1- Peygamber (s.a.v.) Efendimize ve âline zekat helal kılınmamıştır.
2- Peygamber'in (s.a.v.) alinden maksat, müctehidlerin çoğuna göre, Haşim oğullarıdır; bir kısmına göre ise, Muttalib oğulları da buna dahildir.
3- Haşim oğullarının azat ettikleri kölelere zekatın helal olup olmadığı ihtilaf konusudur. Ebu Rafı' hadisinden onlara da helal olmadığı anlaşılıyor. Ancak müctehidlerin biv kısmı bu konuda başka delil ve rivayetler toplayarak farklı bir hüküm çıkarmışlardır.
bulu
4- Peygamber (s.a.v.) Efendimizin zevceleri ile Haşim oğullarının zevceleri bu hükmün kapsamına girmekte midir? İbn Battal, fukahanın bu konuda görüşünü naklederken, zevcelerin bu hükmün dışında kaldığını belirtmişse de İbn Kudame el-Muğni'de, Hz. Aişe'nin (r.a.) şöyle dediğini rivayet etmiştir:
"Şüphesiz ki biz Muhammed'in aline zekat helal değildir."
Hafız İbn Hacer bu hadisin Hz. Aişe'ye isnadının hasen olduğunu belirtmiştir. İbn Münîr de İbn Battalın görüşüne katılarak onlara zekat vermenin haram olmadığına dikkat çekmiştir.
Bu meseleyi yeni öğrenmiş bulunuyorum inşaallah ilim meclislerinde istifadeye sunar ümmeti Muhammedin bilgilenmesine vesile olur Allahın rızasına mazhar olmaya çalışırız...
Allah razı olsun.
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın