> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 4. Sınıf Sınav Soruları > Tasavvuf I Sınav Soruları
Sayfa: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Tasavvuf I Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 53980 defa)
13 Aralık 2010, 00:13:49
Cessas

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 35


« Yanıtla #25 : 13 Aralık 2010, 00:13:49 »



Aleykum selam, soruları düzenledim.Selam ve dua ile...



             sa, tasavvuf sorularından 21. sorunun cevabını bulamadım, size zhmet olmazsa onun cevabı yazabilirmisiniz..cezaakellahu hayran..sa
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2010, 00:14:56 Gönderen: Cessas »
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Tasavvuf I Sınav Soruları
« Posted on: 19 Nisan 2024, 22:53:29 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Tasavvuf I Sınav Soruları rüya tabiri,Tasavvuf I Sınav Soruları mekke canlı, Tasavvuf I Sınav Soruları kabe canlı yayın, Tasavvuf I Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku Tasavvuf I Sınav Soruları kuran ı kerim, Tasavvuf I Sınav Soruları peygamber kıssaları,Tasavvuf I Sınav Soruları ilitam ders soruları, Tasavvuf I Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
13 Aralık 2010, 00:53:56
yüsra72

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 81


« Yanıtla #26 : 13 Aralık 2010, 00:53:56 »

21)Felsefî ve dinî mistikler ayırımı göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?



  Bir'e ve bütüne ulaşma Plotinus (205-270) ve İskenderiye Okulu’nun temsil ettiği felsefî mistisizm’dir.
  Dini mistiklere göre vecdin hedefi doğrudan doğruya Tanrı'ya varmak, O’nun kendisiyle birleşmek, visâl halinde olmak ve O’nda kaybolmaktır.
  Felsefi ve dini ayrımı yapılmakla birlikte, felsefî mistisizm ile dini mistisizm arasında yakın bir ilişkinin ve akrabalığın varlığından söz edilir. Hind mistisizminin Plotinus’un yakın akrabası olması gibi.
  Felsefi mistikler vecd’in amacını Bir’e ve bütüne varmakta bulmakla beraber, Tanrı'yı bu bir ve bütünde mündemiç görmezler. ****


  Felsefî mistiklere göre vecd’in gayesi, zihin yolu ile varılması mümkün olmayan Bir’e, bütüne ulaşmaktır.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
13 Aralık 2010, 12:18:09
elifsnmz

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 8


« Yanıtla #27 : 13 Aralık 2010, 12:18:09 »

"Tebe-i tabiîn" döneminde iyice genişleyen İslâm dünyasında refah seviyesi yükseldikçe halkın ibadet ve zühd konularına yönelenlerine yeni bir takım adlar verilmeye başlandı.” Aşağıdaki adlardan hangisi bu dönemde sufilere verilen isimlerdin değildir?



  Nâsik 
  Abid 
  Salik 
  Zâhid 
  Bekkâ 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
13 Aralık 2010, 12:37:51
elifsnmz

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 8


« Yanıtla #28 : 13 Aralık 2010, 12:37:51 »

“Kişi mü’min olduğu halde zina etmez, hırsızlık yapmaz.” (İbn Mâce, Fiten 3) hadisi aşağıdakilerden hangisini ifade eder?



  Kişinin haram fiil işlediğinde İslâm’dan çıkmamakla birlikte, iman açısından yara aldığını gösterir. 
  Hırsızlık yapan hırsızlık anında hem Müslüman hem de mü’mindir. 
  Zina eden zina anında Müslüman olmakla birlikte mü’min değildir. 
  Kişi haram fiil işlediğinde İslam’dan çıkmakla birlikte, iman açısından bir yara almaz. 
  Hiçbiri 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
14 Aralık 2010, 14:18:32
ahmett

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 51


« Yanıtla #29 : 14 Aralık 2010, 14:18:32 »

şunun cevabı ne acaba
 Asıl adı Levâkihul-envâr fî tabakâti’l-ahyâr olan eser aşağıdakilerden hangisidir?



  Tezkiratü’l-evliyâ 
  el-Kevâkibü’d-dürriyye 
  Tezkiratü’l-evliyâ 
  Tabakâtü’l-evliyâ 
  et-Tabakâtü’l-kübr
ben ee dedim ama bilmem hiç derslere bakmadım

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes