> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 4. Sınıf Sınav Soruları > Tasavvuf I Sınav Soruları
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Tasavvuf I Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 53974 defa)
01 Aralık 2010, 14:13:40
yüsra72

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 81


« Yanıtla #10 : 01 Aralık 2010, 14:13:40 »



2 ) Osmanlı dönemi tasavvuf ricali, tarikatları ve tekkeleriyle ilgili yapılmış doktora çalışmaları ve müellifleri göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


  Hür Mahmut Yücer: “XX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf” 
  Metin İzeti: “Balkanlarda Tasavvuf”**** 
  Reşat Öngören: “XVII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf” 
  Necdet Yılmaz: “XVIII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf” 
  Ramazan Muslu: “XIX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf
3 ) Aşağıdakilerden hangi müellif eserinde itikadi konularla birlikte tasavvufî kavramları da açıklamıştır?


  Ali b. Osman el-Cüllâbî el-Hücvirî 
  Ebû Bekir Kelâbâzî *****
  Hâris b. Esed Muhasibi 
  Hakîm Tirmizî 
  Ebû Nasr Serrâc 
4 ) “Tasavvuf kurduğu müesseselerle ferd planında olduğu kadar, toplum planında da hizmetler ifâ etmiştir. Tasavvuf bir halk hareketi olduğundan, tarikat ve tekkeler, tasavvufun kurduğu sosyal kurumlar olarak hizmet etmişlerdir. Bilgili-cahil, zengin-fakir herkes, tasavvufun kaynaştıran bünyesinde yek-vücûd haline gelmiştir. Tekkeler, imaretler, sosyal hayatın birer parçası konumundadır.”

Yukarıdaki ifadeler Tasavvufla hangi ilmin irtibatına işaret etmektedir



  Tasavvuf-Sosyoloji  *****
  Tasavvuf-Ekonomi 
  Tasavvuf-Ahlak 
  Tasavvuf-Psikoloji 
  Tasavvuf-Felsefe 

5 ) Aşağıdaki Tasavvuf Klasiklerinden Eser- Müellif eşlemesinde hangisi yanlıştır?

  Kûtü’l-kulûb- Ebû Bekir Kelâbâzî  *****
  el-Luma’- Ebû Nasr Serrâc 
  Riâye li-hukûkıllah-Hâris b. Esed Muhasibi 
  er-Risâle-Abdülkerim Kuşeyrî 
  Hatmü’I-velâye-Hakîm Tirmizî 

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Tasavvuf I Sınav Soruları
« Posted on: 19 Nisan 2024, 11:22:23 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Tasavvuf I Sınav Soruları rüya tabiri,Tasavvuf I Sınav Soruları mekke canlı, Tasavvuf I Sınav Soruları kabe canlı yayın, Tasavvuf I Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku Tasavvuf I Sınav Soruları kuran ı kerim, Tasavvuf I Sınav Soruları peygamber kıssaları,Tasavvuf I Sınav Soruları ilitam ders soruları, Tasavvuf I Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
02 Aralık 2010, 03:44:55
seyyal

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #11 : 02 Aralık 2010, 03:44:55 »

Sınav Şartlarını Kabul Ediyorum
 
1 ) Felsefî ve dinî mistikler ayırımı göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?



  Bir'e ve bütüne ulaşma Plotinus (205-270) ve İskenderiye Okulu’nun temsil ettiği felsefî mistisizm’dir. 
  Dini mistiklere göre vecdin hedefi doğrudan doğruya Tanrı'ya varmak, O’nun kendisiyle birleşmek, visâl halinde olmak ve O’nda kaybolmaktır. 
  Felsefi ve dini ayrımı yapılmakla birlikte, felsefî mistisizm ile dini mistisizm arasında yakın bir ilişkinin ve akrabalığın varlığından söz edilir. Hind mistisizminin Plotinus’un yakın akrabası olması gibi. 
  Felsefi mistikler vecd’in amacını Bir’e ve bütüne varmakta bulmakla beraber, Tanrı'yı bu bir ve bütünde mündemiç görmezler. 
  Felsefî mistiklere göre vecd’in gayesi, zihin yolu ile varılması mümkün olmayan Bir’e, bütüne ulaşmaktır. 

2 ) “Dualar, tevhidler, naatler, münâcât, ilâhî, vird, zikir ve medhiyeler… İbn Arabî, İmam Gazzâlî, İbn Fârıd, Yâfiî, Nablûsî, Atâullah İskenderânî ve Ebû Hayyân gibi şahıslar nesir ve nazımda şaheserlerini meydana getirmişlerdir.”

Yukarıdaki ifadeler Tasavvufun hangi alanla ilgisine işarettir?

 



  Tasavvuf-Eğitim 
  Tasavvuf-Edebiyat 
  Tasavvuf-Ahlak 
  Tasavvuf-Felsefe 
  Tasavvuf-Terbiye 

3 ) Aşağıdakilerden hangisi kalbin özellikleriyle ilgili değildir?



  Kasvetli kalp günah lekeleriyle kirlenmiş, kararıp katılaşmış kalptir. 
  Övülen kalp, safvet özelliğine sahip, içinde Allah sevgisinden başka bir şeyin yer almadığı “selim kalp”tir. 
  “Sonra kalpleriniz katılaştı da katılıkta taş gibi oldu. Hattâ daha da ileri. Taşlardan öyleleri vardır ki, içinden ırmaklar fışkırır.” âyeti kasvetli kalbi anlatır. 
  Kur’an’da kalbin safvet ve kasvet şeklinde birbirine zıd iki vasfından söz edilir. Bunlardan biri övülürken, diğeri yerilmektedir. 
  “Zalimler topluluğuyla oturma!” (el-En'âm, 6/68) âyeti kalbi kasvetli olanlarla oturmamayı teşvik eder. 

4 ) Ebû Dâvûd’un kaydettiğine göre Hz. Peygamber (a.s.) …………… (r.a.)’e şöyle buyurmuştur: “Ya …………… infak et! İnfak etmekle Arş’ın sahibinin senin malını azaltacağından korkma!” hadisindeki boşluklara aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?



  Hz. Âişe, Aişe 
  Hz. Osman, Osman 
  Ebû Hureyre, Ebâ Hureyre 
  Hz. Ebû Bekir, Ebâ Bekir 
  Bilal-i Habeşî, Bilal 

5 ) İlk Tasavvvuf Klasik eseri sayılan ve Kuşeyrî ve Gazzâlî gibi mutasavvıflara kaynaklık eden eser aşağıdakilerden hangisidir?



  Hatmü’I-velâye 
  Keşfü’l-mahcûb 
  Kûtü’l-kulûb 
  el-Luma’ 
  Riâye li-hukûkıllah 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
03 Aralık 2010, 00:24:34
hakan7285

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #12 : 03 Aralık 2010, 00:24:34 »

arkadaşlar ne diyelim allah razı olsun eliniz dert görmeesin
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
04 Aralık 2010, 01:07:42
@LEYLİ@

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 23


« Yanıtla #13 : 04 Aralık 2010, 01:07:42 »

1)Mutasavvıflardan bazıları genellikle hece veznini kullanan, sanat endişesinden uzak, talimi mahiyette şiir söyleyen tekke edebiyatı mensubu olarak kabul edilmiştir. Aşağıdakilerden hangisi Tekke Edebiyatı mensuplarından değildir?



  Hacı Bayram Velî 
  Yunus Emre 
  Ahmed Yesevî 
  Şeyh Galib  @@@
  Eşrefoğlu 

2)Aşağıdakilerden hangisi mistik tecrübenin özelliklerinden değildir?



  Pasiftir 
  Kendisini zorla kabul ettirir 
  Kalıcıdır  @@@
  Vasıtasızdır 
  İzahı imkansızdır 

3)Nereye yönelirseniz Allah’ın yüzü (zâtı veya kıblesi) oradadır.” (el-Bakara 2/115) âyeti aşağıdaki kavramlardan hangisini doğrudan ifade eder?



  Vâsıl 
  Zâhid 
  Mutmein 
  Müstakim 
  Muhsin@@@

 4)Aşağıdaki Tasavvufun özellikleri ile ilgili söylenenlerden hangisi yanlıştır?


 
Tasavvuf kitabî bir ilimdir. @@@
 
Tasavvuf, tatmak ve yaşamakla, manevî tecrübe ile anlaşılan hâl İlmidir, kaal ilmi değildir.
 
Tasavvuf bilgisinin konusu "ma'rifetullah"tır.
 
Tasavvuf tatbikî bir ilim olduğundan, mürşid ya da şeyh denilen üstad nezdinde ve terbiyesi altında öğrenilir.
 
Tasavvuf mâverâe'l-akl bir ilimdir

YENİ SORULAR!..
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
05 Aralık 2010, 00:13:38
sevket

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #14 : 05 Aralık 2010, 00:13:38 »

5 )
Tasavvuf Klasileri arasında kendisinden öncekilerden farklı olarak tekke hayatı ve halvet âdâbı gibi konulara da yer veren eser aşağıdakilerden hangisidir?

er-Risâle
el-Fütûhâtü’l-Mekkiyye
Kûtü’l-kulûb
Fusûsü’l-hikem
Avârifu’l-maârif****

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes