> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 4. Sınıf Sınav Soruları > İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 23291 defa)
15 Nisan 2011, 06:15:38
sivas

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #15 : 15 Nisan 2011, 06:15:38 »



arkadaşlar,cevaplarıda verirseniz çok makbule geçer
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları
« Posted on: 06 Mayıs 2024, 10:34:26 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları rüya tabiri,İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları mekke canlı, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları kabe canlı yayın, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları kuran ı kerim, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları peygamber kıssaları,İslam Ahlak Felsefesi Sınav Soruları ilitam ders soruları, İslam Ahlak Felsefesi Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
15 Nisan 2011, 11:41:22
bosna

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 7


« Yanıtla #16 : 15 Nisan 2011, 11:41:22 »

4 ) Kelami ahlak aşağıdakilerden konulardan hangisi ile birincil derecede ilgilenmez?
        Erdemlerin tasnifi ********
İyilik ve kötülük  
ALLAH’ın iradesi  
Kader
İnsanın iradesi

5) “Kul iyi veya kötü fiillerinin yaratıcısıdır ve yaptıklarından dolayı gelecek hayatta mükafat ve ceza hak edecektir.” Bu görüş hangi okula aittir?
Eşari
Cebriyye  
          Mutezile ************
Maturidi  
Cehmiyye

4 ) Eşarilere göre İstitâat nedir?  
a)ALLAH'ın insanda fiili işleme gücünü bil kuvve olarak vermesi ve kulun fiili tercihiyle yapmasıdır.
b-Kulun fiilinin mutlak hakimi olması ve tercihlerinde hür olmasıdır.
c-ALLAH'ın insanda fiili işleme kudret ve hürriyetini vermemesi, kulun fiilinin ALLAH’ın mutlak kudretine uygun olarak fiilini ortaya koymasıdır.  
d-ALLAH'ın insanda fiili işlemek kudretini yaratması ve kulun bu gücü dilediği anda kullanması ve bundan dolayı fiilinden sorumlu olmasıdır.
e-ALLAH'ın insanda fiili işlemekte olduğu anda ve ancak o fiili yapmaya elverişli olarak yarattığı, bu sebeple zıt değerde iki fiilden birini serbestçe kullanmaya elverişli olmayan bir kudrettir********

5 ) Cebrîler insan için doğru ve yanlışın kaynağı olarak neyi görür?
Bilim  
Akıl  
Toplumun uzlaşımı  
ALLAH’ın iradesi******
Örf ve adet

1 ) “ALLAH yeryüzündeki her fiil veya oluşun fâilidir. İradî fiiller insana sadece mecazî olarak atfedilir” görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisine aittir?
Maturidi  
Hanefi
Cebriler********
Eşari  
Mutezile

2 ) Aşağıdaki şıklardan hangisi Kelami ahlakın özelliklerinden birisi değildir?

Cedeli yöntemi kullanmaları
Ahlaki önermelerin mantıki konumlarını araştırmayı öncelemeleri  
Dini metinlerdeki ahlaki ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini önemsemeleri
Bireyin toplum içindeki rollerini tespit********  
Diğer kelami okulların eleştirisine önem verme*

Soru 2: Aşağıdaki şıklardan hangi şık dini ahlakın özelliklerini yansıtmaktadır?
I). Kur’an ve sünneteki ahlaki ve dini öğretilerin aktarımı *
II). Hz. Peygamber ile sahabelerin hayatlarının ve örnek davranışlarının öğretilmesi*
III). ALLAH’ın iradesi ve kulun seçimi arasında denge kurma
 
I, II, III
II, III  
I, II ******
Yalnız III  
Yalnız I


4 ) Mutezile’nin Yüce ALLAH hakkında kullandıkları hikmet terimiyle neyi kast etmektedir.
 
ALLAH’ın iradesinin mutlaklığını
ALLAH’ın fiillerinin sorgulanamaz oluşunu
ALLAH’ın felsefe ve hikmetin kaynağı oluşunu 
ALLAH’ın tüm fiillerinin bir gaye üzerine oluşunu********* 
ALLAH’ın bilgisinin müteal oluşunu

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 15 Nisan 2011, 12:37:56 Gönderen: bosna »
Kayıtlı
15 Nisan 2011, 18:13:08
ahmett

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 51


« Yanıtla #17 : 15 Nisan 2011, 18:13:08 »

allaha yar ve yardımcımız olsun amin..
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
15 Nisan 2011, 18:22:05
yüsra72

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 81


« Yanıtla #18 : 15 Nisan 2011, 18:22:05 »

Aşağıdakilerden hangisi Mutezile için doğrudur?
I). Mutezile�nin adalet prensibi insan hürriyeti ilkesini gerektirir.
II). Mutezileye göre insanın iyiyi ve kötüyü aklen bilebilmesi ALLAH�ın adaletinin bir tezahürüdür.
III). Mutezile�ye göre Yüce ALLAH iradesinde hiçbir şeyle sınırlı değildir.


 
I, II
 
I, II, III
 
Yalnız I
 
II, III
 
Yalnız III


arkadaşlar bu sorunun cevabı hangisi.bilen varmı?  I VE II doğru.III yanlış gibi.ama emin değilim.biri aydınlatsın:)
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
15 Nisan 2011, 20:52:40
marziye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 48


« Yanıtla #19 : 15 Nisan 2011, 20:52:40 »

Fahreddin Razi’ye göre insanın arzu ve isteklerinin konusu nedir?


 
Mutlak bir özgürlüğe kavuşmak
 
Müstagni olmak
 
Kaygıyı gidermek
 
****Sınırsız bilgi ve güç elde etmek
 
Allah aşkına ulaşmak

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes