Aşağıdakilerden hangisi dua için söylenebilir?
e) Yapı bakımından vahye benzemekle beraber, yukarıdan aşağıya doğru olan bir durumdur
a) Yapı bakımından vahye benzer, ancak bunda konuşma doğrultusu yukarıdan aşağıya değil, aşağıdan yukarıya doğrudur ******
c) Allah ile insan arasındaki bu lisanî münasebetin tek taraflı olmasıdır
d) Allah ile insan arasındaki münasebette insanın pasif olmasıdır
b) Allah ile insan arasında cereyan eden yukarıdan aşağıya, Allah'tan insana doğru olan bir çeşit özel konuşmadır
2 )
1 )
Aşağıdakilerden hangisinde dua ile vahiy arasındaki ilişkiyi doğru bir şekilde ortaya koymaktadır?
d)Her ikisinde de insan, doğrudan doğruya Allah'a hitap etme vasıtasına sahip değildir
a) Dua yukarıdan aşağıya, vahiy aşağıdan yukarıya bir iletişim yoludur
b) Dua, vahiy gibi olağan üstü şartlar altında ve özel bir biçimde meydana gelir. ****
c) Her ikisinde de insan, doğrudan doğruya Allah'a hitap etme vasıtasına sahiptir
e) Her ikisinde de insan aktif durumdadır
)
Ateist olmakla suçlanan ancak "bir insanın gerçek anlamda ateist olabilmesi için hiçbir ahlaki ideale sahip olmaması gerektiğini'' ifade eden filozof aşağıdakilerden hangisidir?
a) Russel
d) Hegel
e) Spinoza
b) Fichte ***
c) Kant
3 )
“Kötülük, maddenin ilahi nizamı tam olarak kabul edip yansıtacak bir kuvvete sahip olmamasından doğmaktadır” diyen filozof aşağıdakilerden hangisidir?
a) Swinburne
d) Gazali
b) Platon
c) Farabi ***
e) Kant
5 )
Alemin "mümkün âlemler arasında en iyisi, en güzeli ve en tamı olduğunu" söyleyen filozof aşağıdakilerden hangisidir?
b) Aristoteles
c) Farabi
d) Gazali **
e) Swinburne
a) Kindi
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın