> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 3. Sınıf Sınav Soruları > Din Eğitimi I Sınav Soruları
Sayfa: 1 [2] 3 4   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Din Eğitimi I Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 32183 defa)
07 Nisan 2011, 20:13:39
kırıkdüş

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #5 : 07 Nisan 2011, 20:13:39 »



4.sorunun cevabı lev vygotsky

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Din Eğitimi I Sınav Soruları
« Posted on: 25 Nisan 2024, 06:54:25 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi I Sınav Soruları rüya tabiri,Din Eğitimi I Sınav Soruları mekke canlı, Din Eğitimi I Sınav Soruları kabe canlı yayın, Din Eğitimi I Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku Din Eğitimi I Sınav Soruları kuran ı kerim, Din Eğitimi I Sınav Soruları peygamber kıssaları,Din Eğitimi I Sınav Soruları ilitam ders soruları, Din Eğitimi I Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
07 Nisan 2011, 22:46:56
Tahaakça

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4


« Yanıtla #6 : 07 Nisan 2011, 22:46:56 »

1-)Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?
 
Türkiye’den din dersinin zorunlu olarak okutulması uzun yıllar süren farklı tecrübelerin sonucudur.
 
Türkiye’de DKAB derslerinin hukuki statüsü anayasa ile belirlenmiştir.
 
Türkiye’deki DKAB derslerinin hukuki statüsünün Avrupa’da örnekleri yoktur.
 
Türkiye’de 1982 öncesinde farklı statüde din dersleri okutulmuştur.
 
AİHM, DKAB dersinin hukuki statüsünü değil yeterince katılımcı ve eleştirel olmamasını eleştirmektedir
2_)Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez?
 
Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir.
 
Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir.
 
Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır.
 
Dini boyut önemsenmez.
 
Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler.
3-)Osmanlı döneminde devlet içerisinde dini ve ilmi örgütlenmeyi temsil eden kurum aşağıdakilerden hangisidir?
 
Şeriye ve Evkaf Vekaleti
 
Sadrazamlık
 
Divan-ı Hümayun
 
Şeyhülislamlık
 
Diyanet İşleri Reisliği
4-)Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir?
 
Yayın hizmetleri
 
İbadet ve cami hizmetleri
 
Din dersi müfredatın hazırlanması
 
Fetva hizmetleri
 
İrşad ve tebliğ hizmetleri


5-)Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

 
Türkiye’de DKAB dersleriyle ilgili 2000 yılından sonra özellikle program geliştirme açısından önemli adımlar atılmıştır.
 
İlköğretim okullarında dördüncü sınıftan itibaren programda haftada iki saat yer alır.
 
1982 anayasası ile ilk ve ortaöğretim okullarında zorunlu hale getirilmiştir.
 
Öğrencilere İslam dinini benimsetmeyi amaçlar.
 
1990 yılından itibaren Hıristiyan veya Musevi öğrencilerin velileri başvurdukları takdirde bu dersten muafiyet hakları vardır.
6-)Osmanlıda medreselerin gerilemesi ile ilgili olarak hangisi daha doğru bir yargıyı ifade eder?
 
Osmanlıda askeri başarısızlıklar medrese sisteminin bozulmasının sonucudur.
 
Osmanlıda sadece medrese teşkilatı bozulmuştur
 
Osmanlıda medreselerin bozulması bir bütün olarak devlet sistemindeki bozulma ile birlikte değerlendirilmelidir.
 
Osmanlıda ilk bozulan kurum medrese olmuştur
 
Osmanlıda devlet sisteminin batılılaşması medreselerin bozulmasının bir sonucudur.

7-)
I – İlim övülür ve önemi anlatılır
II – Öğrenciye ilmi nasıl kullanacağına dair öğütler verilir
III – Öğrencinin akademik başarıları aktarılır
IV – Hangi kitaplar için icazet verildiği belirtilir
V – İcazeti veren kurumun ve hocanın onayları bulunur
 
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri icazette bulunan unsurlardandır.


 
II - III – IV – V
 
I – II – III – IV
 
II – III
 
IV – V
 
II – III – IV


8-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramının özelliklerinden birisi değildir?
 
Bireyin hiyerarşik bir sırayla altı farklı ahlaki evreyi geçtiğini öngörür.
 
Teorinin geliştirilmesinde ahlaki muhakemeyi sorgulayan ikilemler kullanılmıştır.
 
Bireyin ahlaki gelişimi ile bilişsel gelişimi arasında paralellik kurar.
 
Ahlaki gelişim için bireyin katılımcı etkileşim ortamlarında bulunması önemser.
 
Ahlaki gelişim hayatın çeşitli dönemlerinde yaşanan karmaşalar sayesinde gerçekleşir.

9-)Piaget’in teorisinde organize olmuş davranış kalıpları olarak tanımlanan ve çocuğun çevreden gelen uyaranları anlamlı kılmak için kullandığı referans çerçevelerine ne ad verilir?
 
Biliş
 
Şemalar
 
Uyumsama
 
Cognition
 
Adaptasyon
10-)Hangisi din ve vicdan hürriyetinin bir sonucu olamaz?
 
İbadet etme, uygulama
 
Dini inanç veya kanaatlerini açıklama ve yayma
 
Farklı inançları dönüştürmek için gerektiğinde şiddet uygulama
 
İnancını öğretme
 
Bir dine veya inanca sahip olma


11-)Hangisi Kohlberg’in ahlaki gelişim kuramına yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?

 
Demokratik liberalizmi en üst ahlaki aşama olarak sunması
 
Gerçek davranışı gözlemekten çok, ahlaki muhakeme ile ilgilenmesi nedeniyle insanların düşündükleri ve söyledikleri ile yaptıklarının farklılık gösterebileceği gerçeği ile çelişmesi
 
Sivil itaatsizliği teşvik eden bir yaklaşım benimsemesi
 
Araştırmanın belirli ülkelerde yürütmüş olmasına karşın bulgularını tüm insanlara genellemesi
 
Ahlaki gelişimi insanın çocukluk döneminde yaşadığı birtakım olaylara takılıp kalan bir süreç olarak açıklaması
12-)Hangisi Kohlberg’e göre gelenek öncesi düzeyde bulunan bir çocuktan beklenen tutum olamaz?
 
Babasının vaat ettiği ödülü kazanmak için faydasını düşünmeden kitap okuma
 
İyilik yaptığı kişilerden karşılığını bekleme
 
Ana-babası kızmasın düşüncesiyle nazik davranma
 
Davranışların sonuçlarına göre karar verme
 
Kural ve kanunların işlevselliğini sorgulama
13-)Hangisi ahlaki gelişim süreci ile yakından ilişkili kavramlardan birisi değildir?
 

 
Karakter
 
Kişilik
 
Zekâ
 
Disiplin
 
Vicdan

14-)Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara ALLAH kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur?
 
 
ALLAH sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak.
 
Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek.
 
Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek.
 
Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak.
 
Cennet ve cehennem örnekleri ile ALLAH’ın adaletini kavratmak.

15-)
I- Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin ilk ve ortaöğretimde okutulan zorunlu dersler arasında olmasını düzenlemesi
II- İmam hatip liselerini ortaöğretimde yer alan hem mesleğe hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan öğretim kurumları olarak tescil etmesi
III- İmam hatip liselerinin öğrenim sürelerini dört yıl olarak belirlemesi
 
1973 tarihli Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. maddesinin önemi yukarıdakilerden hangisi ya da hangileridir?

 
Yalnız II
 
Yalnız I
 
II ve III
 
Yalnız III
 
I ve II


16-)Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir?

Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır.
 
Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir.
 
Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir.
 
Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir.
 
Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır

1-C 2- D 3-D  4-C 5-D 6-C 7-B  8-E 9-B  10-C  11-E  12-E  13-C 14-E  15-A  16-A


 
 
Ynt: din eğitimi vize soruları buyurun
« Yanıtla #19 : Mart 29, 2011, 12:42:55 ÖS »    Alıntı


17-)I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması
II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi
III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması
 
1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır?
 
 
II ve III
 
Yalnız II
 
I, II ve III
 
I ve II
 
Yalnız I


18 ) Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

 
Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir.
 
1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır.
 
Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir.
 
Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır.
 
Okullardaki din dersleri 1933�ten itibaren -1939�a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır.




19 )Diyanet İşleri Başkanlığı�nın Cumhuriyet dönemindeki tarihçesiyle ile ilgili olarak aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır.

 
Anayasa'nın 136. Maddesi, 1961 Anayasası'ndakilere ek olarak Diyanet İşleri Başkanlığı'na "milletçe dayanışma ve bütünleşme" görevini de yüklemiştir.
 
1925 tarihli 677 sayılı kanun gereğince tekke ve zaviyelerin kapatılması sonucu, Diyanetin bu yerlerin yönetimi ve buralarda görevli şeyhler ve diğer hizmetlerle ilgili yetkileri ortadan kalkmıştır.
 
...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
10 Nisan 2011, 18:11:06
eyvallah

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #7 : 10 Nisan 2011, 18:11:06 »

ahlak'ın tanımıyla ilgili bir soru vardı.bide tevhidi tedrisat la ilgili bir soru daha vardı burda olmayanlardan.ALLAH kolaylık versin
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
11 Nisan 2011, 13:44:23
MehmetTaner özkan

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5


« Yanıtla #8 : 11 Nisan 2011, 13:44:23 »

1-)Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargı belirtmektedir?


 
Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.
 
Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.
 
Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
 
***Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.
 
Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.

4 ) Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?


 
***Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı
 
Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
 
Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
 
Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
 
İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım



3-)
   I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
   II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?


 
I ve II
 
II, III ve IV
 
III ve IV
 
Yalnız II
 
***I, II ve IV


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
11 Nisan 2011, 13:46:14
MehmetTaner özkan

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5


« Yanıtla #9 : 11 Nisan 2011, 13:46:14 »

bir önceki cvp yanlış işareşlenmiş
3-)
   I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
   II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?


 
I ve II
 
***II, III ve IV
 
III ve IV
 
Yalnız II
 
I, II ve IV
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 [2] 3 4   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes