2 ) Osmanlı dönemi tasavvuf ricali, tarikatları ve tekkeleriyle ilgili yapılmış doktora çalışmaları ve müellifleri göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Hür Mahmut Yücer: “XX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Metin İzeti: “Balkanlarda Tasavvuf”
Reşat Öngören: “XVII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Necdet Yılmaz: “XVIII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Ramazan Muslu: “XIX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf
3 ) Aşağıdakilerden hangi müellif eserinde itikadi konularla birlikte tasavvufî kavramları da açıklamıştır?
Ali b. Osman el-Cüllâbî el-Hücvirî
Ebû Bekir Kelâbâzî
Hâris b. Esed Muhasibi
Hakîm Tirmizî
Ebû Nasr Serrâc
4 ) “Tasavvuf kurduğu müesseselerle ferd planında olduğu kadar, toplum planında da hizmetler ifâ etmiştir. Tasavvuf bir halk hareketi olduğundan, tarikat ve tekkeler, tasavvufun kurduğu sosyal kurumlar olarak hizmet etmişlerdir. Bilgili-cahil, zengin-fakir herkes, tasavvufun kaynaştıran bünyesinde yek-vücûd haline gelmiştir. Tekkeler, imaretler, sosyal hayatın birer parçası konumundadır.”
Yukarıdaki ifadeler Tasavvufla hangi ilmin irtibatına işaret etmektedir?
Tasavvuf-Sosyoloji
Tasavvuf-Ekonomi
Tasavvuf-Ahlak
Tasavvuf-Psikoloji
Tasavvuf-Felsefe
5 ) Aşağıdaki Tasavvuf Klasiklerinden Eser- Müellif eşlemesinde hangisi yanlıştır?
Kûtü’l-kulûb- Ebû Bekir Kelâbâzî
el-Luma’- Ebû Nasr Serrâc
Riâye li-hukûkıllah-Hâris b. Esed Muhasibi
er-Risâle-Abdülkerim Kuşeyrî
Hatmü’I-velâye-Hakîm Tirmizî
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın