> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 4. Sınıf Sınav Soruları > İslam Hukuku II Sınav Soruları
Sayfa: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İslam Hukuku II Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 35565 defa)
14 Nisan 2011, 03:03:30
burakeff

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 17


« Yanıtla #25 : 14 Nisan 2011, 03:03:30 »



Gasb hükümleriyle ilgili olarak Hanefî Mezhebine göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?



  Gâsıb gasbettiği malın yalnızca aynını tazmin etmekle yükümlüdür. 
  Gâsıb gasbettiği malı tazminle yükümlü değildir. 
  Gâsıb gasbettiği malın hem aynını hem de menfaatini tazminle yükümlüdür. 
  Gâsıb gasbettiği malı, yalnızca bu mal hala elinde ise geri vermekle yükümlüdür. 
  Gâsıb gasbettiği malın yalnızca menfaatini tazminle yükümlüdür. 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: İslam Hukuku II Sınav Soruları
« Posted on: 01 Mayıs 2024, 18:19:37 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: İslam Hukuku II Sınav Soruları rüya tabiri,İslam Hukuku II Sınav Soruları mekke canlı, İslam Hukuku II Sınav Soruları kabe canlı yayın, İslam Hukuku II Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku İslam Hukuku II Sınav Soruları kuran ı kerim, İslam Hukuku II Sınav Soruları peygamber kıssaları,İslam Hukuku II Sınav Soruları ilitam ders soruları, İslam Hukuku II Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
14 Nisan 2011, 07:44:47
emine42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14


« Yanıtla #26 : 14 Nisan 2011, 07:44:47 »

Allah razı olsun. Rabbim yar ve yardımcınız olsun.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
14 Nisan 2011, 15:31:26
eyyup

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


« Yanıtla #27 : 14 Nisan 2011, 15:31:26 »

4 )
Hanefî Mezhebine göre kural olarak menkûl malların vakfedilmesi câiz değildir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


 
Bina ve ağaçlar hiçbir şekilde vakfedilemezler.
 
Bina ve ağaçlar vakfedildiğinde bunlara bağlı bulunan arazi doğrudan vakfedilmiş olur.
 
Bina araziden bağımsız olarak vakfedilebilir ancak ağaçlar araziden bağımsız olarak vakfedilemez.
 
Bina ve ağaçlar ancak üzerindeki arazi ile birlikte vakfedilebilirler.
 
Bina ve ağaçlar üzerinde bulundukları araziden bağımsız olarak vakfedilebilirler.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
15 Nisan 2011, 01:44:30
zeyneppp

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #28 : 15 Nisan 2011, 01:44:30 »

37-Aynî hak-şahsî hak” kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?


I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.

I ve IV           
  III 
  I ve V 
  I 
  III ve IV 

arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
15 Nisan 2011, 01:50:05
kralabdulcabbar

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #29 : 15 Nisan 2011, 01:50:05 »

37-Aynî hak-şahsî hak” kavramları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?


I. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminin temel bir kavram ikilisidir.
II. Aynî hak-şahsî hak kavramları Roma Hukuk sisteminde olduğu gibi klasik İslam Fıkhı eserlerinde de geniş bir kullanıma sahiptir.
III. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde de görülmesi Roma Hukukunun İslam fıkhına tesir ettiğini gösterir.
IV. Aynî hak-şahsî hak ayrımı klasik İslam Fıkhı eserlerinde görülmez.
V. Aynî hak-şahsî hak ayrımının klasik İslam Fıkhı eserlerinde bulunmaması önemli bir eksikliktir.

I ve IV           
  III 
  I ve V 
  I 
  III ve IV 

arkadaşlar bu sorunun cevabını bi türlü bulamadık..bilen varmı acaba yazarsa sevinirim
Bu soruda hata var ya da cevap şıklarında.. itiraz edelim!!
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes