Konu Başlığı: Mezi Gönderen: Safiye Gül üzerinde 05 Nisan 2011, 11:10:27 23. Mezi [448]
38. Hz. Ali (r.a)'tan rivayet edilmiştir: "Muhammed ibnu'l-Hanefiyye dedi ki: Hz. Ali der ki: "Ben, mezisi çok olan biriydim. Peygamber (s.a.v)'e meziyi sormaya, kızının ben (im nikahım altın)da olması sebebiyle utanıyordum. Bunun üzerine Mikda-d'a, (mezinin durumunu) Peygamber (s.a.v)'c sormasını istedim, O da, ona (mezi ile ilgili) sordu. Peygamber (s.a.v): (Mezi gören kimse,) cinsel organını yıkar ve abdest alır' diye cevap verdi. [449] Bu lafız, Buhârî ve Müslim'e aittir. Buhârî'nin, Ebu Abdurrahman es-Sülemî yolundan yaptığı rivayet şu şekildedir: "Ben bir kimseye, (mezi ile ilgili) Peygamber (s.a.v)'e sormasını istedim. (O da sordu.) Bunun üzerine Peygamber (s.a.v): Abdest al ve cinsel organını yıka1 diye cevap verdi.[450] Müslim'in, Abdullah yolundan yaptığı rivayet ise şu şekildedir: Ali der ki: Mikdad b. Esvedi, Resulullah (s.a.v)'e gönderdik. Mik-dad, ona; insanın, kendisinden çıkan mezi ile ilgili ne yapacağım sordu. O da: Abdest al ve cinsel organını yıka1 diye cevap verdi. [451] Ebu Dâvud'da, Urve yoluyla Hz. Ali'nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: Ali, Mikdad'a şöyle dedi diyerek (bir önceki Süleyman b. Yesâr'ın riva-yetindekilerin) benzerini zikretti. Sonra Urve der ki: Mikdad, Resulullah (s.a.v)'e (mezi kimsenin durumunu) sordu. O da: Cinsel organını ve hayalarım yıkasın [452] diye cevap verdi. [453] Ebu Davud'un başka bir rivayetinde, Peygamber (s.a.v)'in; Hayalarını" ifadesini zikretmediği belirtilmektedir. [454] Ebu Davud'un Hz. Ali'den yaptığı diğer bir rivayeti de şu şekildedir: Ben, mezisi çok gelen biriydim. (Sperme kıyas ederek) yıkanmaya başladım. Öyle ki sırtım çatladı. Bunun üzerine durumu Peygamber (s.a.v)'e anlattım yada anlatıldı. O da: Böyle yapma! Meziyi gördüğünde, Cinsel organını yıka ve namaz için abdest aldığın gibi abdest al. Sperm çıktığında ise, yıkan' diye cevap verdi.[455] Tirmizî'nin rivayetinde ise Hz. Ali şöyle der: Peygamber {s.a.v)'e, mezi ile ilgili soru sordum. O da: Meziden dolayı (namaz) abdesti alman ve sperm (meni) den dolayı ise boy abdesti alman gerekir' buyurdu.[456] Nesâî'nin Hz. Ali'den yaptığı bir rivayet ise şu şekildedir: Ben, mezisi çok gelen biriydim. Peygamber (s.a.v)'in kızı (Farıma nikahım) altında idi. Bundan dolayı (mezinin durumunu) ona sormaya utandım. Dolayısıyla yanımda oturan birisine, bunu, Peygamber (s.a.v)'e sormasını söyledim. O adam da, Peygamber (s.a.v)'e (mezinin durumunu) sordu. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v): (Mezi gelince,) abdest almak gerekir' diye cevap verdi. [457] Yine Nesâî'nin Hz. Ali'den yaptığı diğer bir rivayet ise şu şekildedir: Mikdad'a: Bir kimse, ailesiyle, cinsel ilişki yapmaksızın oynaştığında mezi gelirse ne yapmalıdır? diye bunu Peygamber (s.a.v)'e sor. Çünkü ben, Peygamber (s.a.v)in kızı (nikahım) altında olduğundan ötürü bunu sormaya utanıyorum' dedim. O da, (bu meseleyi) Peygamber (s-.a.v)'e sordu. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v): Cinsel organını yıkar ve namaz abdesti gibi abdest alır' diye cevap verdi. [458] Yine Nesâî'nin Hz. Ali'den yaptığı başka bir rivayet ise şu şekildedir: Ammâr'a, Peygamber (s.a.v)'in kızının (benim nikahım) altında olmasından ötürü (mezi meselesini) Resulullah (s.a.v)'den sormasını istedim. O da bu meseleyi Peygamber' sordu.) Bunun üzerine Peygamber (s.a.v): Mezi için abdest almak yeterlidir' diye cevap verdi. [459] Yine Nesâî'nin, Abdullah ibn Abbâs yoluyla Hz. Ali'den yaptığı rivayet şu şekildedir: Ali, Mikdad ve Ammâr aralannda konuşuyorlardı. Ali: Benden çok mezi akıyor, kızı nikahım altında olduğundan dolayı Resulullah (s.a.v)'e (mezi meselesini) sormaya utanıyorum. İkinizden birisi benim (bu meselemi) sorsa' dedi. Bunun üzerine ikisinden birisi -hangisi olduğunu unuttum- (mezi meselesini) Resulullah (s.a.v)'e sordu. Bunun üzerine Resulullah (s.a.v): O, mezidir. Kimden akarsa, cinsel organını yıkasın. Namaz ab-desti gibi abdest alsın1 diye cevap verdi. [460] Yine Nesâî'nin, Hz. Ali'den yaptığı rivayet şu şekildedir: Ben, mezisi çok gelen biriydim. Birisine (bu mezi meselesini) Peygamber (s.a.v)'e sormasını istedim. O da (bu meseleyi) ona sordu. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v); Abdest almak gerekir' diye cevap verdi.[461] Yine Nesâî'nin bir rivayetinde, Abdest al ve cinsel organım yıka" ifadesi geçmektedir.[462] Yine Nesâî'nin bir rivayetinde, Cinsel organım yıkasın ve namaz abdesti gibi abdest alsın" ifadesi geçmektedir.[463] Yine Nesâî'nin, Râfi' b. Hadîc'den yaptığı rivayet ise şu şekildedir: Ali, Ammâr'a; meziyi Resulullah (s.a.v)'den sormasını istedi. Resulullah (s.a.v): Cinsel organını yıkar ve abdest alır' diye cevap verdi.[464] [448] Erkeklerden çıkan maddeler dört çeşittir: a. İdrar: İdrar, ittifakla necistir. Affedilen mikdarı aştığı takdirde yıkanması şarttır. b. Vedî: Bazen idrarın peşinden çıkan yapışkan bir maddedir. Bu da idrar gibi necistir. c. Meni (=sperm): Şehvetten dolayı akan sıvıdır. Boy abdestini gerektirir. d. Mezi: Beyaza benzeyen yapışkan bir sıvıdır. Oynaşma veya öpüşme esnasında bazen erkekten yada kadından gelir. Pistir. Fakat boy abdestini gerektirmez. Bundan dolayı ancak abdest almak gerekir. Soru sormak ve fetva istemek hususunda vekil tayin etmek caizdir. Kişinin, hanımın yakınlarıyla, örfen ayıp kabul edilen meselelerde direkt olarak konuşmayıp bir aracı kişiyle çözümlemesi uygundur, (ç) [449] Buhârî, İlm 51, Vudû1 34, Gusl 13; Müslim, Taharet 17 (303); Ebu Dâvud, Taharet 82 (206, 207, 208, 209); Tirmizî, Taharet 83 (114); Nesâî, Taharet 112, Gusl 28; İbn Mâce, Taharet 70 (504); Ahmed b. Hanbel, 1/124, 126 [450] Buhârî, Gusl 13 [451] Müslim, Hayz 19 (303) [452] Şafiîlere ve Hanefilere göre; necaset mahallinin yıkanması yeterlidir. Dolayısıyla meziden dolayı erkeklik organıyla birlikte hayalarda yıkanmalıdır, (ç) [453] Ebu Dâvud, Taharet 82 (208) [454] Ebu Dâvud, Taharet 82 (209} [455] Ebu Dâvud, Taharet 82 (206) [456] Tirmizî, Taharet 83 (114) [457] Nesâî, Taharet 112 [458] Nesâî, Taharet 112 [459] Nesâî, Taharet 112 [460] Nesâî, Gusl 28 [461] Nesâî, Gusl 28 [462] Nesâî, Gusl 28 [463] Nesâî, Gusl 28 [464] Nesâî, Taharet 112 |