47)
**De ki: Yeryüzünde gezip dolaşın da, Allah ilk baştan nasıl yaratmış bir bakın. işte Allah bundan sonra (aynı şekilde) ahiret hayatını da yaratacaktır. Gerçekten Allah her şeye kadirdir.‖ (Ankebut 29/20)

14-KURAN-I KERİM DE HALK HAKKINDA NELER BİLDİRİLMİŞTİR?
Gökleri ve yeri yaratan, onların benzerlerini yaratmaya kadir değil midir? Evet! Elbette kadirdir. O, her Ģeyi hakkıyla bilen yaratıcıdır.‖ (Yasin 36/81)

15-AHİRETLE İLGİLİ KAVRAMLARDAN HALK NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗farklı unsurları birleştirip yeni ve güzel bir bütün oluşturmak‘ anlamına gelen bu kelime, dünya bağlamında insanın ruh ve beden olarak ilk yaratılışını, ahiret bağlamında ise varlık aleminin ahirette yeniden yaratılmasını ifade eder

16-İADE NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗bir şeyi geri döndürmek‘ anlamına gelen bu kelime, Kıyametin kopmasıyla yok olan mevcudatı ikinci bir yaratmayla yeniden varetmeyi ifade eder

17-AVDETTEN KURANI KERIMDE HANGI AYETLERLE BAHSEDILMİŞTİR?
**İlkin sizi yarattığı gibi (yine O'na) döneceksiniz.‖ (A‘raf 7/29)
**Allah önce yaratır, ölümünden sonra tekrar diriltir. Sonunda O'na döneceksiniz.‖ (Rum 30/11

18-BA’SERA NEDİR? HANĞİ AYETİ KERİMEDE ZİKREDİLMİŞTİR?
 Sözlükte asli olarak =üstü kapalı olan bir şeyi açığa çıkarmak‘ anlamına gelen bu kelime, ölüp toprak altına gömülen varlıkların Kıyametin kopmasıyla birlikte kabirlerinden kalkıp yeniden diriltilmesini ifade eder
**Kabirlerin içindekiler dıĢarı çıktığı zaman.‖ (İnfitar 82/4)

19-HURUC  NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗açığa çıkarmak‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatında ölüp gidenlerin Kıyametten sonra diriltilip yeniden ortaya çıkartılmalarını ifade eder

20-HURUC KURAN-I KERİM DE NEREDE ZİKREDİLMİŞTİR?
**O gün insanlar bu sesi gerçekten işiteceklerdir. işte bu, çıkış günüdür.‖ (Kaf 50/42),
**Sizi ondan (topraktan) yarattık; yine sizi oraya döndüreceğiz ve bir kez daha sizi ondan çıkaracağız.‖ (Taha 20/55)

21-AHİRETLE İLGİLİ BİR KAVRAM OLAN KIYAM NEDİR KURANI KERİM DE NERELER DE ZİKREDİLMİŞTİR?
Sözlükte asli olarak ‗ayağa kalkmak‘ anlamına gelen bu kelime, Kıyamet günü‘ şeklinde isim tamlaması olarak ölüp giden her şeyin Kıyametin kopuşuyla birlikte yeniden dirilip ayağa kalkmasını ifade eder.Kuranı kerim de;
**Sonra ona bir daha üflenince, bir de ne göresin, onlar ayağa kalkmış bakıyorlar!‖ (Zümer 39/68)

22-RUCU NEDİR? KURANI KERIMDE NASIL ZIKREDILMIŞTIR?
 Sözlükte asli olarak ‗geri dönmek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatını yaşadıktan sonra ölüp giden kimselerin ahirette Allah‘ın huzuruna geri döndürülmelerini ifade eder أَ
**Sizi sadece boş yere yarattığımızı ve sizin hakikaten huzurumuza geri getirilmeyeceğinizi mi sandınız?‖ (Müminun 23/115)

23-RADD NEDİR?KURAN-I MUBİN DE ZIKRI NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗bir şeyi geri döndürmek‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatına imtihan için gönderilen insanoğlunun ahirette Allah‘ın huzuruna geri döndürülmelerini ifade eder
**De ki: Sizin kendisinden kaçtığınız ölüm, muhakkak sizi bulacaktır. Sonra da görüleni ve görülmeyeni bilen Allah'a döndürüleceksiniz de O size bütün yaptıklarınızı haber verecektir.‖ (Cuma 62/8)

24-MASIR NEDİR ? NASIL ZİKREDİLMİŞTİR?
Sözlükte asli olarak ‗aslına dönüş‘ anlamına gelen bu kelime, dünya hayatını yaşayıp ölen kimselerin ahirette Allah‘ın huzuruna dönüşlerini ifade eder
Şüphesiz biz diriltir ve öldürürüz. Dönüş de ancak bizedir. (Kaf 60/43)

25-MEÂB NEDİR?
  Sözlükte asli olarak ‗dönüp dolaşıp varacağı yere ulaşmak‘ anlamına gelen bu kelime, insanoğlunun dünya hayatında farklı işlere yöneldikten sonra ölüp ahirette Allah‘ın huzuruna varıp ulaşmasını ifade eder.
**Doğrusu onların dönüşü Bize'dir.‖ (Gaşiye 88/25
**De ki: «Bana, sadece Allah'a kulluk etmem ve O'na ortak koşmamam emrolundu. Ben yalnız O'na çağırıyorum ve dönüş de yalnız O'nadır.‖ (Ra‘d 13/36)

26-HAŞR NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗toplamak‟ anlamına gelen bu kelime, yaratılıp yeryüzüne gönderilen ve burada bir ömür geçiren insanoğlunun öldükten sonra Rabbinin huzurunda toplanıp bir araya gelmesini ifade eder

27-HAŞR’IN KURAN-I KERİM DE ZIKRI NASILDIR?
Sizi yeryüzünde yaratıp yayan O'dur ve O'nun huzurunda toplanacaksınız.‖ (Müminun 23/79)

28-İNKİLAP NEDİR? KURANI KERİM DE ZIKRI NEDİR?
Sözlükte asli olarak ‗dönüşmek‟ anlamına gelen bu kelime, belli bir yapıyla dünyaya gelen ve burada farklı tecrübeler yaşayan insanın ölümünden sonra ahirette yepyeni bir yaratılışla Rabbine dönüp ulaşmasını ifade eder
Biz, dediler: şüphesiz Rabbimize döneceğiz.‖ (A‘raf 7/125)

29-MÜNTEHÂ NEDİR? KURAN I KERİM DE ZIKRI NASILDIR?
 Sözlükte asli olarak bir şeyin son bulduğu nihai nokta‘ anlamına gelen bu kelime, insanoğlunun ölümden sonra Kıyametle birlikte ulaşacağı son varış yerinin Rabbinin huzuru olmasını ifade eder
**Ve şüphesiz en son varış Rabbinedir.‖ (Necm 53/42)

30-LiKÂ NEDİR?
 Sözlükte asli olarak karşılaşıp buluşma‘ anlamına gelen bu kelime, insanoğlunun ahirette Rabbine kavuşup onunla buluşmasını ifade eder
**Kim Allah'a kavuĢmayı umuyorsa, bilsin ki Allah'ın tayin ettiği o vakit elbet gelecektir. O, her Ģeyi işiten ve bilendir.‖ (Ankebut 29/5)

31-CEHENNEM TASVIRI OLAN BIR AYETE ÖRNEK VERİNİZ?
“(Resûlüm!) Dehşeti her şeyi kaplayan kıyametin haberi sana geldi mi? O gün bir takım yüzler zelildir, durmadan çalışır, (fakat boşuna) yorulur, kızgın ateşe girer. Onlara kaynar su pınarından içirilir. Onlar için kuru dikenden başka yemek yoktur, o ise ne besler ne de açlığı giderir. O gün bir takım yüzler de vardır ki, mutludurlar; (dünyadaki) çabalarından hoşnut olmuşlardır, yüce bir cennettedirler. Orada boş bir söz işitmezler. Orada (cennette) devamlı akan bir pınar, orada yükseltilmiş tahtlar, konulmuş kadehler, sıra sıra dizilmiş yastık...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes