Konu Başlığı: Hayızlıyken Kadınlardan Uzak Durulması Gönderen: Ekvan üzerinde 14 Mart 2011, 15:23:55 Hayızlıyken Kadınlardan Uzak Durulmasının Emredilmesi Ve Temizlendiklerinde Onlara Nasıl Yaklaşılacağı Yüce Allah buyuruyor ki: Sana ay hâlini soruyorlar. De ki: "O {yani, ay hâli) bir ezadır. Onun için ay halindeyken kadınlardan {yani, onlarla cima etmekten} itizal edin {çünkü bu haldelerken onlarla cima etmek haramdır!, tâ temizleninceye (yani, gusledinceyel kadar onlara yaklaşmayın {yani, onlarla cima etmeyin}. Temizlendikleri {yani, guslettikleri! vakit, Allah'ın size emrettiği yerden (yani, ay hâlinde iken size yasak olan fercten} onlara varın. Gerçekten Allah tevbe edenleri sever ve temizlenenleri {yani, hadesten, cü-nüblükten temizlenenleri} sever. (Bakara/222) Dedi: Bu âyet nazil olunca Müslümanlar ay halindeyken kadınları bulundukları evlerden başka bir yere çıkardılar. Durum Nebî'ye (s.a) ulaşınca şöyle buyurdu: Size sadece ferclerinden uzak kalmanız emrolun-du. Yahudiler Müslümanlara, "Kadınlarla cima, ancak sırtüstü yatmaları hâlinde helâl olur. Biz -Tevrat'ı kasde-derek— Allah'ın kitabında, kadınlarla sırtüstü olması dışında cima etmenin Allah nezdinde bir pislik olduğunu görüyoruz" dediler. Müslümanlar, Yahudilerin kendilerine söylediklerini Nebî'ye bildirince, Yüce Allah'ın şu buyruğu nazil oldu: Kadınlarınız {yani, kadınlarınızın fercleri} sizin için bir harstır (yani, çocuk için bir tarladır}, O halde harsınıza {yani, çocuğun ekim yeri olan kadınların ferclerine} dilediğiniz gibi varın {yani, fercten olmak şartıyla, nasıl isterseniz öyle yaklaşın: ister yatarak, ister oturarak, ister diz çökmüş vaziyette, ister ayakta, ister arkadan, ister on-î den... nasıl arzu ederseniz kadınlarınızla öyle cima , edin} ve kendiniz için bir takdimde bulunun (bu-, nunla, çocuklar kasdedümektedir} ve Allah'a itti-, ka edin (önce onlara, "Hayızlıyken kadınlara yaklaşmayın" buyurarak öğüt vermekte, ardından da onları korkutarak şöyle buyurmaktadır:} ve bilin ki, muhakkak siz O'na mülâhi olacaksınız (O da size amellerinizin karşılığını verecektir}. Müminleri (yani, Allah'ın emir. ^rini, yasaklarını ve cenneti tasdik edenleri} müjdele! (Bakara/222-223) Bize Mukâtil Katâde'den, o Enes b. Mâlik'ten, o da Rasûlullah'tan (s.a) şöyle buyurduğunu nakletti: Kendisi hayattayken, ergenlik yaşına ulaşmadan üç çocuğu ölen kimse için onlar cehennem ateşine karşı bir perde olurlar. Dedi: Nebî'den (s.a) bize şöyle buyurduğu ulaşmıştır: Her kim üç kız çocuğuna, yahut da o kadar sayıda hür kadına, yahut da iki kişiye bakacak ve ihtiyaçlarını karşılayacak olursa Allah onu cehennem ateşinden korur. Dedi: Bize Mukâtil 'Amr b. Şu'ayb'tan, o babasından, o dedesinden, o da Nebî'den (s.a) şöyle rivayet etti: Kadınlara dübürden yaklaşmak, küçük lûtîliktir. Mukâtil dedi: Zinakârm haddi ile lûtînin haddi aynıdır; fakat lûtînin günahı -Allah nezdinde- daha büyüktür. Mukâtil 'Amr b. Şu'ayb'tan, o babasından, o da dedesinden rivayet ettiğine göre Nebî (s.a) şöyle buyurmuştur: Her kim kan gelmekte iken hayızlı kadınla cima ederse, yarım dinar sadaka versin. Dedi: Mukâtil, on günden fazla kan gören istihâzeli kadın hakkında dedi ki: Hayız günleri kadar bekler, -bu sürenin sonu ise on günün tamamlanmasıdır— sonra her gün Öğle namazı vaktinde bir defa gusleder ve bez bağlar, sonra namaz kılar. Her vakit namaz için ayrı abdest alır, kocası da ona yaklaşır. Doğum yapıp kırk günden fazla kan gören kadın hakkında da dedi ki: Ömer (r.a) şöyle dedi: "Kırk gün tamamlandığı halde kan gelmeye devam ederse o, istihâze kanı sayılır. Bu durumda kadın gusledip bez tutunduktan sonra namaz kılabilir, kocası da ona yaklaşabilir." Dedi: Mukâtil dedi: Böyle bir kadın istihâze kam gören kadın durumundadır. Her gün öğle namazı vaktinde gusleder, sonra bez tutunur ve her vakit namaz için ayrı bir abdest alır. [208] [208] Mukatil B. Süleyman, Ahkam Ayetleri Tefsiri, İşaret yayınları: 198-200. |