> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 4. Sınıf Sınav Soruları > İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları
Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 23270 defa)
12 Nisan 2011, 11:37:34
fatih42

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #5 : 12 Nisan 2011, 11:37:34 »



2 )
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?



 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
3 )
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi Allah’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce Allah iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
II, III
 
Yalnız III
 
Yalnız I
 
I, II, III
 
I, II





4 )
Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?



 
Erdemlerin tasnifi
 
İyilik ve kötülük
 
Allah’ın iradesi
 
Kader
 
İnsanın iradesi
5 )
“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?



 
Eşari
 
Cebriyye
 
Mutezile
 
Maturidi
 
Cehmiyye

1 )
Aşağıdaki ifadelerden hangileri İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I). Dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar.
II). Ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir.
III). Üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur.



 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III
 
I, II
 
I, II, III


1 )
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?



 
Maturidi
 
Hanefi
 
Cebriler
 
Eşari
 
Mutezile
2 )
Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?
 
Cedeli yöntemi kullanmaları
 
Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri
 
Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri
 
Bireyin toplum içindeki rollerini tespit
 
Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme
3 )
Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). Allah’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 
I, II, III
 
II, III
 
I, II
 
Yalnız III
 
Yalnız I
4 )
Eşarilere göre İstitâat nedir?
 
Allah'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
 
Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin Allah’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir
5 )
Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?
 
Bilim
 
Akıl
 
Toplumun uzlaşımı
 
Allah’ın iradesi
 
Örf ve adet

1 )
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?



 
Maturidi
 
Hanefi
 
Cebriler
 
Eşari
 
Mutezile


2 )
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?



 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
3 )
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi Allah’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce Allah iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
Yalnız III
 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
4 )
Mutezile’nin Yüce Allah hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.



 
Allah’ın iradesinin mutlaklığını
 
Allah’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
 
Allah’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu
 
Allah’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu
 
Allah’ın bilgisinin müteal oluşunu
5 )
“Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?



 
Maturidi
 
Cebriyye
 
Cehmiyye
 
Eşari
 
Mutezile

1 )
Aşağıdakilerden hangisi sufi ahlakının ayır edici bir özelliği olarak görülebilir?



 
Müslüman bireyin dünya ile ilişkisini düzenlemek öncelikli sorunu olmuştur.
 
Tanrı iradesi kavramı üzerine odaklaşır.
 
Kader konusu öncelikli sorunudur.
 
Kuran ve sünnetteki ahlaka dair ifadelerin anlaşılması öncelikli sorunudur.
 
Müslüman bireyin aile içindeki rollerini tespit eder

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları
« Posted on: 27 Nisan 2024, 23:02:41 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları rüya tabiri,İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları mekke canlı, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları kabe canlı yayın, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları kuran ı kerim, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları peygamber kıssaları,İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları ilitam ders soruları, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
12 Nisan 2011, 11:40:34
birızbın

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 109


« Yanıtla #6 : 12 Nisan 2011, 11:40:34 »

Sevgili arkadaşlar! Bu sorunun(İSLAM AHLAK FELSEFESİ BAĞLAMIDA DOĞRUDUR?) cevabı [E'dir]1.2.3. bilgilerinize arz ederim...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2011, 17:42:15 Gönderen: birızbın »
Kayıtlı
12 Nisan 2011, 16:49:11
dedecim

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 41


« Yanıtla #7 : 12 Nisan 2011, 16:49:11 »

 lütfen bu soruların cevaplarınıda yazalım saygılarımla
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
13 Nisan 2011, 12:27:59
omerkorkmaz

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


« Yanıtla #8 : 13 Nisan 2011, 12:27:59 »

Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?


 
Erdemlerin tasnifi
 
Allah’ın iradesi
 
İnsanın iradesi
 
Kader
 
İyilik ve kötülük
Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile’nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi Allah’ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile’ye göre Yüce Allah iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III
Mutezile tevellüd teorisiyle hangi soruna çözüm getirmeye çalışmaktadır?


 
Emr bil Maruf nehyi anil münker ilkesini temellendirmeye
 
İnsanın fiillerinin ortaya çıkışı ve sorumluluğunu temellendirmek
 
İnsan fiillerinin zaman içerisinde oluşumunu açıklamak
 
Allah’ın irade ve adaletinin mutlaklığını temellendirmek
 
İnsanın belirlenmişlik ve özgürlük arasındaki ikilemini çözmeye
Aşağıdaki ifadelerden hangileri İslam ahlak felsefesi bağlamında doğrudur?
I). Dinler sabit bir ahlak anlayışı sunarlar.
II). Ahlak anlayışı siyasal yapı ve değişikliklerden etkilenir.
III). Üretim biçimlerimiz ahlak alanında etkide bulunur.
 


 
I, II
 
II, III
 
Yalnız I
 
I, II, III
 
Yalnız III
Hayvanlarla mukayeseli düşünüldüğünde insanda ahlak alanı nasıl ortaya çıkmaktadır?


 
İnsanın davranışları iç güdüyle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsan tüm fiillerini düşünme sonucu gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsan davranışlarının ortaya çıkmasında akıl, dürtü, arzu ve istekler hep beraber etkili olduğu için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsanın davranışları hayal gücüyle gerçekleştirdiği için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.
 
İnsanın davranışları sadece dini değerlerle ortaya çıktığı için ahlak alanı ortaya çıkmaktadır.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
13 Nisan 2011, 13:27:21
omerkorkmaz

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


« Yanıtla #9 : 13 Nisan 2011, 13:27:21 »

Eş’arîler doğru ve yanlışın  mükellefe yüklediği sorumluluk bakımından fiilleri hangi kritere göre tasnif ederler?


 
Örf
 
Tanrı iradesi
 
Akıl
 
Zevk
 
Fayda
“Allah yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?


 
Maturidi
 
Cebriler
 
Hanefi
 
Eşari
 
Mutezile
Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi
III). Allah’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 


 
II, III
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
I, II
 
Yalnız III
Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?


 
Toplumun uzlaşımı
 
Örf ve adet
 
Bilim
 
Allah’ın iradesi
 
Akıl
Eşarilere göre İstitâat nedir?


 
Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir
 
Allah'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
 
Allah'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin Allah’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes