> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Sakarya İlitam > Ders Soruları > 3. Sınıf Sınav Soruları > Din Eğitimi I Sınav Soruları
Sayfa: 1 2 [3] 4   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Din Eğitimi I Sınav Soruları  (Okunma Sayısı 32147 defa)
12 Nisan 2011, 15:45:18
kalay123

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 19


« Yanıtla #10 : 12 Nisan 2011, 15:45:18 »



quiz 1
Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir?



  İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır. 
  İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder. 
  İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder.****************** 
  İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir. 
  İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir. 

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Din Eğitimi I Sınav Soruları
« Posted on: 19 Nisan 2024, 23:39:03 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi I Sınav Soruları rüya tabiri,Din Eğitimi I Sınav Soruları mekke canlı, Din Eğitimi I Sınav Soruları kabe canlı yayın, Din Eğitimi I Sınav Soruları Üç boyutlu kuran oku Din Eğitimi I Sınav Soruları kuran ı kerim, Din Eğitimi I Sınav Soruları peygamber kıssaları,Din Eğitimi I Sınav Soruları ilitam ders soruları, Din Eğitimi I Sınav Sorularıönlisans arapça,
Logged
13 Nisan 2011, 18:20:58
sevda bayram

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 23


« Yanıtla #11 : 13 Nisan 2011, 18:20:58 »

 
1 ) Aşağıdakilerden hangisi Osmanlıda medreselerin gerilemesinin temel sebeplerinden birisi olarak söylenemez?



  İyi medreselerin belirli merkezlerde toplanmış olması 
  Modern tarzda eğitim yapan okulların açılması 
  Görevlendirmelerde liyakatin gözetilmemeye başlanması 
  Arapçanın araç ilim olmaktan çıkıp amaçsallaştırılması 
  Öğrenci isyanları sonucunda halk nazarındaki itibarını kaybetmesi 

2 ) Hangisi Osmanlının son dönemlerinde kurulan mektepler ve medreseler ile ilgili yanlış bir yargıdır?



  Mektepler devlet tarafından açıldığı gibi azınlıklar ve batılı ülkeler tarafından da açılmıştır. 
  Mektepler tamamen seküler ilimlere yönelmiş ve buralarda din derslerine yer verilmemiştir. 
  Mektepler medreselerden farklı olarak eğitim bakanlığına bağlıdır 
  Mektepler bürokrasiye eleman yetiştirme yanında ziraat, ticaret gibi mesleğe yönelik eğitim de yapmıştır. 
  Mekteplerde yeni dersler okutulmakta ve yeni eğitim yöntemleri kullanılmaktadır 

bu 2 sorunun cevabını verebilirmisiniz lütfen :))

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
14 Nisan 2011, 02:55:18
Z.Şahin

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 8


« Yanıtla #12 : 14 Nisan 2011, 02:55:18 »

Din eğitimi ve insan hakları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası uygulamalar göz önüne alındığında hangi düşünce savunulabilir görülmemektedir?


 
Din dersinde bir din veya mezhep esas alınıp benimsetilmeye çalışılırken diğer din ve mezhep mensupları veya inanmayanlar bu derse girmeye zorlanıyorsa, bu din ve vicdan özgürlüğü açısından problem oluşturmaktadır.
 
Din öğretiminde farklı grupların diğer din anlayışlarıyla bir araya gelmeden kendi daireleri içinde öğretim yapmaları karşılıklı hoşgörü ve anlayışı artırmaktadır.
 
Din öğretiminde zorunlu modelin insan haklarına saygılı, tüm vatandaşları kapsayan, kültüre dayalı bir model olması gerekmektedir.
 
Din öğretimi aracılığıyla bir arada yaşama şuuruna katkı yapılabilir.
 
Dinler, toplumlarda var olan bir gerçekliktir ve benimsetilmeye çalışılmaksızın her vatandaşın bu konuda bir kültüre sahip olması istenir.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
14 Nisan 2011, 18:52:01
uşşaki

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 14


« Yanıtla #13 : 14 Nisan 2011, 18:52:01 »

sevda kardeş 1. ve 2. sorularının cevapları B şıkları olması lazım.

Quiz 1 farklı soru

Aşağıdakilerden hangisi formel eğitim için söylenemez?

     Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir.
     Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle gerçekleştirilmeye çalışılır.
     Olumlu davranışların kazandırılması esastır.
     Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır.
** Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştirildiği ortam belirli değildir.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
15 Nisan 2011, 11:16:33
aslan_79

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #14 : 15 Nisan 2011, 11:16:33 »

Din Eğitimi Vize Soruları
1)   Aşağıdakilerden hangisi eğitimbilim yönü ağırlıklı bir din eğitimi için söylenemez?
A)   Din eğitiminin belirli bir din ve coğrafya ile sınırlı olmayan bir bilimsel disiplin olması için bu niteliği önemlidir.
B)   Din eğitiminin, eğitim bilimleri içerisinde dünyada kabul gören bir akademik disiplin olmasına katkı sağlayacak niteliktedir.
C)   Kullandığı metotların objektif ve evrensel nitelikte olması bir bilim dalı olarak kabul edilmesini kolaylaştırır.
D)   Eğitim bilimlerin metodolojisini önceler.
E)   Dini boyut önemsenmez.  XXX

2)     Aşağıdakilerden hangisi ergenlik öncesi çocuklara Allah kavramını öğretmede yanlış öğretici tutumudur?

A)   Cennet ve cehennem örnekleri ile Allah’ın adaletini kavratmak.  XXX
B)   Çocuğun veya çevresindeki kişilerin yaşantısından ilgili örnekleri kullanmak.
C)   Allah sevgisini öğretim faaliyetinin temel taşı yapmak.
D)   Somuttan soyuta, kolaydan zora gitmek.
E)   Çocukların sorularına sabırla ve hoşgörülü biçimde cevaplar vermek.

3)   Cumhuriyetin ilk yıllarında okullardaki din dersleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A)   Lise programlarının birinci devresinin 1. ve 2. senelerinde (bugünkü ilköğretim 6 ve 7. sınıflar) Din Bilgisi" adıyla birer saat din derslerine yer verilmiştir.
B)   Şehir ilkokullarındaki din dersleri 1927-1928 eğitim-öğretim yılından itibaren, 3, 4 ve 5. sınıflarda birer saat yer almıştır.
C)   1924 İlkokul programında Kur'an-ı Kerim ve Din dersleri 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda haftada ikişer saat yer almıştır.
D)   Okullardaki din dersleri 1933’ten itibaren -1939’a kadar köy okulları hariç- öğretimin hiçbir kademesinde 1949 yılına kadar yer almamıştır.
E)   Lise ikinci kademede din dersleri 1930 yılına kadar devam etmiştir. XXXX
4)   Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi değildir?
A)   Fetva hizmetleri
B)   İrşad ve tebliğ hizmetleri
C)   Yayın hizmetleri
D)   Din dersi müfredatın hazırlanması  XXX
E)   İbadet ve cami hizmetleri

5)   
I- Zorunlu eğitimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılması
II- Yükseköğretime geçişte katsayı sisteminin getirilmesi
III- Din görevlilerine ihtiyacın azalması

1998 yılından sonra İmam Hatip Liselerinin öğrenci sayılarının azalmasında yukarıdaki nedenlerden hangisi ya da hangilerinin etkisi vardır?

A)   II ve III
B)   Yalnız II
C)   Yalnız I
D)   I, II ve III
E)   I ve II  XXX


DİN EĞİTİMİ QUİZ II SINAVI
1)   Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitim tarihi açısından yanlış bir yargı ifade etmektedir?
A)   İslam eğitim tarihi Hz. Muhammed’e tebliğ görevinin verilmesi ile başlayan bir süreçtir.
B)   İslam eğitim tarihi genel eğitim içinde belli coğrafya ve dönemde yapılan eğitimi ifade eder.
C)   İlk dönemlerde İslam eğitim tarihi İslam’ın tebliği süreci ile yakından ilişkilidir.
D)   İslam eğitim tarihi kurumları ve özellikleri yönünden birbirinden farklı dönemleri içine alır.
E)   İslam eğitim tarihi sadece İslami ilimlerin öğretildiği bir süreci ifade eder. XXXX
2)    Aşağıdakilerden hangisi formal eğitim için söylenemez?
A)   Planlı ve programlıdır, varılmak istenen hedefler belirlidir.
B)   Profesyonelce hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır.
C)   Olumlu davranışların kazandırılması esastır.
D)   Eğitimin amaçları profesyonel kişiler eliyle geliştirilmeye çalışılır.
E)   Yer, mekan veya eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir. XXX

3)   I- Din eğitiminin ilahiyat ya da eğitimbilimle ilişkilendirilmesi
II- Örgün veya yaygın din eğitimi alanlarından birinin ön plana çıkarılması
III- Din eğitimine yüklenen amaçların aynı olması

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din eğitimi kavramının tanımlanmasındaki farklılaşmanın nedenlerinden sayılabilir?
A)   II ve III
B)   I ve III
C)   Yalnız I
D)   I, II ve III
E)   I ve II  XXX

4)   Piaget’in bilişsel gelişim teorisi eğitim alnına uygulandığında aşağıdakilerden hangisi çıkartılamaz?
A)   Eğitim yaşantıları hayattan ayrı olarak programlanmalı, böylece çocuğun yanlış şemalar kazanması engellenmelidir.  XXX
B)   Çocukların oyunlar yoluyla yetişkinler ve akranlarıyla etkileşime girmeleri teşvik edilmelidir.
C)   Çocuğun bilişsel kapasitesine uygun bireyselleştirilmiş eğitime önem verilmelidir.
D)   Öğrencilerin olaylar ve nesnelerle etkileşim kurabilmesi için öğrenme süreçlerine etkin biçimde katılması sağlanmalıdır.
E)   Öğrenme yaşantıları çocuğun içinde bulunduğu gelişim evresinin bilişsel özelliklerine uygun olarak düzenlenmelidir.

5)   Hangisi Piaget’in bilişsel gelişim teorisinde somut işlemler döneminin özelliklerindendir?

A)   3–7 yaş arası çocuklarda görülen bilişsel gelişim evresidir.
B)   Nesne devamlılığının kalıcılığı bu dönemde kazanılmaya başlanır.
C)   Genelleme, analoji, tümevarım ve tümdengelim gibi analitik düşünme becerileri etkileşim kurulan çevrelerin yeterliliğine bağlı olarak en üst düzeyde gelişmiştir
D)   Dönemin en temel özelliği bu dönem çocuğunun benmerkezci bir yapı düşünce yapısına sahip olmasıdır.
E)   Çocuklar bu dönemde mantıksal kuralları ve sınıflandırmaları sadece somut olay ve objelere uygulayabilmektedir. XXX


DİN EĞİTİMİ QUİZ I SINAVI
1)   Günümüzde İlköğretimde ve orta öğretimde Din dersinin zorunlu olarak kabul edildiği madde aşağıdakilerden hangisidir?
A)   1980 Anayasasının 24. Maddesi  XXX 1982
B)   İlk ve ortaöğretim Temel Kanunu
C)   Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 12. Maddesi
D)   Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 32. Maddesi
E)   Tevhid-i Tedrisat Kanunu
2)   Hangisi ahlaki yeteneğin kaynağına dair görüşlerden değildir?
A)   İnsan doğuştan bencillik, saldırganlık ve cinsellik ile ilgili negatif eğilimlerle doğduğunu belirten psikanaliz yaklaşım
B)   Bireyin doğuştan ne iyi ne de kötü herhangi bir eğilim getirmediğini belirten tabula rasa (boş levha) düşüncesi
C)   Bireyin doğuştan iyi veya kötüye yönlendirilebilecek bir fıtratla doğduğunu belirten Kur’an düşüncesi.
D)   Rousseau’nun asil yabani fikrine dayanan doğuştan masumiyet düşüncesi
E)   Kişisel gelişimi modellemeye dayalı öğrenmelerle açıklayan sosyal öğrenme kuramı   XXX

3)   Hangisi ahlak kavramı ile ilgili yanlış bir yargıyı belirtmektedir?
A)   Ahlak birey davranışları arasında istemli ya da istemsiz ayrımı yapmadan onları yargılar.  XXX
B)   Ahlâkın; bilişsel, davranışsal ve duygusal olmak üzere üç temel yönü vardır.
C)   Ahlak iyi-kötü konularında bilinçli yargılama ve karar vermeyi sağlayan bilişsel yapıdır.
D)   Ahlak kişilerin toplumda uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kurallarıdır.
E)   Ahlak kavramı etik ile eş anlamlı kullanılır.

4)               I- Eğitim sistemi içerisindeki din eğitimine son vermiştir.
II- 3 Mart 1924 tarihinde çıkarılan bir kanundur.
   III- Kanun orta ve yüksek öğretim düzeyinde mesleki din eğitimi yapılmasını emreden hükümler içermektedir.
   IV- Halen yürürlükte olan ve 1982 Anayasasının 174. maddesi ile de güvence altına alınan bir kanundur.

Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile ilgili yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
A)   Yalnız II
B)   II, III ve IV  XXX
C)   I ve II
D)   I, II ve IV
E)   III ve IV

5)   Aşağıdakilerden hangisi DKAB derslerine yöneltilen eleştirilerden birisi değildir?
A)   Zorunlu din derslerinin din ve inanç özgürlüğünü hiçe sayması nedeniyle laiklik ilkesine aykırı olması
B)   İslam dininin Anadolu’ya özgü farklı bir yorumu olarak değerlendirilen Aleviliğin DKAB programlarında yeterinde yer almaması
C)   DKAB derslerinin yeterince eleştirel, objektif ve çoğulcu olmaması
D)   Devlet okullarında zorunlu din derslerinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne aykırı olması XXX
E)   Anayasada DKAB dersinin bir kültür dersi olarak öngörülmesine rağmen din eğitimini içeren bazı unsurlar barındırması


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: 1 2 [3] 4   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes